Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراژدی قطع درختان دانشگاه هنر از سال گذشته تاکنون ادامه پیدا کرده است، این در حالی است که به دنبال آشکار شدن این تخلف بزرگ،کارشناس فضای سبز این دانشگاه اخراج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نخستین خبرها از سال گذشته و به دنبال قطع بیش از ۹ سرو نقره‌ای در خانه تاریخی مارتا پیترز رسانه‌ای شد اما این اقدام تا جاییادامه پیدا کرد که تاکنون چندین اصله سرو نقره‌ای، حدود ۱۰ اصله سرو شیراز، چندین اصله پالم و یک اصله میخک هندی که گفته می‌شود حدود ۲۰ سال گذشته کاشته شده بود، همه در عرض یک سال، در گوشه‌ای از شهر اصفهان در یک مکان علمی، آموزشی فرهنگی توسط تعدادی از دانشگاهیان قطع شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب اینکه معاون عمرانی جدید دانشگاه هنر معتقد است درخت‌ها دید منظر عمارت قدیمی دانشگاه را مخدوش می‌کنند! و

سال گذشته در یک حرکت نابخردانه حدود ۹ درخت سرو نقره‌ای ۲۰ ساله را یک روز جمعه کف بر کردند! درخت نفس است، هیچ کسی حق ندارد حتی در خانه خودش هم درختی را قطع کند چه برسد به فضاهای عمومی مانند دانشگاه! "

این مسئله سال گذشته رسانه‌ای شد و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نسبت به آن حساسیت نشان داد اما مسئولان دانشگاه معتقد هستند درخت‌ها متعلق به دانشگاه بوده است و هیچ کسی نمی‌تواند دخالتی در این موضوع داشته باشد.

پس از رسانه‌ای شدن آن مدیران دانشگاه مسئول فضای سبز را جا به جا کردند! تا دیگر کسی مانع فعالیت‌هایشان نباشد.

کارشناس فضای سبز دانشگاه هنر اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار می کند: سال گذشته توسط مدیر دفتر فنی عمرانی دانشگاه دستور قطع ۹ اصله درخت کهنسال دانشگاه صادر شد و من هر بار بنا به دید کارشناسی معترض این اتفاق ها بودم و تاکید داشتم برای قطع درختان نیاز به مجوز شورای شهر و سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری اصفهان داریم.

حمید میر محمد صادقی می افزاید: در ادامه اعتراض های خودم متوسل به سخنان مقام معظم رهبری شدم که ایشان فرموده بودند: «قطع درخت مجار نیست»؛ و لیکن مسئولان دانشگاه هنر مجاب نشدند و تعدادی از درختان دانشگاه را قطع کردند.

وی ادامه می دهد: پس از اینکه قطع درختان رسانه ای شد، از من گزارشی می خواستند مبنی بر اینکه اعلام کنم دلیل قطع شدن درختان، خشکی و پوسیدگی آنها بوده است ولی من در یک گزارش دقیق تاکید کردم که درختان قطع شده فاقد هر گونه مشکلی بوده است.

درختانی که متعلق به شهرو شهروندان اصفهان است، نباید قطع شوند

کارشناس فضای سبز دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه هنر با خبرگزاری های مختلف مصاحبه های ضدونقیض انجام داده بودند و دلایل مختلفی برای قطع درختان بیان کرده بودند، اضافه می کند: پس از آن اقدام به کاشت تعدادی درخت کاج کردند که دخالتی در آن نداشتم.

میر محمد صادقی تصریح می کند: در طول یکسال اخیر به دلیل انتشار عکس درختان قطع شده و همچنین شکایت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان بر علیه اقدام ناشایست و ضد محیط زیستی دانشگاه هنر، مرا از سمتی که داشتم، برکنار کرده و به کتابخانه دانشگاه منتقل کردند؛ این در حالی است که کلیه فیلم ها و عکس ها را بخش حراست دانشگاه از ما گرفته بودند.

وی یادآور می شود: از سال گذشته تاکنون در کتابخانه دانشگاه فعالیت می کنم؛ در این مدت بیش از ۴۰ اصله درخت در دانشگاه قطع شده که تمام عکس ها و مستندات آن موجود است.

کارشناس فضای سبز دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه معتقدند من پرونده مختومه قطع درختان را به جریان انداخته ام، می افزاید: پس از آن به خاطر وقایعی که اتفاق افتاده و به خاطر اطلاع رسانی های انجام شده، مدیر اداری نمایشگاه اینجانب را احضار و برگه ای پیش روی من قرار داده و از من خواست بنویسم به کدام خبرگزاری ها درباره قطع درختان دانشگاه صحبت کرده ام.

وی اظهار می کند: روز چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی غیر قانونی من را از دانشگاه اخراج کردند، از این رو اعلام کردم تمام مستندات موجود را به رسانه ها ارایه خواهم کرد، این در حالی است که آنها دلیل اخراج مرا پایین بودن نمره ارزشیابی اعلام کرده اند اما نمره ارزشیابی من در سال گذشته ۸۷ بوده است.

میر محمد صادقی با ابراز تأسف از اینکه طی سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ اصله درخت در دانشگاه هنر قطع شده است، تصریح می کند: معتقدم درختان متعلق به شهرو شهروندان اصفهان است و نباید قطع شوند؛ چنانچه دلیل منطقی برای قطع درختان وجود داشته، باید با اخذ مجوز از سازمان پارکها و فضای سبز اقدام شود.

وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه معترض قطع درختان در دانشگاه بودم مرا با وجود ۱۶ سال سابقه کار اخراج کرده اند و این به هیچ عنوان منطقی و انسانی نیست!

فضای امنیتی در دانشگاه هنر حاکم شده است

 یکی از کارمندان بازنشسته دانشگاه هنر سابقه کاشت درختان را به مربوط به حدود ۲۰ سال پیش عنوان می‌کند و توضیح می دهد: «سروهای نقره‌ای ۲۰ سال پیش به دستور رییس وقت دانشگاه کاشته شده بود که اتفاقا رشته او نیز مرمت ابنیه بود و چون سرو در خانه‌های قدیمی کاشته می‌شده، اقدام به کاشت آن در حیاط مارتا پیترز کردند، اما مدیران فعلی می‌گویند سروها دید منظر عمارت را مخدوش کرده است! نخل‌ها را هم بریدند، گفتیم چرا؟ گفتند در عمارت‌های قدیمی نخل نیست. یک کتاب از کتابخانه دانشگاه پیدا کردم و به یکی از کارشناسان دانشگاه گفتم روی میز دفتر یکی از مدیران مربوطه بگذارد. این برمی گردد به اینکه بدون اطلاع و یا با غرض ورزی این اقدامات صورت می‌گیرد. چرا باید درخت‌هایی که می‌تواند زمستان به ما کمک کند، را قطع کرد؟ این‌ها مثل بچه‌های من بودند! یک میخک نقره‌ای در اردیبهشت یک محله را خوشبو می‌کند و در زمستان سبز است و با این آلودگی که در اصفهان داریم می‌تواند به محیط ما اکسیژن ‌دهد.»

وی ادامه می دهد: اگر کسی از دانشگاه اطلاع رسانی کند توبیخ می‌شود چون می‌گویند محرم اسرار دانشگاه نبوده است! اگر متوجه شوند موضوعی که پیگیری می‌کنید را کسی داخل دانشگاه به شما اطلاع داده، اخراج می‌شود! آیا این محیط فرهنگی است!؟؛ آیا ما معلم هستیم و می‌خواهیم دانشجو تربیت کنیم؟، فکر کنید وقتی دانشگاه این باشد، فضاهای غیر دانشگاهی چطور است؟ ! »

دانشگاه هنر در دادگاه محکوم شد

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان اما در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن محکوم کردن این اقدام ناشایست زیست محیطی توسط مسئولان دانشگاه هنر اصفهان، می گوید: با توجه به مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون حفظ و گسترش در سازمان پارکهای شهرداری کشور تشکیل شده و معمولا برای قطع درختان اگر در شرایط عمرانی قرار گیرند یا حتی خشکیده شده باشند، مراتب باید در این کمیسیون که نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده شهردار، معاونت خدمات شهری و مدیر عامل سازمان پارکها حضور دارد، بررسی و سپس مجوز لازم صادر شود.

احمد سلیمانی پورمی افزاید: حتی درختانی که در منازل و ادارات قرار گرفته اند، برای قطع یا جابه جایی نیاز به مجوز دارند

وی با بیان اینکه پس از قطع درختان دانشگاه هنر در سال گذشته، کارشناسان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای بررسی ماجرا به دانشگاه رفتند، اما مسئولان دانشگاه از ورود بازرسان سازمان ممانعت کرده و با آنها برخورد خوبی نداشتند، ادامه می دهد: جالبتر اینکه مسئولان دانشگاه مصاحبه کرده بودند که درختان را خودمان کاشته بودیم و اختیار آنها را داشتیم!

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پس از قطع ۸ درخت در سال گذشته وشکایت این سازمان بر علیه دانشگاه هنر، مسئولان دانشگاه نه تنها درجلسات دادگاه حاضر نمی شدند بلکه باز هم درختانی از جنس سرو، درخت میخکی هندی را قطع کردند، تصریح می کند: متأسفانه در دادگاه اول، دانشگاه هنر از اتهام قطع درختان تبرئه شد، اما با پیگیری های وکیل سازمان پارکها، دانشگاه هنر محکوم شده و باید مجازات پیش بینی شده اجرا شود.

وی خاطرنشان می کند: در حال حاضر رسیدگی های نهایی در حال انجام است تا حکم نهایی صادر شود.

سلیمانی پور با تاکید بر اینکه مسئولان دانشگاه هنر باید پاسخگوی تخلفات انجام داده خود در ارتباط با قطع درختان باشند، اظهار می کند: ما در پیگیری این موارد که متاسفانه در دانشگاه هنر تکرار شد، کوتاه نیامده و نمی آییم زیرا باید به مجموعه قوانین حفظ و گسترش فضای سبز شهری احترام گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه قطع درختان در یک دانشگاه که مرجع علمی به شمار می رود، مایه تأسف است، اضافه می کند: مجازات هایی که قانون برای این تخلف پیش بینی کرده است، باید اجرا شود.

خبرنگار ما  بیش از سه روز تلاش کرد با مدیران دانشگاه هنر تماس بگیرد اما در نهایت توسط روابط عمومی دانشگاه به  یکی از مدیرانی ارجاع داده شد که خود می‌گفت در این زمینه مسئول نیست و مصاحبه نمی کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر

روستای چنار رودخان از توابع شهرستان شفت در استان گیلان است. این روستا در مسیر رودخانه‌ای قرار دارد که با درختان چنار پوشیده شده است. مدتی است اهالی این روستای شاهد نابود کردن طبیعت زیبای آن هستند. به طوری که شن و ماسه از سطح زمین و از پای درختان برداشت می‌کنند و همچنین به قطع درختان مشغول هستند.

این موضوع اهالی را گلایه‌مند کرده و با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

منبع: شهروند خبرنگار - گیلان

بیشتر بخوانید:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لیگ یک: خیبر صدرنشین در شیراز کنده شد!
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران