Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد نیوز، گروه بین ­الملل– محمد فاطمی زاده: دوم نوامبر ۲۰۱۷ ( ۱۱ آبان ماه) مصادف است با یکصدمین سالگرد صدور «اعلامیه بالفور»، یادداشتی که جیمز بالفور وزیر امور خارجه انگلیس‌ خطاب به «روتشیلد» ارسال نموده و در آن نظر مساعد دولت‌ انگلستان‌ نسبت‌ به‌ «تشکیل‌ یک‌ کشور یهودی‌ در فلسطین» ‌ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعلامیه بالفور یکی از عجیب ترین اسناد بین المللی تاریخ است، زیرا به موجب آن یک دولت استعمارگر، سرزمینی (فلسطین) را که مالک آن نبود، به نیابت از کسانی که مالکش بودند (فلسطینیان) و استحقاقش را داشتند، به کسانی بخشید که اصلاً استحقاق آن را نداشتند (صهیونیست ها)، فاجعه ای که به نحو بی سابقه‌ای در تاریخ، به اشغال یک سرزمین و آواره شدن یک ملت منجر شد. به همین دلیل نیز تعدادی از علمای جهان اسلام همایشی تحت عنوان «وعده حق-فلسطین میان بیانیه بالفور و وعده ­الهی» را با مدیریت اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت برگزار کردند.

در همین راستا امتداد نیوز با شیخ «محمد صالح الموعد» سخنگوی هیأت علمای فلسطین گفتگو کرده که در ادامه از نظر می گذرد.

*اهمیت برگزاری همایش دو روزه «وعده حق-فلسطین میان بیانیه بالفور و وعده­ الهی» در بیروت با حضور ده­ها نفر از علمای مسلمان جهان و پیام آن به خطاب به کشورهای منطقه و دشمنان امت اسلامی چیست؟ علمای اسلامی چگونه می­ توانند در توجه و اهتمام مسلمانان به مسأله فلسطین ایفای نقش کنند؟

از برگزارکنندگان این همایش با هدف حمایت از فلسطین در بیروت تشکر می­ کنیم. برگزاری این­گونه همایش­ها در هر کشوری به نفع مسأله فلسطین و مقاومت است. پیش از این همایش­ها بیشتر در تهران برگزار می شد که ما از ایران به دلیل حمایت­های گسترده­اش از فلسطین تشکر می کنیم.

در بُعد مردمی و دولتی نیز باید تحرکی در راستای پشتیبانی از ملت فلسطین صورت گیرد. این همایش­ها و مشابه آن در ایران، موجب اولویت ­بخشی به مسأله فلسطین می­شود. هر کس با فلسطین باشد، از سوی خداوند یاری می گردد و هر کس علیه فلسطین باشد، خائن به خدا و پیامبر و مومنین است. صهیوینست ­ها نیز سقوط خواهند کرد و فلسطین و مقاومت پیروز خواهد شد.

*در خصوص اعلامیه بالفور و نقش آن در اشغال سرزمین فلسطین توضیح دهید. پاسخ و واکنش شما به اظهارات نخست وزیر انگلیس مبنی بر برگزاری جشن در صدمین سالگرد صدور این اعلامیه چیست؟

برگزاری جشن در سالگرد صدور اعلامیه بالفور توسط لندن و عدم عذرخواهی از آن نشانگر عقب ماندگی و نژادپرستی انگلیس و تسلیم بودن این کشور در برابر لابی صهیونیستی استدر سال ۱۹۱۷ میلادی انگلیسی­ها، فلسطین را تحویل صهیونیست­ها دادند تا سرزمین ما به وطنی برای نژاد یهود تبدیل شود. این اقدام انگلیسی­ ها در طول صد­سال گذشته بی­سابقه بوده و از آن زمان تاکنون هیچ کشوری، سرزمینی را از صاحبان آن نگرفته و به قوم دیگری تحویل نداده و همچنین صاحبان اصلی آن سرزمین را هم از کشورشان اخراج نکرده است.

بر همین اساس نیز ما تاکید می­ کنیم که انگلیس دشمن انسانیت، اخلاق، ملت­ها، دین و هر چیزی که مربوط به انسانیت می­ باشد، است. اقدام انگلیس در صدور اعلامیه بالفور در حقیقت اصرار و ادامه استعمارگری خود در طول تاریخ است و ما آن را جنایت عصر علیه انسانیت و مردم فلسطین می دانیم.

برگزاری جشن در سالگرد صدور اعلامیه بالفور توسط لندن و عدم عذرخواهی از آن نیز نشانگر عقب ماندگی و نژادپرستی انگلیس و تسلیم بودن این کشور در برابر لابی صهیونیستی است. انگلیس با منافع صهیونیسم در تجزیه منطقه همراه و هماهنگ است و خیر و خوبی را برای امت و منطقه ما نمی خواهد. با این حال و پس از گذشت ۷۰ سال از اشغال فلسطین، نسل های چهارم و پنجم فلسطین بر گزینه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی برای آزادسازی کل اراضی فلسطین پایبند هستند و بر آن تاکید دارند. رژیم صهیونیستی فقط زبان قدرت را می فهمد نه زبان گفتگو را. بر همین اساس نیز ما بر مقابله و مبارزه با این رژیم تاکید داریم.

مردم فلسطین با قلم و سلاح خود در برابر صهیونیست­ها مقاومت می­کنند تا اراضی اشغالی خود را به صورت کامل آزاد نمایند. مردم فلسطین از سرزمین و مقدسات خود دست نخواهند کشید و امروز در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز مقاومت از طریق موشک­ها و اراده خود، اشغالگران را شکست داده است.

مقاومت لبنان نیز در طول جنگ­های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ میلادی توانست صهیونیست­ها را شکست دهد. بنابراین اشغالگران و رژیم صهیونیستی فقط زبان قدرت را می فهمد و اعرابی که برای عادی ­سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس مسابقه می­ گذارند، خیانت کرده و در برابر نسل­های آینده رسوا می­شوند.

*به نظر شما امکان محاکمه مقامات دولت انگلیس در دادگاه ­های بین­ المللی به دلیل حمایت و افتخار به صدور اعلامیه بالفور وجود دارد؟

ما حق محاکمه انگلیس را برای خود محفوظ می­دانیم و این کشور باید خسارت­های ناشی از آواره کردن ما را جبران کند. زیرا این حق مشروع ما است و جهان نیز باید ما را در این زمینه حمایت کند. در وهله نخست انگلیس باید عذرخواهی و خسارت مردم فلسطین را جبران کند. حق ماست که در برابر سازمان­های جهانی از جمله نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل، دعوتی بین ­المللی را برای محاکمه مطرح کنیم.

از وکلای فلسطینی نیز درخواست می ­کنم که سریعا با تشکیل کمیته­ای حقیقت­ یاب، جنایت انگلیس علیه فلسطین را مورد بررسی قرار دهند تا انگلیس و مقامات این کشور را که اعلامیه بالفور را تایید می­کنند، به عنوان جنایتکار جنگی اعلام نمایند. حداقل کار این است که انگلیس علاوه بر عذرخواهی و پرداخت خسارت، کشور فلسطین را هم به رسمیت بشناسد. ما فقط بازگشت به فلسطین و مقدسات خود را قبول می­ کنیم.

*اخیرا توافق آشتی ملی میان جنبش حماس و فتح امضا شده است. نقش این توافق و به صورت کلی وحدت گروه­های فلسطینی را در بازپس ­گیری تمام سرزمین اشغالی فلسطین چگونه ارزیابی می­ کنید؟

ما معتقدیم که توافق حاصل شده مورد تمجید است اما اصولی همچون آزادسازی کل فلسطین، باقی ماندن مقاومت به عنوان مبنا و اساس، محافظت از مقدسات به ویژه قدس و حق بازگشت برای تمام آوارگان فلسطینی باید حفظ گردند.

نباید این توافق را در حد بازگشایی گذرگاه­ها محدود کرد. زیرا برای فلسطین صد­ها هزار شهید و اسیر و آواره داده ­ایم. مصالحه در حقیقت یک مکانیسم و وسیله در خدمت مسأله فلسطین است و کار اصلی و اساسی نیست. ما به دلیل مشکلات اقتصادی از اصول خود عقب­ نشینی نمی ­کنیم و مقاومت و صبر اساس مبارزه ما است. نبرد ما نبرد نسل ها است و ادامه خواهد داشت. فقط نسبت به اقدامات برخی خرابکاران نیز هشدار می دهیم.

true برچسب ها : اتحادیه جهانی علمای مقاومت انگلیس ایران بیانیه بالفور بیروت جنبش حماس فلسطین محمد صالح الموعد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و.. تشکیل شده است.

کنعانی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه اکسپو، گفت: شاهد برگزاری نشست‌های دوجانبه بسیار خوب میان تجار شرکت‌کننده و تولیدکنندگان ایرانی بوده‌ایم؛ این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت دایر خواهد بود. این نمایشگاه می‌تواند در میزان همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف، جهش جدید ایجاد کند؛ ابعاد تجاری و اقتصادی این نمایشگاه، در کنار ابعاد سیاسی آن حایز اهمیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه در شرایط جاری منطقه‌ای، نتیجه‌ای درخشان و مطلوب و هم‌افزایی مکمل میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی است.

آزاداندیشان جهان، بیش از این، تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند 

کنعانی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سرکوب دانشجوهای معترض آمریکایی به نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای اخیر شاهدش هستیم، نشان‌دهنده بیداری جامعه جهانی و افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و نسل‌کُشی توسط رژیم اسراییل با همراهی آمریکا است.

وی در این باره افزود: آزاداندیشان جهان، بیش از این، تداوم جنایات در غزه را تحمل نخواهند کرد و صدای بلند آن‌ها، خاموش‌شدنی نیست و نمی‌توان با اقدامات پلیسی، صدای معترضان را خاموش کرد.

کنعانی ادامه داد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برخورد خشن و نظامی حکومت آمریکا با فضای دانشگاهی را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرد و این برخورد را مردود می‌داند؛ لذا ضرورت دارد جامعه جهانی به این مهم توجه کند.

وی گفت: برخورد همراه با خشونت با مطالبات دانشجویی، صحیح نیست و رفتارهای خشونت‌آمیز باید به سرعت متوقف شوند؛ طبیعتاً صدای دانشجویان با سیاست‌های خشن موجب خاموشی مطالبات بر حق جهانیان نخواهد شد و لازم است دنیا به‌ویژه کشورهای همراه رژیم منفور اسراییل، به این صداها توجه کنند.

روابط دو جانبه ایران و عربستان در مسیر طبیعی خود پیش می‌رود

کنعانی با اشاره به حضور هیات اقتصادی ریاض در نمایشگاه اکسپو، گفت: خوشبختانه روابط دو جانبه ایران و عربستان در مسیر طبیعی خود پیش می‌رود و شاهد تداوم گفت‌وگوها میان دو کشور در دو سطح سیاسی و اقتصادی هستیم.

وی تصریح کرد: حضور هیات اقتصادی عربستان در نمایشگاه اکسپو، نشانه نگاه همسوی دولت عربستان با ایران است؛ موضوعات اقتصادی را از ابتدای گفت‌وگوهای دو کشور برای از سرگیری روابط، داشتیم؛ همچنین همزمان هیات دولتی ایران نیز در دو سطح و به دو منظور در ریاض به سر می‌برند؛ این هیات به سرپرستی آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، در ریاض حضور دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر صفری به ریاض، گفت: هیات شرکت‌کننده در سطح معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ریاض، فرصت مغتنمی است تا ایران در سطح مناسب با حضور در این اجلاس (اجلاس داووس) به گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری‌های مشترک‌ میان دو کشور استفاده کند. افق پیش روی دوکشور ایران و عربستان را روشن می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سفر «احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی به روسیه جهت شرکت در اجلاس سن‌پترزبورگ گفت: ایران همواره از فرصت حضور در این اجلاس‌ها به‌ویژه در حوزه امنیتی استفاده کرده است. حضور آقای احمدیان در این نشست، در همین چارچوب صورت گرفته است.

کنعانی گفت: موضوعات مختلفی از جمله وضعیت فلسطین مطرح است؛ همچنین هیات ایرانی در حوزه مربوط به امنیت بین‌المللی و سایبری در این نشست شرکت کرده است. ۵ پیشنهاد از سوی ایران در این نشست مطرح شده که نشان‌دهنده ابتکار عمل ایران است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت: گفت‌وگوها و تماس‌ها و تبادل پیام‌های دیپلماتیک، در روش‌های مقتضی ادامه دارد.

سپاه نبود، داعش به پشت درهای پارلمان اروپا می‌رسید 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام پارلمان اروپا در تروریستی‌خواندن نام سپاه پاسداران افزود: موضع روشنی در این‌باره داریم. سپاه پاسداران مهم‌ترین نقش را در تامین امنیت ملی و مقابله با تهدیدات خارجی داشته و دارد. نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریسم بین‌المللی، نقش منحصر به فرد و تعیین‌کننده است.

کنعانی تصریح کرد: اعضای پارلمان اروپا توجه کنند که اگر سپاه نبود، داعش پشت درهای پارلمان اروپا قرار داشت؛ سپاه نیروی رسمی و نظامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حادثه تروریستی در روسیه گفت: هرگونه اقدام و عملیات تروریستی علیه شهروندان و اماکن دولتی در روسیه و در هر کشور دیگری، محکوم است؛ در ارتباط با مبارزه با تروریسم، در کنار کشورهای دوست از جمله روسیه قرار داریم. 

وی با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی کره شمالی به ایران، افزود: در نمایشگاه اکسپو، ۲۴ کشور در سطح هیات‌های دولتی و ۲هزار تاجر حضور دارند؛ حضور هیات کره شمالی در ایران هم در همین چارچوب است؛ سابقه روابط دیپلماتیک ایران و کره شمالی بیش از ۵ دهه است؛ روابط ایران با کره شمالی در چارچوب رویکرد دیپلماتیک در قبال سایر کشورها است؛ هیات کره شمالی به دعوت وزیر صمت به ایران آمده و اکنون در تهران حضور دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بعضی نشریات و روزنامه‌های دارای سابقه حمایت از رژیم صهیونیستی مایل به دامن‌زدن به اخبار برای ابراز ارادت به این رژیم هستند، گفت: ما دیدگاه خود درباره فلسطین را دچار خودسانسوری نمی‌کنیم، زیرا مواضع ما اصولی و روشن است؛ انتشار نامه یاد شده در رسانه‌ها اهداف خاصی داشته است.

وی در مورد توافق امنیتی و دفاعی انجام‌شده میان ایران و پاکستان هم گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور جزء موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رییس‌جمهور مورد اهتمام بوده است؛ در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

از ابتدای سال جاری، رهاسازی آب از سد «کمال‌خان» آغاز شده است 

کنعانی در مورد حق‌آبه ایران از هیرمند گفت: در اجرای معاهده ۱۳۵۱ میان ایران و افغانستان مطالبه حق‌آبه تعیین شده ایران و ملت ایران را از طرف افغانستان را داشتیم و یکی از موضوعات مهم گفت‌وگوهای ما بود؛ از ابتدای سال جاری هم بحث رهاسازی آب از سد «کمال‌خان» آغاز شده است. 

وی افزود: با اعلام طرف افغانستانی بر پایبندی بر معاهده، در حال حاضر شاهد جریان آب به سمت مرزهای ایران هستیم. براساس اطلاعات، از زمان رهاسازی این آب تا روزهای اخیر حدود ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب وارد خاک ایران شده است. رهاسازی آب از سد شروع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در طول سال گذشته، هیات حاکمه افغانستان در ارتباط با سد «کمال‌خان»، اقدام به برخی اقدامات مرمتی کردند؛ طبیعی است ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به معاهده عمل کند.

کنعانی با اشاره به برگزاری نشست آتش‌بس در عربستان با حضور آمریکا افزود: آتش‌بس و توقف فوری عملیات نظامی رژیم‌ غاصب علیه نوار غزه، فوری‌ترین نیازی است که فلسطین دارد؛ موضوع آزادی و تبادل اسرا هم یکی از موضوعات مهم انسانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: آمریکا در عمل نشان داده که طرف صالحی در مساله توافق و آتش‌بس نیست چراکه اگر آمریکا می‌خواست آتش بس ایجاد کند، می‌توانست با قطع فوری کمک‌های تسلیحاتی به رژیم اسراییل، در کوتاه‌ترین زمان این کار را انجام بدهد. ملت فلسطین دولت آمریکا را طرف صلاحیت‌دار در مساله فلسطین نمی‌داند؛ تنها طرف سالم و حقیقی که می‌تواند در مورد سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرد، ملت فلسطین است.

 آیا اسراییل صلاحیت حضور در المپیک را دارد؟ 

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به ارتقای فهم جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی و دو شعار صلح و همبستگی المپیک، آیا شرکت این رژیم در المپیک دهن کجی به ملت نیست و آیا ایران برنامه‌ای برای جلوگیری از حضور رژیم اسراییل در المپیک دارد و اینکه اساساً نظر شما درباره سکوت و دست روی دست‌گذاشتن دولت‌های منطقه یا جهان در برابر حضور رژیم اسراییل در المپیک چیست، گفت: المپیک یک رویداد بزرگ بین‌المللی در چارچوب پیوند صلح و دوستی میان ملت‌های صلح‌طلب دنیا است؛ طبیعتاً مراجع ذی‌ربط باید تصمیم‌گیری کنند که رژیمی که صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره انداخته، صلاحیت در رویداد یاد شده را دارد یا خیر.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به روابط ایران و روسیه پس از عمیات «وعده صادق» گفت: روابط دو کشور، روابط بسیار خوب و در مسیر پیشرفت است. ما شاهد جهش کاملا چشم‌گیر در حجم مناسبات تجاری و همکاری‌های اقتصادی دوکشور بودیم. برای افزایش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی دو کشور، گام‌های جدیدی برداشته شده است.

کنعانی گفت: دو کشور مواضع مشترکی در ارتباط با مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی و یکجانبه‌گرایی آمریکا و مبارزه با تروریسم دارند. مباحث مربوط به ترانزیت و حمل و نقل هم یکی از موضوعات اولویت‌دار دو کشور است که با تکمیل توافق‌های حاصله، شاهد جهشی بزرگ در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب و افزایش مبادلات منطقه‌ای خواهیم بود. 

مطالبات امنیتی ما از دولت عراق واضح است 

کنعانی در مورد دیدار «احمدیان» و «الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و توافق امنیتی دو کشور گفت: این‌توافق، مبنای مشترک همکاری دو کشور برای تامین امینت مرزهای دو کشور بوده است و همچنین تامین دیدگاه‌های ایران در ارتباط با صدور ناامنی به جغرافیای داخل کشور است.

وی تصریح کرد: مطالبات ما از دولت عراق واضح است؛ بخشی از توافق انجام شده و بخشی دیگر هم در حال پیگیری است. امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم.

کنعانی همچنین با اشاره به طرح جدید رژیم صهیونیستی با عنوان «بازگشت آرامش پایدار به غزه» گفت: درباره مساله فلسطین، رژیم صهیونیستی عامل ‌و کانون بحران است؛ ثبات و امنیت در منطقه فقط با زدودن اشغالگری در فلسطین رخ می‌دهد؛ ما رژیم صهیونیستی را طرف هیچ توافقی برای صلح در منطقه نمی‌دانیم؛ هفت‌ماه نسل‌کُشی و کوچاندن مردم غزه نشان‌دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای سیطره بر غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای کمک‌رسانی به غزه اظهار کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا تلاش می‌کنند افکار عمومی را از موضوع فلسطین منحرف کنند اما این موضوع، اکنون در کانون افکار عمومی جهان قرار گرفته و افکار عمومی، خواستار پایان‌یافتن نسل‌کُشی در غزه است.

کنعانی تصریح کرد: نَه به نسل‌کُشی، فریاد و شعار بلندی است که در سراسر کشورهای اروپایی و آمریکایی و دانشگاه‌های آن‌ها شنیده می‌شود؛ حمایت از رژیم صهیونیستی در افکار عمومی پذیرفته نیست و جنایت در غزه و فلسطین محکوم است. اشغالگری در فلسطین کانون ایجاد بحران در منطقه و فراتر از منطقه است.

وی تاکید کرد: اگر آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی حمایت نمی‌کردند، نسل‌کُشی در غزه رخ نمی‌داد؛ ایجاد اسکله و مانورهای تبلیغاتی، اقدامات نمادین بوده و اصلاح‌کننده رویکرد نادرست آن‌ها نخواهد بود؛ آن‌ها باید صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند و برای توقف جنگ، اقدام جدی انجام داده و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را تسهیل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر