Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید : به دنبال این هستیم قانون نظام بانکی را از بیخ و بن تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پور ابراهیمی ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گنبد کاووس با انتقاد از سنتی بودن سیستم نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد : روش نظارت بانک مرکزی کشور باید مدرن شود .

وی ادامه داد : هم اکنون این سیستم بیشتر نظارتش پس از وقوع اتفاقات است نه در هنگام فعالیتهای بانکی که همین سبب زیان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور ابراهیمی با بیان اینکه به دلیل نظارت نادرست بانک مرکزی بانکها به روشهای مختلف تا 25 درصد به سپرده های مختلف بهره می دهند افزود : بانکها نان تورم را خورده اند و به حساب کار آمدی خود گذاشته اند اما الان که نرخ تورم پایین آمده ناکارآمدی بانکها مشخص شده است.

او افزود : بانکها باید بر اساس قانون در مدت سه سال بنگاهداری را رها کنند.

پور ابراهیمی ابراز امیدواری کرد : با تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس قانون بانکداری کشور تا سال آینده به روز رسانی و مدرن شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده کشور تا پایان سال خبر داد و افزود : دولت پیشنهاد کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 3 درصد را ارائه کرده است و هدف از قانون مالیات بر ارزش افزوده مقابله با فعالیتهایی است که از زیر قانون پرداخت مالیات فرار می کردند.

رئیس کمیسیون اقتصاید مجلس در ادامه با اشاره به پرونده کاسپین افزود : بانک مرکزی در این زمینه ضعیف عمل کرده و پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم پرونده تحویل مراجع قضایی شود.

وی با اشاره به سیاست دولت در مورد مسکن گفت: سیاست دولت در حوزه مسکن شفاف نیست ، در مورد مسکن در طبقات مختلف, تعریف خاصی ندارد, سالیانه یک میلیون نفر جوان به حوزه اشتغال و ازدواج وارد می‌شوند و این افراد نیازمند مسکن با شرایط مناسب هستند که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

پور ابراهیمی همچنین خبر داد : وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای کمک به واحدهای تولیدی که قبلا تسهیلات بانکی دریافت کردند اما هنوز نتوانستند آن را پرداخت کنند پیگیر دریافت یک خط اعتباری 16 میلیارد تومانی برای ارائه تسهیلات جدید است و مجلس از این اقدام دولت حمایت می کند .

او گفت : در سه ماه گذشته یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه برای رونق گردشگری ، بومگری و فعالیتهای روستایی در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت با نرخ سود 6 درصد اختصاص یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قانونی پرداخت نشدن یارانه ها گفت : بر اساس قانون فقط باید به افرادی که مشکل مالی دارند یارانه پرداخت شود و اگر تنها یارانه سه دهک بالای جامعه حذف شود حدود 12 هزار میلیارد تومان در بودجه کشور صرفه جویی خواهد شد که معادل شصت درصد بودجه عمرانی کشور است.

پورابراهیمی همچنین با برشمردن ویژگی های گندم گلستان و مرغوب بودن آن نسبت به گندم سایر استانها گفت : باید قانون الزام انتقال گندم گلستان به سایر استانها به الزام تحویل آرد تغییر پیدا کند تا 32 واحد تولیدی آرد در این استان شکوفا شوند.

رئیس کمیسیون اقتصاید مجلس عدم افزایش قیمت نان در کشور را به زیان نانوایان دانست و گفت : این در حالی است که دولت بهای دستمزد کارگران و هزینه آب ف برق و گاز را افزایش داده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده‌ایم، گفت: میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر از ۶درصد است که بخش نفت و گاز در این آمار سهم بسزایی دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، محسن منصوری در حاشیه دومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارگران گفت: اینجا سخن از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است. امروز در نبرد بزرگ اقتصادی ما، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهوری از شما کارگران قدردانی کنم که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می‌کنید. امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است که نقشی تعیین‌کننده در اقتصاد کشور دارد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تلاش برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه هستیم و برای توفیق حداکثری، همه ابزارهای موردنیاز در دسترس است.

منصوری تصریح کرد: همه مؤلفه‌های موفقیت یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده است تا هرچه زودتر به توفیق نهایی برسیم. امروز ایران به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امور به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با بازسازی تجهیزات صنعت نفت، مقدار تولید بیشتر از روزهای پیش از تحریم است، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هرکجا میدان را به نیروی جوان، متعهد و متخصص داخلی داده‌ایم پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا که نگاه به بیرون داشته‌ایم موفق نبوده‌ایم.

منصوری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای رفع مسائل بزرگ کشور هستند و این از افتخارهای صنعت نفت، جامعه کارگری و... است. در کنار این تلاش‌ها، توجه به محیط پیرامونی حائز اهمیت بوده و در صنعت نفت به مسئولیت‌ اجتماعی توجهی ویژه‌ شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود