Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:45:51 GMT

کلاه هاي بر باد رفته و جيب هاي پر پول

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۷۶۲۳۵

کلاه هاي بر باد رفته و جيب هاي پر پول

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - از قديم الايام بزرگترها مي گفتن، مالت را سفت بچسب همسايتو دزد نکن. اين ضرب المثل به ظاهر ساده چه زيبا و در عين حال منطقي بيان شده و دست به دست چرخيده است، اگر همين ضرب المثل ساده را آويزان گوشهايمان کنيم هيچگاه با ساده لوحي فريب نخواهيم خورد.

کلاهبرداران از هر ترفندي براي کسب مال نامشروع استفاده مي کنند در اين بين براي آن ها فرقي نمي کند که کلاه از سر آشنا بردارند يا غريبه؛ براي آن ها فرقي نمي کند که مالباخته برادر ، خواهر يا عزيزترين هايشان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شايد براي شما هم پيش آمده باشد که در طول زندگي، فرد يا افرادي با جلب اطمينان و اعتماد، به قول معروف کلاهتان را با هر ترفندي برداشته باشد و تلخي اين داستان زماني تلخ تر مي شود که از نزديکان خود آسيب ديده باشيد اما در برخي از مواقع، جعل و فريب آنچنان مثل روز روشن و آشکار است که تنها افراد ساده لوح در دام اين شيادان گرفتار مي شوند.
پرونده هاي بيشماري از انواع کلاهبرداري در دادگاه ها تشکيل شده است که ريشه اغلب اين پرونده ها ساده لوحي و اعتماد بيجا به برخي از افراد است در حالي که صورت برخي از معاملات از آينده ناخوشايندي خبر مي دهد به عنوان مثال رسيدن به مال بسيار در کوتاه ترين زمان ممکن، خريد و فروش ملک بدون طي مراحل قانوني و غيره همه و همه گواه بر اين است که به قول معروف يک جاي کار مي لنگد.
بارها شنيده ايد که فلاني تمام دارايي هايش را براي خريد ملکي داده است و بعدها متوجه شده اين ملک به چندين نفر ديگر فروخته شده است يا معامله اي انجام شده بدون اينکه طرفين يکديگر را ديده باشند و هزاران مورد ديگر. در ذيل به برخي از کلاهبرداري ها که گاه عجيب و غريب است اشاره مي شود:
**200ميليارد کلاهبرداري با دستگاه هاي خنک کننده
سرهنگ يداله حسن پور رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري کلاهبردار 200 ميليارد ريالي که خود را بازرگان معرفي مي کرد، خبر داد.
وي گفت: در پي وقوع يک فقره کلاهبرداري پرونده اي به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان ارجاع داده شد.
وي اضافه کرد: در اين رابطه کارآگاهان پليس تحقيقات خود را آغاز کردند و در گفت و گو با يکي از شاکيان به اين نتيجه رسيدند که فردي خود را بازرگان معرفي و از آن کلاهبرداري کرده است.
حسن پور در تشريح شگرد اين کلاهبردار گفت: وي که خود را به عنوان وارد کننده دستگاه هاي خنک کننده معرفي و با ادعاي اين که در کمترين زمان ممکن و با پايين ترين قيمت قادر به وارد کردن اين دستگاه هاست مبلغ 200 ميليارد ريال کلاهبرداري کرده است.
وي اضافه کرد: پس از مشخص شدن شگرد کلاهبردار و با توجه به متواري بودن متهم و اينکه دائمآ مخفيگاه خود را جا به جا مي کرد و قصد خروج از کشور را داشت ماموران با انجام يک سري اقدامات فني مخفيگاهش را شناسايي و وي را دستگيرکردند.
سرهنگ حسن پور اظهار داشت: دربازجويي هاي فني و تخصصي از متهم،وي به کلاهبرداري200 ميليارد ريالي از14 شاکي به بهانه واردات دستگاه هاي خنک کننده اعتراف کرد.
** کلاهبرداري تازه
در جديدترين اين سودجويي ها بتازگي با شماره هاي غيرثابت با برخي مشترکان اپراتور اول ارتباطي کشور تماس گرفته و به آنان اعلام مي شود شما در قرعه کشي جشنواره همراه اول برنده شده ايد و براي يک سال مي توانيد از 50 درصد تخفيف مکالمه و همچنين اينترنت پرسرعت رايگان با حجم دانلود نامحدود برخوردار شويد.اين افراد در ازاي اين خدمات، 680 هزار ريال طلب مي کنند.
به مشترکان اعلام مي شود: امروز آخرين روز جشنواره است اگر مي خواهيد بايد پس از ثبت نام، مشخصات خود را ثبت کنيد.
حتي در صورتي که مشترک اعلام کند اکنون امکان ثبت نام ندارد به وي پيشنهاد مي شود يک نفر به نشاني وي مراجعه مي کند تا پول را تحويل بگيرد و مدارک لازم را براي استفاده از خدمات ويژه ارايه کند.
در پيگيري خبرنگار ايرنا از همراه اول، اين اپراتور چنين تماس هايي را کلاهبرداري دانست و به مشترکان در اين زمينه هشدار داد.
البته پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ايران (پليس فتا) بارها در اين زمينه به مردم هشدار داده و از آنان خواسته است پاسخ چنين تماس هايي را ندهند.
**باند بزرگ کلاهبرداري پيامکي در مازندران دستگير شد
سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران از دستگيري باند بزرگ کلاهبرداري پيامکي در اين استان خبر داد و گفت: افرادي که با فريب مردم اقدام به کلاهبرداري پيامکي از آنان مي‌نمودند توسط کارآگاهان سايبري پليس فتا استان مازندران شناسايي و دستگير شدند.
وي در تشريح اين خبر افزود: در پي شکاي تعدادي از شهروندان استان با ارائه مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و اظهار داشت شخصي ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان داشت از برنامه راديو جوان مي‌باشد و اعلام نمود که شما در قرعه کشي راديو جوان برنده 5050 ميليون ريال ريال کمک هزينه عتبات عاليات شده‌ايد و سپس با ترفند و فريب مرا به پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال نمودن رمز دوم حساب بانکي‌ام مبلغ 230230 ميليون ريال از حسابم برداشت نمود، به همين منظور تقاضاي رسيدگي به پرونده را دارم.
وي افزود: در ادامه با توجه به شکايت صورت گرفته و حسب دستور مقام محترم قضايي رسيدگي به اين پرونده در دستور کار کارآگاهان پليس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسي‌هاي تخصصي و اطلاعاتي صورت گرفته توسط کارشناسان اين پليس متهمين به هويت (م-ق) و (ح-ع) در شهر پرديس استان تهران شناسايي گرديدند.
رئيس پليس فتا استان مازندران گفت: در ادامه با تحقيقات بيشتر مشخص شد متهمين علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از افرادي ديگر با همين شيوه و شگرد کرده اند به همين منظور با بررسي‌هاي تکميلي و فني به عمل آمده معلوم شد وجوه مورد نظر از حساب شاکي در نهايت صرف خريد سکه در شهر تهران شده‌است.
اين مقام انتظامي افزود: با هماهنگي مرجع قضائي مامورين اين پليس با اخذ نيابت قضائي به شهرستان مذکور عزيمت کرده و اقدام به جلب و دستگيري متهمين نمودند، در ادامه نيز طي بازديد از مخفيگاه آنان تعداد 24 عدد کارت عابربانک به همراه تعدادي سيم‌کارت و کپي شناسنامه کشف و ضبط شد.
سرهنگ محمدنژاد گفت: متهمان پس از سير مراحل قضايي و انتظامي به پليس فتا استان مازندران منتقل شدند و در تحقيقات اوليه ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشتند؛ در زندان با شخصي به هويت (ع-و) آشنا شديم و او بعد از آزاديمان چندين بار با ما تماس گرفت و ما نيز شماره کارت‌هايي که با آن افتتاح حساب کرده بوديم را در اختيار وي قرار داديم و سپس او نيز مبالغي را که از اشخاص برداشت مي‌کرد را به کارت‌هايمان واريز کرده و ما نيز با مراجعه به طلا فروشي‌هاي سطح شهر تهران اقدام به خريد سکه مي کردند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: در ادامه رسيدگي به پرونده، مامورين اين پليس با اخذ دستور قضائي به زندان مورد نظر عزيمت نموده و در بازجويي اخذ شده از زنداني (ع-و)، متهم ضمن اقرار به بزه انتسابي اعلام نمود؛ با شگرد مختلفي از جمله تماس و ارسال پيامک مبني بر برنده شدن در طرح برنامه راديو جوان به افراد مختلف جهت واريز وجه، ابتدا شماره کارت مالباختگان را دريافت و پس از مدتي به بهانه واريز شدن پول به حسابشان و دريافت موجودي، مالباختگان را پشت دستگاه خودپرداز مي‌کشاندم و با ترفندي خاص رمز اينترنتي حساب آنها را فعال و يا با فريب دادن آنان، وجوه را از حسابشان سرقت و پس از چندين بار انتقال، سرانجام به حساب‌هاي جعلي که در اختيار هم‌دستانم بود واريز مي‌کردم.
سرهنگ محمدنژاد گفت: تا کنون با توجه به پرونده‌هاي واصله به اين پليس، بالغ بر يک ميليارد ريال کلاهبرداري در اين خصوص صورت گرفته که سرانجام با تکميل تحقيقات، پرونده متشکله به همراه متهمين جهت سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.
**کلاهبرداري هاي ميلياردي از جعل عناوين دولتي تا فروش قولنامه اي خودرو
سرهنگ محمد کريم بيات جانشين فرمانده انتظامي استان البرزگفت: در پي ارجاع تعداد زيادي پرونده شکايت به پليس آگاهي استان البرز مبني بر جعل عناوين منتسب به نهاد رياست جمهوري و مراکز دولتي، بررسي موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.
وي گفت: در بررسي اطلاعاتي سوابق متهم مشخص شد که نامبرده از مدت ها پيش به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداري تحت تعقيب پليس آگاهي تهران بزرگ و حراست يکي از ارگان هاي دولتي است .
اين مقام انتظامي افزود : با اقدامات گسترده و فني ماموران، تعدادي از پاتوق ها و محل اختفاي احتمالي متهم شناسايي و به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت تا اين که محل اختفاء در اطراف شهر کرج شناسايي شد.
سرهنگ بيات با اشاره به دستگيري متهم در يک عمليات غافلگيرانه اضافه کرد: متهم که پس از دستگيري منکر هر گونه جرمي بود و همچنان خود را منتسب به نهادهاي دولتي معرفي و ماموران را تهديد به شکايت مي کرد در نهايت در مواجهه حضوري با تعدادي از شکات لب به اعتراف گشود و به ده ها فقره اخاذي و کلاهبرداري به مبلغ 9 ميليارد و 410 ميليون ريال با عناوين مختلف از شهروندان اقرار کرد.
**شيوه و شگرد متهم کلاهبردار
جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در خصوص شيوه و شگرد متهم گفت: اين فرد در ابتدا با ترفند ظاهر نمايي و جلب اعتماد عمومي در پوشش بازرس ويژه نهاد رياست جمهوري و نهاد هاي دولتي و حضور در مکان ها و جلسات متعدد با ادعاي پرداخت وام زود بازده ، تغيير کاربري زمين و ملک در شهرداري و ... و هدايت شکات تا جلوي ساختمان هاي اداري و دريافت گواهي همکاري و مساعدت از ارگان ها، اقدام به دريافت مبالغي وجه نقد از شکات کرده و بدون اين که اقدامي در اين زمينه انجام دهد با پول هاي دريافتي متواري مي شد.
به گفته وي ، متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
براي تمامي کاربران ارسال کرده اند. لذا به تمامي هموطنان عزيز توصيه مي شود هرگز براي دريافت وجه نيازي به ارسال اطلاعات حساب بانکي نمي باشد.
در نهايت پليس فتا از هموطنان درخواست مي کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمايند و هشدار هاي پليس را جدي بگيريد.
**بيشترين کلاهبرداريها شامل کارت به کارت، تلفني و پيامکي است
سردار محمدرضا مقيمي رئيس پليس آگاهي کشور گفت: طبق آمار بيشترين پرونده هاي متشکله در حوزه کلاهبرداري شامل کارت به کارت، تلفني، پيامکي، مراجعه به دستگاه خودپرداز، خريد و فروش منزل، اتومبيل، پيش فروش آپارتمان، رهن و اجاره، پرداخت وام، دلالي در امور قضائي، انتظامي، اداري و ليزينگ است.
وي درباره تهيه مدارک هويتي جعلي توسط جاعلان، گفت: چاپ و توزيع اسکناس، ايران چک، چک هاي بانکي مختص اشخاص حقيقي و حقوقي از ديگر موارد جعل شده توسط مجرمان است.
**افزايش کشفيات جعل و کلاهبرداري افزايش يافت
سرهنگ محمدرضا اکبري معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از افزايش 20 و 13 درصدي کشفيات در حوزه مبارزه با کلاهبرداري و جعل در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.
وي افزود: در پنج ماه اول امسال، در حوزه مبارزه با جعل 104 درصد و در پنج ماه مدت مشابه سال گذشته 83 درصد کشف انجام شده که شاهد افزايش کشفيات در اين رابطه هستيم.
وي با اشاره به کاهش 10 درصدي وقوعات جعل در اين مدت، گفت: ميزان کشفيات در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزايش پيدا کرده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينکه بيشترين وقوعات جعل مربوط به استان هاي خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، البرز و فارس بوده است، گفت: بيشترين وقوعات جعل به ترتيب مربوط به جعل اسناد و مدارک بانکي نظير ايران چک، اسکناس، اوراق بهادار، چک‌هاي بانکي، افتتاح حساب با مدارک‌جعلي؛ اسناد مالکيتي، مدارک و اوراق شناسايي، مهر و علائم شرکت هاي دولتي و خصوصي، مدارک و اوراق دولتي است.
سرهنگ اکبري درباره حوزه مبارزه با کلاهبرداري، تصريح کرد: در پنج ماه اول امسال، در اين حوزه 96 درصد و در پنج ماه مدت مشابه سال گذشته 76 درصد کشف صورت گرفته است.
وي با اشاره به کاهش 5 درصدي وقوعات در حوزه کلاهبرداري در پنج ماهه اول امسال، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کشفيات در اين حوزه 20 درصد افزايش داشته است.
سرهنگ اکبري با اشاره به اينکه در اين مدت بيشترين کلاهبرداري ها مربوط به استان هاي البرز، خراسان رضوي و آذربايجان شرقي بوده است، تصريح کرد: بيشترين وقوعات کلاهبرداري شامل کارت به کارت، تلفني و پيامکي، خريد و فروش (آپارتمان، ملک، اتومبيل و ... )، دلالي در انجام امور اداري، قضائي و انتظامي بوده است.
وي با اشاره به شيوه هاي کلاهبرداري نظير انتقال وجه از طريق تماس تلفني و کارت به کارت، به شهروندان توصيه کرد: از قبول درخواست تلفني،پيامکي و حضوري افراد ناشناس در خصوص هرگونه عمليات بانکي از جمله انتقال وجه، از ارائه رمز اول و دوم وcvv2 کارت عابر بانک خود اکيداً خودداري کنند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: شهروندان بايستي توجه داشته باشند که پس از دريافت پيامک هاي تبليغاتي و فريب دهنده که شما برنده جايزه خوش حساب همراه اول و يا عدم استفاده از بيمه شخص ثالث و ... شده ايد، هرگز به دستگاه هاي خود پرداز مراجعه نکنند.
وي با بيان اينکه اخيراً کلاهبرداري هاي متعددي تحت عنوان سفارش خريد براي ادارات و سازمان ها و يا ساير مراکز تجاري و نيز ارسال پيامک هاي تبليغاتي با مضمون اينکه برنده جايزه شده ايد، انجام شده، گفت: کلاهبرداران با ترفند و برنامه ريزي قبلي جهت پرداخت بيعانه سفارش انجام شده اقدام به فريب شهروندان کرده و به جاي واريز مبلغ، با به کار بردن روش هاي متقلبانه و ترفندهاي خاص، فرد مورد نظر را به سمت دستگاه خود پرداز کشانده و تمام اطلاعات مربوط به حساب وي را دريافت و نهايتاً موجودي حساب را به حساب کارت خود يا فرد ديگري که همدستش است، منتقل مي کنند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا خاطرنشان کرد: اگر قرار است هرگونه وجهي از طريق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واريز و يا انتقال يابد، لازم نيست به دستگاه هاي خود پرداز بانک مراجعه شود بلکه با ارائه شماره کارت و يا حساب و بدون حضور شما اين امر صورت خواهد گرفت.
**زمينه هاي وقوع کلاهبرداري از ديد پليس
پليس در بيان زمينه هايي که سبب مي شود در دام شيادان گرفتار شويم ، تاکيد کرده است که اعتماد بي جا نسبت به کساني که آنها به اندازه ي لازم نمي شناسيد، فريب ظاهر افراد را خوردن، فريب تبليغاتي که در مطبوعات ارائه مي شود، مشاوره نگرفتن از افرامطلع و اقدامات خودسرانه ، طمع کردن براي به دست آوردان مال و ثروت بدون تلاش در کوتاه ترين مدت، تلاش براي حل مشکلات از طريق رابطه و نه ضابطه که از تنبلي اجتماعي نشئت مي گيرد، نا آگاهي در مورد روند قانوني امور اداري، قضايي ، انتظامي ، نداشتن توجه کافي و نگاه ساده انگارانه به واقعيت روز اجتماع و اقتصادي از جمله زمينه هاي بروز کلاهبرداري است.
**راه هاي پيشگيري از کلاهبرداري
1-مواظب باشيد که ديگران با ظاهر آراسته خود شما را فريب ندهند.
2-معاملات و پيشنهادات خوب را همواره به ديده ترديد بنگريد.
3-وقتي با افراد ناشناس معامله مي کنيد ، کالا را پيش از تسويه حساب کامل تحويل ندهيد.
4-بهتر است از معامله با کساني که آدرس ثابتي ندارند بپرهيزيد يا احتياط کنيد.
5-از اسناد خود به دقت مراقبت کنيد.
6-همواره پيش از انجام معاملات ملکي تحقيقات لازم را انجام دهيد.
7-بدون رسيدن به يقين کامل درباره قانوني بودن فعاليت شرکت هاي ليزينگ با آنها معامله نکنيد.
8-رعايت احتياط در هنگام خريد اشياء گرانقيمت ضروري است.
9-همواره از طريق بانک ها و موسسات اعتباري مورد تائيد ، وام تهيه کنيد.
10-شرکت هايي که ادعاي رفع سوء اثر چک را دارند ، فريبکارهستند.
11-با پايمال کردن حق الناس، معنويت و ثواب سفر حج را از بين نبريد.
**در صورتي که در دام کلاهبرداران افتاديد چه اقدامي بايد انجام دهيد؟
1-سريعا مراتب را به اطلاع مراجع قضايي محل وقوع جرم بگذاريد.
2-اگر چک شما مفقود يا دزديده شد، موضوع را به سرعت به بانک اطلاع دهيد و سپس در مدت حداکثر يک هفته دستور مورد نظر را از طري ق مراجع قضايي به بانک ارائه دهيد.
3- شکايت کتبي خود را همراه با مدارک و مستنداتي که داريد به دادسراي محل وقوع جرم ارائه دهيد تا پس از ارائه مراجع قضايي به نيروي انتظامي ، بتوانيد روند تحقيقات را دنبال کنيد.
4-تمام جزئيات را در اختيار مراجع قضايي قرار دهيد.
5-مشخصات کامل کلاهبردار و نحوه کلاهبرداري او را با جزئيات در اختيار ماموران قرار دهيد.
6-در صورت کتمان کوچکترين حقايق احتمال دستيابي به حقيقت و به نتيجه رسيدن تحقيقات خلل ايجاد مي شود.
اجتمام9105** 1569
گزارش:آرزو نيکنام ** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و کلاهبرداری از مردم استفاده می‌کنند گرچه پلیس فتا نیز بصورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است. 

وی با بیان این که کلاهبرداران با توجه به نزدیک شدن به کنکور اقدام به تبلیغات کذب درجهت خرید و فروش سوالات کنکور می‌نمایند، افزود: افراد کلاهبردار بعد از ارتباط با مشتریان خود و با جلب اعتماد آنها، با استفاده از پیام‌رسان‌های موازی اقدام به تبلیغ و فروش غیرقانونی برخی سوالات همراه با جواب می‌کنند که بسیاری از این سوالات مربوط به آزمون‌های سال‌های گذشته است. 

این مسئول انتظامی گفت: برخی از این کلاهبرداران با ادعا‌هایی نظیر تضمین قبولی در دانشگاه‌های عالی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان و خانواده‌های آنان را اغفال می‌کنند و پس از دریافت وجوه میلیونی و کلاهبرداری نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی‌کنند بلکه دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه چنین ادعا‌هایی مبنی بر فروش سوالات کنکور و حتی امتحانات نهایی در فضای مجازی کاملا جعلی بوده و دانش‌آموزان نباید به این آگهی‌های دروغین اعتنا نکنند، از عموم شهروندان خواست ضمن توجه جدی به توصیه‌های پلیس فتا فریب این گونه کلاهبرداری‌ها نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک وهرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند و ویا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی