Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میهنی در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در میرجاوه اظهار داشت: چهارشنبه شب گذشته حدود 3000 زائر پاکستانی در نقطه مرزی شهرستان میرجاوه بدون اتوبوس و کاروان سالار حضور داشتند که ناچار به اسکان آنها شدیم.

فرماندار میرجاوه ادامه داد: در نشستی که با مرزبانی پاکستان داشتیم از طرف مقابل خواستیم تا ورود زائران از خاک پاکستان به خاک ایران به نحوی انجام شود که کاروان، کاروان سالار و همه مسافران به همراه یکدیگر وارد خاک ایران شوند تا از معطلی زائرین در پایانه مرزی میرجاوه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش پرسنل گمرک پاکستان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که کمبود نیروی گمرک پاکستان یکی از علل اصلی ایجاد این شرایط بحرانی در خاک پاکستان است، از طرف پاکستانی خواسته شد تا کار انتقال زائران از مرز این کشور را تسریع کند و طرف پاکستانی نیز اعتراف کرد که پیش‌بینی چنین جمعیت زائری را نداشته و مرزبان درجه یک پاکستان برای حل این بحران در مرز مستقر شده است.

میهنی با اشاره به امدادرسانی نیروهای بسیج مردمی ایران به زائرین لب مرز، تاکید کرد: در این نشست به دولت پاکستان اعلام کردیم با توجه به اینکه شرایط بحرانی ایجاد شده که مانند بحران‌هایی مانند سیل و زلزله نیازمند مشارکت و امداد همگانی است، نیروهای مردمی ایران آمادگی امدادرسانی و پذیرایی از زائرین را در آن سوی مرز دارند اما دولت پاکستان اعلام کرد که پذیرایی از زائرین را در خاک خود انجام می‌دهند و پیشنهاد کمک نیروهای مردمی ایران را نپذیرفت.

فرماندار میرجاوه با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه برای اسکان موقت زائرین در نظرگرفته شده، افزود: تمام تلاش مسئولین این است تا زائران در اسرع وقت به زاهدان منتقل شوند چرا که پایانه مرزی میرجاوه برای اسکان زائرین در نظر گرفته نشده اما چهارشنبه شب ناچار شدیم ۳ هزار و ۶۴ زائر را در مرز میرجاوه اسکان دهیم.

میهنی با بیان اینکه عمده خدمات به این زائران مردمی است، تصریح کرد: با توجه به حضور چند هزار زائر در مرز میرجاوه نیازمند کمک‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی و تهیه آب شرب، کنسرو، نان و پتو هستیم تا خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم و با این روند باید آمادگی پذیرش و اسکان روزانه 5 هزار زائر را داشته باشیم چرا که بیش از 20 هزار زائرپاکستانی در شهر تفتان منتظر ورود به خاک ایران هستند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، عبدالجبار اودک گفت: در فروردین ماه سالجاری این زمین‌ها در همان مرحله نخست پیش از انجام هرگونه اقدام فیزیکی توسط متصرفان شناسایی و به بیت المال بازگردانده شد.

سرپرست اداره راه و شهرسازی میرجاوه از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی دولتی استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر