Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهکار صداوسیما در بستن دوربین‌های پخش زنده و پخش نکردن آگهی‌های دور زمین پرده از اختلافی برداشت که احتمالا برطرف شدن آن مدت‌ها طول خواهد کشید

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاهکار صداوسیما در بستن دوربین‌های پخش زنده و پخش نکردن آگهی‌های دور زمین پرده از اختلافی برداشت که احتمالا برطرف شدن آن مدت‌ها طول خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان بحث دریافت حق پخش از سوی باشگاه‌های لیگ برتری، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که توانایی جلوگیری از پخش شدن بازی‌ها از صداوسیما را به دلایل غیرفوتبالی ندارند حق بهره‌برداری تصویری از بازی‌ها را به شرکت امین سیما کیش واگذار کردند. شرکتی که تا ابتدای همین فصل با همکاری همراه اول سامانه ۳۰۹۰ را راه‌اندازی کرده و حامی مالی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی بود و البته با تصمیم مدیران دو باشگاه و راه افتادن سامانه جدید ۳۰۳۰ با همکاری ایرانسل شکست خوردند.

این شرکت از همان ابتدا سعی کرد از حق انحصاری خود برای استفاده از تصاویر بازی‌های لیگ برتر استفاده کند و در نامه‌ای به همه رسانه‌ها اعلام کرد برای استفاه از ویدئو‌های بازی‌ها باید با این شرکت وارد مذاکره شوند و حق بهره‌برداری بپردازند. نامه‌ای که بیش از همه خطاب به صداوسیما بود. غیر از دوربین‌های پخش زنده، بقیه دوربین‌های صداوسیما هم به ورزشگاه‌ها راه ندادند. درواقع این شرکت و سازمان لیگ به جای آن که سنگ بزرگ نشدنی حق پخش را بردارند سعی کردند با سنگی کوچک‌تر درآمد کوچک‌تری ایجاد کنند.

از طرف دیگر صداوسیما به جای مذاکره برای استفاده از تصاویر، منبع درآمدی دیگر فوتبال را هدف گرفت. شرکت توسکا که اتفاقا همکاری نزدیکی با همراه اول دارد تبلیغات دور زمین بازی‌های فوتبال را بر عهده دارد و یکی از منابع درآمدی باشگاه‌ها و سازمان لیگ محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد این شرکت رابطه نزدیکی هم با شرکت امین سیما کیش داشته باشد. تصاویر نیمه اول بازی استقلال-نفت به صورت نامحسوسی، بسته‌تر از بازی‌های پیشین که از ورزشگاه آزادی مستقیم پخش می‌شد بود و به همین دلیل امین‌ سیما کیش و توسکا پیام عذرخواهی خود نسبت به مردم را در بین آگهی‌های دور زمین گذاشتند.

با این آگهی صداوسیما تصمیم تند‌تری گرفت و پاسخ این دو شرکت را با نشان ندادن کل آگهی‌ها و در واقع تهدید این شرکت‌ها و فدراسیون فوتبال داد. اقدام عجیب صداوسیما در بستن نماها و نشان ندان یک سمت از زمین به طور کلی حتی تماشاگران فوتبال را هم وارد دعوا کرد. هرچند که بعید است امین سیما کیش و توسکا در درازمدت از کاری که صداوسیما کرد متضرر شوند. امین‌سیما که حق بهره‌برداری ویدئویی را به دست آورده بی‌میل نیست که پخش زنده بازی‌ها را هم از طریق همکاری با همراه اول به صورت اینترنتی بر عهده بگیرد و صداوسیما با ادامه این روند شاید دیگر نتواند از نفوذ خود برای نگه داشتن پخش زنده بازی‌ها هم استفاده کند.

درهرحال اتفاقی که در بازی استقلال-نفت افتاد درگیری سازمان لیگ و صداوسیما بر سر حق پخش نبود بلکه درگیری دو شرکت طرف قرارداد با سازمان لیگ و صداوسیما بر سر منافع اقتصادی‌شان بود که فعلا ربطی به حق پخش ندارد اما در درازمدت می‌تواند به حق پخش تلویزیونی هم برسد.

آی اسپورت

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواربرداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد

سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی های نوار غزه در پی حملات و بمباران‌های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین‌روبی سازمان ملل اظهار کرد: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می‌کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی‌شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم‌های تخلیه‌کننده قربانیان از زیر آوارها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.

در همین راستا، منابع خبری از تخریب گسترده شبکه آب و فاضلاب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و از بین بردن محصولات کشاورزی این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

کد خبر 748408

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • آواربرداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • سازمان ملل: آوار برداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان