Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین- امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امسال ۱۳ آبان اهمیتی مضاعف یافته است، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳آبان پاسخ یاوه گویی آمریکا را می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوی اظهار داشت: تقوی مانند مرکب های راهور و آرامی است که صاحبانشان بر آن سوارند و زمانشان به دست دارند و تا بهشت آنها را پیش می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین سیدالشهدا هستیم درباره عدد چهل و نقش آن در تکامل جسمی اشاراتی می کنیم که قرآن در جریان حضرت موسی می فرماید: در میعادگاه الهی ۴۰ شب قرار داشت و همچنین انسان در ۴۰ سالگی به رشد و تکامل می رسد تا شکرگزار نعمات باشد و همچنین طبق سخن امام باقر که می فرمودند کسی که شراب می خورد تا ۴۰ روز نمازش قبول نیست گفت: کسی که ۴۰ حدیث را حفظ کند خداوند او را در قیامت با فقیه عالم محشور می کند.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: اربعین حسینی مقطعی از تکامل نهضت عاشورا است که پس از شکست ظاهری امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت در اربعین  پیروزمندانه در حالی که پیام شهدای کربلا را رسانده و دستگاه یزید را ویران کردند به کربلا بازگشتند، لذا ما برای هیچ معصومی زیارت اربعین نداریم اما برای امام حسین (ع) داریم.

محمودی بیان داشت: در آستانه اربعین حسینی هستیم من به سهم خودم از صدها زائر و خادم که از شهرستان علیرغم سختی ها و مشکلات پذیرایی از شهروندان به عتبات مشرف شدند تقدیر می کنم و برای آنان توفیق آرزو دارم و پنجشنبه آینده روز اربعین است امیدواریم کسانی که توفیق تشرف پیدا کرده اند انشااله دعا گوی ما باشند اما ما چه انتظاری در رابطه با اربعین دارم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال است که تجمع اربعین در استانه مبارک حضرت امیرالمومنین برگزار می شود گفت: از هیئت های عزاداری و همه مردم انتظار می رود روز اربعین با به راه انداختن دستجات عزاداری ارادت خود را ابراز کنند و انشااله روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح مراسم عزاداری در امام زاده یحیی که از نوادگام امام حسن مجتبی است برگزار می شود.

محمودی افزود: همچنین عزیزانی تصمیم دارند در مسیر شهر امام هشتم و در روزهای پایان صفر موکب راه اندازی کنند امام هشتم حق بزرگی بر ما دارند و هزاران نفر پیاده به حرم ایشان مشرف می شوند. لذا از این مردم مومن انتظار می رود در این مهم شریک و سهیم شوید و عزیزان درب ورودی مسجد مستقر هستند نمازگزارانی که می آیند جهت موکب زائران امام رضا(ع) هدایای خود را تقدیم کنند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به روز ۱۴ آبان به نام روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: با کمال تاسف یکی از اموری که به فراموشی سپرده شده فرهنگ جامعه است و از سویی همه خود را متخصص در امور فرهنگ می دانند و جامعه ما دچار یک آشفتگی فرهنگی  شده است.

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: به تبعیر مقام معظم رهبری بصیرت فرهنگ مثل اکسیژن است که اگر اکسیژن سالم و پاکیزه بود زندگی سالم خواهد بود، متاسفانه مجموعه های فرهنگی کشور دارای وحدت رویه نیستند و برخی مسئولان خود را ملزم به رعایت مصوبات فرهنگی کشور نمی بینند و این مشکل بزرگ فرهنگی کشور است، وگرنه مگر مصوبه عفاف و حجاب در این کشور سالها وجود نداشته و ندارد چرا در دستگاه ها خاک می خورد، مگر امر به معروف و نهی از منکر بعد از سال ها در مجلس تصویب نشد چرا مورد بی مهری است، گویا برخی مسئولان خود را بالاتر از قانون دانسته و خود را ملزم به رعایت قانون نمی دانند.

وی افزود: باید کار فرهنگی جامعه به جایی برسد که یک مشت آدم بیکار و مریض در فضای مجازی با تمام حیثیت و آبروی جامعه و مردم بازی کنند، و باید کار به جایی برسد که به خاطر مردن گربه فلان هنرپیشه پیام های تسلیت برای و ارسال شود و کار به جایی برسد که جامعه به سوی ابتذال سوق پیدا کند من از هنرمندان عزیز حوزه تئاتر که با شعارهای مذهبی و انقلابی کار می کنند تشکر می کنم و از آنان می خواهم در برابر هنرمند نمایانی که هزار نفر را دستمایه خود کرده اند مبارزه کنند.

محمودی افزود: ما برای فرهنگ دین و انقلابی خود ده ها هزار شهید تقدیم کرده ایم و همین امروز در نماز جمعه تهران ۵۴ شهید نیروی انتظامی که تازه تفحص شده اند تشییع می  شوند، آیا برخی مسئولین و مردم از این شهدا شرم نمی کنند.من بارها عرض کردم و امروز هم می گویم که این وضع بدحجابی در شهر شهیدان ۱۵ خرداد قابل قبول نیست، مسئولان و دستگاه های زیربط به وظیفه خود عمل کنند تا مردم خصوصا بانوان به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم و گرنه به خودمان و نسل آینده خودمان خیانت کرده ایم.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت:فردا روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است در سال ۴۳ امام به خاطر اعتراض و فریاد بر علیه کاپیتولاسیون تبعید شد، کاپیتولاسیون یعنی مصونیت آمریکا در این کشور. ، خدا می داند آمریکا با ملت و نوامیس ایرانیان چه می کردند که بازگویی برخی از این اقدامات از تریبون نماز جمعه قابل مطرح نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در این کشور خود را مالک مطلق می دانستند افزود: شاه این مملکت مثل یک غلام حلقه به گوش مطیع آنها بود. و شهادت شهدای دانشآموز در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ از دیگر حوادثی است که این روز را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.

محمودی افزود: امسال ۱۳ آبان اهمیتی مضاعف یافته است توهین های ترامپ رئیس جمهور احمق آمریکا به مصوبات جهانی آمریکا جهت تشدید تحریم های اقتصادی، اهانت به سپاه انقلابی توسط آمریکائی ها در این روز پاسخگویی ملت ایران را لازم دارد.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه فردا روز ۱۳ آبان همه باید بیایند گفت: زن، مرد، پیر، جوان همه باید پاسخ ترامپ و دولتمردان کثیف آمریکار ا بدهند فردا در ۱۳ آبان در سراسر ایران اسلامی فقط یک شعار به گوش می رسد و آن این است که «مرگ بر آمریکا».

۱۲ از شما عزیزان دعوت می کنم به غایبین هم اطلاع دهید فردا ۱۰ صبح در میدان امام حسین(ع) تظاهرات ضد آمریکا به سوی میدان امام  برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: مشکل آمریکا رهبری و دولت ایران نیست، مشکل آمریکا ملت ایران است، آنها روزی تمام کشور را تصاحب کرده بودند و ملت ایران این ها را بیرون کردند و راه را بر آنها بستند و حق دارند از ملت ایران عصبانی باشند و همانطور که می گوییم اعوذبالله من الشیطان الرجیم امروز شیطان بزرگ آمریکا است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های امروز نماز جمعه رفسنجان با تسلیت ایام شهادت امام صادق(علیه السلام) اظهار کرد: بنده ۱۵ آذر سال ۹۸ به عنوان امام جمعه رفسنجان معرفی شدم و بنا را بر این گذاشتم که سه سال بیشتر نمانم. لذا چند ماه قبل از پایان دوره سه‌ساله در ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ استعفا دادم.

وی افزود: از طریق روال اداری استعفای خود را به کرمان دادم و کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد لذا در سمیناری که در تهران برگزار شده بود استعفایم را تقدیم آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کردم. همان‌جا جلسه‌ای با هم داشتیم و امر کردند که تا آخر ۱۴۰۱ بمانید.

وی افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ گفتند ۱۴۰۲ انتخابات مجلس است بمانید تا انتخابات برگزار شود و باز هم اطاعت کردیم. لذا در ابتدای امسال استعفای من مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه رفسنجان با بیان این‌که بنده به جز دو دولت بنی‌صدر و مرحوم شهید رجایی با همه دولت‌ها کار کردم، ادامه داد: با دو دولت قبلی و فعلی در رفسنجان کار کرم و هر دو دولت کمال صمیمیت و همراهی را با بنده انجام دادند.

عسکری توضیح داد: دلیل استعفای خود را نوشته‌ام و این است که پاسخ عملی مثبتی به اندیشه متعالی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر جوان‌گرایی و واگذاری مسئولیت‌ها به جوان‌ترها است.

وی گفت: من سال ۱۳۶۴ از طرف امام راحل(ره) امام جمعه کوهبنان شدم و تاکنون ۳۹ سال امام جمعه بودم. هم در جهاد سازندگی و در آموزش و پرورش کار کرده‌ام. مردم چه گناهی کردند فردی که ۴۰ سال کار کرده را تحمل کنند؟ گفتیم جوانی سرحال بیاید. یکی از مخاطبان حرف آقا خودمان هستیم.

عسکری ادامه داد: قرار بود قضیه محرمانه بماند و امروز آقای محی‌الدینی در مهریز از مردم این شهر خداحافظی و هفته آینده در رفسنجان معارفه شوند اما قضیه لو رفت. پس از اصرار و پافشاری مردم بنده پذیرفتم در خدمت شما باشم. از لطف و صمیمیت و بنده نوازی مردم رفسنجان تشکر می‌کنم.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، گفت: شهید استاد مطهری شخصیت اسلام‌شناس و معتقد و ملتزم به آموزه‌های دینی بود. شهید مطهری دارای روحیه انقلابی و عمل به وظیفه بود. تکلیف‌مدار، زمان شناس، اولویت‌شناس و شبهه‌شناس بود.

وی تصریح کرد: معلمان و اساتید آنچه برای دانش آموز و دانشجو سوال و شبهه است بشناسند و با برهان و دلیل برای آنها رفع شبهه کنند نه خدای ناکرده القای شبهه انجام دهند.

عسکری به جنبش دانشجویان آمریکا نیز پرداخت و گفت: جنبش دانشجویان آمریکایی علیه نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین چهره زشت و کریه مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را برملا کرد که با چه وضعیت بدی با استاد تمام دانشگاه و دانشجو برخورد می‌شود و تا امروز ۱۷۰۰ نفر دانشجو دستگیر شده است. اینها حرف هنجارشکنانه‌ای هم نزدند و خواستار پایان ظلم آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین هستند.

امام جمعه رفسنجان گفت: دامنه رسوایی آمریکا و اسرائیل هر روز گسترش می‌یابد. امیدوارم نفرت و خشم جهانی علیه آمریکا و اسرائیل به نابودی این قدرت‌های ظالم منتهی شود.

کد خبر 849025 منبع: ایسنا برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • علت استعفای امام جمعه رفسنجان چه بود؟ | کرمان حاضر به ارسال استعفای من به تهران نشد...
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها