Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، موسسه انگلیسی کنسالتنسی در گزارشی نوشت، ارزش بازار موسسات ارائه مشاوره های مالی در ایران به دلیل سال ها تحریم غرب هم اکنون ۶٫۴ میلیون دلار است، اما با تقویت ارتباط ایران با اقتصاد جهانی، برآورد می شود که ارزش این بازار در آینده به رقم ۸۵۰ میلیون دلار برسد.

بر اساس این گزارش، به دلیل نقشه پررنگ دولت در برنامه ریزی های اقتصادی و تجاری ایران، در دورانی که قیمت نفت بالا بود، بخش موسسات مشاوره ای در ایران شانس چندانی برای جذب مشتری نداشت، زیرا نیاز چندانی برای تحول مدل های کسب و کار در این کشور احساس نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، ارزش بازار ارائه مشاوره های تجاری و مالی در این کشور هم اکنون تنها حدود ۶٫۴ میلیون دلار است، در حالی که ارزش بازار ارائه مشاوره های مالی و تجاری در کشور کوچکی مانند بلغارستان هم اکنون به حدود ۵۸ میلیون دلار می رسد.

اما بر اساس برآوردهای جدیدی که موسسه سورس گلوبال ریسرچ انجام داده، با توجه به گسترش اخیر موسسات مشاوره، هم اکنون فرصت قابل توجهی در منطقه برای گسترش این بازار در ایران نیز وجود دارد. گفتنی است، به رغم کاهش قیمت نفت در طی ۳ سال گذشته، بازار موسسات مشاوره مالی و تجاری در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات) در سال گذشته با ۹٫۴ درصد رشد به ۲٫۷ میلیارد دلار رسید. این رشد ناشی از علاقمندی کشورهای منطقه به سرمایه گذاری در بازار های جدید بوده است، زیرا آنها به دنبال حفظ برتری اقتصادی خود بدون متکی ماندن به صنعت نفت هستند .

با توجه به وقوع این روند در کشورهای منطقه، محققان معتقدند که همین اتفاق در ایران نیز رخ خواهد داد و ارزش بازار موسسات مشاوره در این کشور در طی ۳۰ سال آینده با رشدی تدریجی به ۸۴۴ میلیون دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/۲۳۳

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

به دلیل خرابی مهر هیات رسیدگی به موسسات و‌مراکز فرهنگی، از حدود ده روز گذشته موسسات برای صدور و تمدید مجوز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.   به گزارش عصر خبر؛ طبق قانون موسسات و مراکز فرهنگی هرگونه تغییرات ‌و‌ تصمیمات موسسات و مراکز فرهنگی باید به مهر وزارت ارشاد  ممهور باشد و سپس برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.    جهت اطلاع وزارت ارشاد: ساخت مهر زیر دوساعت  سفارش آنلاین

  فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌شود بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی