Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دو فروند بمب افکن راهبردي آمريکا در آستانه سفر دونالد ترامپ بر فراز آسمان کره جنوبي مانور انجام دادند. به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم به نقل از رويترز، در حالي که تنش ها بين آمريکا و کره شمالي به شدت بالا گرفته و دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا قصد دارد طي روزهاي آينده به کره جنوبي سفر کند، دو فروند بمب افکن راهبردي بي يک بي آمريکا روز پنجشنبه بر فراز کره جنوبي به پرواز درآمده و مانور انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اخبار مربوط به اين مانور هوايي نخستين بار توسط خبرگزاري رسمي کره شمالي منتشر شد. اين خبرگزاري اعلام کرده است که اين مانور شامل هواپيماهاي جنگنده کره جنوبي و ژاپن بوده و يک مانور حمله هسته اي به شمار مي رود.
اين خبرگزاري افزود: واقعيت به روشني نشان مي دهد که امپرياليست هاي آمريکايي کساني هستند که در حال تشديد اوضاع در شبه جزيره کره هستند و به دنبال آغاز يک جنگ هسته اي در منطقه بوده اند.
ترامپ قرار است يکشنبه وارد آسيا شود. دونالد ترامپ نخستين سفر آسيايي خود به عنوان رئيس جمهور آمريکا را از ژاپن آغاز خواهد کرد و پس از ان به کشورهاي کره جنوبي، چين و ويتنام و فيليپين سفر مي کند.
هدف اصلي از سفر ترامپ به کشورهاي آسيايي، افزايش حمايت بين المللي براي مهار برنامه هاي هسته اي و موشکي کره شمالي و افزايش فشارهاي سياسي بر پيونگ يانگ براي دست کشيدن از برنامه هاي تسليحاتي خواهد بود. اين مطلب را مقام هاي رسمي آمريکايي اعلام کرده اند.
هربرت مک مستر مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در اين باره تاکيد کرد: رئيس جمهور آمريکا بر اين باور است که زمان براي حل و فصل مساله کره شمالي در حال از دست رفتن است و ترامپ از همه کشورها خواهد خواست تا اقدامات بيشتري انجام دهند.
وي در ادامه افزود: ترامپ که تاکنون تحريم هاي مختلفي را عليه کره شمالي تصويب کرده است، در آغاز مسير خود براي مجبور کردن پيونگ يانگ براي دست کشيدن از تسليحات هسته اي قرار دارد.
ترامپ پيش از اين هشدار داده است که کره شمالي را به طور کامل نابود خواهد کرد.
مک مستر تصريح کرد: تصور مي کنم ما بايد کمي صبور باشيم و حداقل چند ماه صبر کنيم تا ببينيم چه اقدامات بيشتري مي توانيم انجام دهيم.
روزنامه گلوبال تايمز چين نيز در سرمقاله خود نوشت: فشار بر چين کمکي به حل و فصل مساله هسته اي کره شمالي نخواهد کرد. پيچيدگي بحران هسته اي کره شمالي به اين معناست که همه طرف ها بايد براي دستيابي به يک راهکار مسالمت آميز ، امتيازاتي را بدهند. چين در حال ايفاي سخت ترين نقش در اين روند است.
به گفته مقام هاي آمريکايي، اين سفر ترامپ طولاني ترين سفر يک رئيس جمهور اين کشور به آسيا در 25 سال اخير است.
سرويس هاي جاسوسي کره جنوبي نيز اعلام کرده اند که کره شمالي احتمالا براي يک آزمايش موشکي جديد آماده مي شوند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟