Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:51:37 GMT

20 هزار زائر پاکستاني در مرز ايران

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۳۶۵۸

20 هزار زائر پاکستاني در مرز ايران

خبرگزاري آريا - بيش از 20 هزار زائر پاکستاني اربعين حسيني در شهر"تفتان" پاکستان منتظر ورود به خاک ايران هستند.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، فرماندار ميرجاوه گفت: بيش از 20 هزار زائر پاکستاني اربعين حسيني در شهر"تفتان" پاکستان منتظر ورود به خاک ايران هستند و ما بايد براي پذيرش و اسکان روزانه 5000 زائر آمادگي داشته باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد ميهني اظهار داشت: چهارشنبه شب گذشته حدود 3000 زائر پاکستاني در نقطه مرزي شهرستان ميرجاوه بدون اتوبوس و کاروان سالار حضور داشتند که ناچار به اسکان آنها شديم.
فرماندار ميرجاوه ادامه داد: در نشستي که با مرزباني پاکستان داشتيم از طرف مقابل خواستيم تا ورود زائران از خاک پاکستان به خاک ايران به نحوي انجام شود که کاروان، کاروان سالار و همه مسافران به همراه يکديگر وارد خاک ايران شوند تا از معطلي زائرين در پايانه مرزي ميرجاوه جلوگيري شود.
وي افزايش پرسنل گمرک پاکستان را امري ضروري دانست و خاطرنشان کرد: از آنجايي که کمبود نيروي گمرک پاکستان يکي از علل اصلي ايجاد اين شرايط بحراني در خاک پاکستان است، از طرف پاکستاني خواسته شد تا کار انتقال زائران از مرز اين کشور را تسريع کند و طرف پاکستاني نيز اعتراف کرد که پيش‌بيني چنين جمعيت زائري را نداشته و مرزبان درجه يک پاکستان براي حل اين بحران در مرز مستقر شده است.
ميهني با اشاره به امدادرساني نيروهاي بسيج مردمي ايران به زائرين لب مرز، تاکيد کرد: در اين نشست به دولت پاکستان اعلام کرديم با توجه به اينکه شرايط بحراني ايجاد شده که مانند بحران‌هايي مانند سيل و زلزله نيازمند مشارکت و امداد همگاني است، نيروهاي مردمي ايران آمادگي امدادرساني و پذيرايي از زائرين را در آن سوي مرز دارند اما دولت پاکستان اعلام کرد که پذيرايي از زائرين را در خاک خود انجام مي‌دهند و پيشنهاد کمک نيروهاي مردمي ايران را نپذيرفت.
فرماندار ميرجاوه با بيان اينکه پايانه مرزي ميرجاوه براي اسکان موقت زائرين در نظرگرفته شده، افزود: تمام تلاش مسئولين اين است تا زائران در اسرع وقت به زاهدان منتقل شوند چرا که پايانه مرزي ميرجاوه براي اسکان زائرين در نظر گرفته نشده اما چهارشنبه شب ناچار شديم 3 هزار و 64 زائر را در مرز ميرجاوه اسکان دهيم.
ميهني با بيان اينکه عمده خدمات به اين زائران مردمي است، تصريح کرد: با توجه به حضور چند هزار زائر در مرز ميرجاوه نيازمند کمک‌هاي مردمي و هيئت‌هاي مذهبي و تهيه آب شرب، کنسرو، نان و پتو هستيم تا خدمات بهتري به زائران ارائه دهيم و با اين روند بايد آمادگي پذيرش و اسکان روزانه 5 هزار زائر را داشته باشيم چرا که بيش از 20 هزار زائرپاکستاني در شهر تفتان منتظر ورود به خاک ايران هستند.
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • سرقت خودرو از تهران کشف در میرجاوه
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)