Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- ولیعهد انگلیس و همسرش برای گفت وگو با مقام های مالزیایی در آستانه شصمتین سالگرد روابط دو جانبه لندن- کوالالامپور وارد این کشور شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری مالزی 'برناما'، پرنس چارلز ولیعهد انگلیس شب گذشته بااستقبال ' سری.اس.ک. دیوانی' وزیر دفتر نخست وزیری مالزی و برخی مقام های دیگر برای یک سفر 6 روزه (دوم تا هشتم نوامبر-11 تا 17 آبان) وارد این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفت وگو باسلطان محمد پنجم پادشاه مالزی،نجیب تون رزاق نخست وزیر دربرنامه های ولیعهد انگلیس قرار دارد.
پیشتر ملکه الیزابت دوم به مناسبت افتتاح شانزدهمین دوره مسابقات کشورهای مشترک المنافع در سال 1998، و شاهزاده ویلیام و همسرش کیت میدلتون در سپتامبر 2012 به مالزی سفر کرده بودند.
روابط بین مالزی و انگلیس در زمینه های مختلف مانند تجارت، دفاع و امنیت، آموزش و پرورش، اقتصاد دیجیتالی، فناوری سبز، انرژی های تجدید پذیر، فرهنگ و گردشگری برقرار است.
مالزی دومین مقصد صادرات انگلیس در میان کشورهای دهگانه عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن 'است.
انگلیس نیز سومین شریک تجاری مالزی در میان کشورهای اروپایی است و اکنون بیش از18 هزار نفرمالزیایی در بخش های مختلف آموزشی انگلیس تحصیل می کنند.
سفر منطقه ای ولیعهد انگلیس به منطقه از روز ۳۰ اکتبر شروع شده و تا ۹ نوامبر ادامه خواهد داشت و آنها علاوه بر سنگاپور و مالزی به هند نیز سفر خواهند کرد.
شبد**آساق **241**1599**1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار با شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و پروژه‌های مختلف مجمع تقریب در ایجاد وحدت میان مسلمانان سخن گفت.

وی با اشاره به حضور هیأت‌های اهل سنت در ایران اسلامی و بازدید آنها از شهرها و مناطق سنی‌نشین در کشورمان و برگزاری نشست با علمای اهل‌سنت در این شهرها، از حضور ۴۰ عالم مسلمان از کشورهای مختلف در شورای عالی و حضور ۱۴۰ نفر در مجمع عمومی تقریب خبرداد.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید یک قله و چشم‌انداز برای خود داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها حتی مسلمان نیستند اما مفهوم ظلم را می‌فهمند. آنها از اسلام یا مسلمانان دفاع نمی‌کنند بلکه از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد که ما باید با تأکید بر از مفاهیم عامه مانند حقوق بشر، عدالت و ظلم با کسانی که قصد ایجاد تفرقه دارند، مقابله کنیم. در ادامه این نشست شیخ حسن البغدادی نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباط میان اعضای تقریب گفت: تقریب برای شهید اول و شهید ثانی و دیگر علما یک تعارف نبود و آنها در عمل به این امر اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که باید دست بیگانگان از کشورهای اسلامی کوتاه شود، تصریح کرد: امروز اسرائیل، همان دست بیگانه است و ما معتقدیم که اگر اسرائیل را نابود کنیم حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی پاک می‌شود.

شیخ البغدادی در ادامه با اشاره به تأثیر طوفان‌الاقصی در ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی به معنای ایستادن شیعه در کنار اهل سنت در فلسطین بود و اگر ما در این نبرد پیروز شویم، دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش می‌کند با ایادی خود در میان شیعیان نادان و اهل سنت تندرو، وحدت حاصل شده از این پیروزی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی پایان یابد، دشمنان جنگ دیگری را آغاز می‌کنند که آن جنگ عقایدی است تا این پیروزی بر اهل سنت تأثیر نگذارد و ما باید برای آن روز برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6091145 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی