Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@12:15:58 GMT

۱۳ آبان فرصتی دیگر، جهت فریاد بر سر آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۴۸۷۵

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است، اظهار کرد:  ۱۳ آبان  فرصتی دیگر جهت فریاد بر سر آمریکا است چنان که مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات، بارها فرمودند که بنده مخالفت نمی‌کنم ولی بدانید که آمریکا قابل اعتماد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و نخبگان کشور، افزود: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند که نباید در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم، چرا که آنان را گستاخ‌تر می‌کند و باید در مقابل آمریکا با تمام قدرت ایستادگی و مقابله کرد.  
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان، سه واقعه مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ انقلاب، اتفاق افتاده است، افزود: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی در سال ۱۳۵۸ که توسط امام خمینی)ره)  به عنوان انقلاب دوم نامیده شد، جزو وقایع مهم ۱۳ آبان محسوب می‌شوند.  
وی با تاکید بر ضرورت حضور گسترده‌ی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت:  ۱۳ آبان فرصتی دیگر، جهت فریاد بر سر آمریکا است.  
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه ۱۳ آبان حاصل استکبارستیزی امام خمینی (ره) و پیروان خط امام(ره) بوده و به نماد استکبار ستیزی تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شده است، افزود: در این روز تمامی مستضعفان جهان پی بردند که می‌توانند چپاول‌گران را به زباله‌دان تاریخ بیاندازند و تنها باید در برابر خداوند یکتا کرنش کنند. این واقعه به دل‌های مومنان قدرت و توان زیادی بخشید و غرور آنان را زنده کرد.  
وی با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان بر هر مسلمانی ضروری است، بیان کرد:  فردا مردم قهرمان آذربایجان با حضور خود، شعار مرگ بر آمریکا را سر داده و انزجار خود را از شیطان بزرگ به نمایش می‌گذارند.
حجت‌الاسلام آل هاشم، درادامه با اشاره به دیدار رئیس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری در روزهای اخیر بیان کرد: در این دیدار پوتین تکیه بر توان داخلی را تنها راه مقابله با تحریم‌ها دانسته و گفت که تولیدکنندگان روسی خواستار ادامه این تحریم‌ها هستند زیرا رشد قابل توجهی در علم، تجهیزات و فرهنگ ایجاد شده است.
خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در کشور برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی کارهای زیادی شده و سعی بر جانمایی آن و سایر مسائل مهم انقلابی در کشور است.
حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه مسئولان باید در جامعه، فرهنگ متناسب با اقتصاد مقاومتی از جمله صرفه‌جویی در تمام امور را ترویج کنند، افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تنها راه نجات اقتصاد کشور، افزایش تولید ملی و مصرف تولید داخلی است.  
وی ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم آذربایجان در مراسم سالگرد نخستین شهید محراب، آیت الله قاضی طباطبایی، بیان کرد: نباید شهدا را از یاد ببریم، شهدایی همچون آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی، مشگینی، ملکوتی که در موقعیت حساس کشور، همواره در صحنه حاضر شده و مسئولیت‌های سنگین را پذیرفتند، نباید زحمات این عزیزان فراموش شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مدیر کل و اعضای شورای معاونان بنیاد شهید امور ایثارگران قم با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در ادامه راه شهدا سنگربان انقلاب اسلامی هستند، صیانت از این عزیزان صیانت از خون شهداست گفت: دشمن برای همه آحاد جامعه در بعد فرهنگی به ویژه برای نسل ایثارگر برنامه دارد، وقتی دشمن نتوانست رزمندگان را از حضور در جبهه‌های حق باز دارد، امروز به دنبال این است تا نسل ایثارگر را از مسیر شهدا دور سازد.

وی افزود: در فضای غبار آلود امواج هجمه‌های دشمن باید از این الگو‌های عزت و پایداری مراقبت کرد، خانواده‌های معظم شهدا مایه عزت جامعه اسلامی هستند، کلام این عزیزان نافذ و اثرگذار است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جنگ امروز هویت ملی، مذهبی و فکر‌ها را نشانه گرفته است گفت: باید هیاتی باشد تا آگاه سازی و اطلاع رسانی را در جبهه فرهنگی در بین نسل امروز پیگیری نماید و توطئه‌های دشمنان را نمایان سازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا در کنار خدمت رسانی است. با توجه به اینکه این خانواده‌ها از عزت نفس بالا و مناعت طبع برخوردارند از طریق دیدار با این عزیزان و ارتباطات غیر رسمی مسائل بازماندگان شهدا مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار گفت: بنیاد شهید دو رسالت مهم خدمت رسانی همراه با تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عهده‌دار است، دیدار از خانواده معظم شهدا، ملاقات با این عزیزان با حضور مدیرکل معاونان و مدیران بنیاد، اجرای برنامه‌های اردویی و ورزشی که سال گذشته ۶ هزار اعزام بوده، برگزاری ۱۱۰۰ یادواره شهدا تنها در مدارس استان، پیگیری حل مشکلات مسکن ایثارگران تا شهریور ماه، احراز جانبازی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران، به روز رسانی کمیسیون پزشکی، بخشی از خدمات بنیاد به این عزیزان بوده است.

حسن هنرمند افزود این عزیزان با قطع تعلقات از دنیا راه شهادت را برگزیدند و اگرچه امروز به ظاهر در بین ما نیستند، اما زنده جاویدان هستند.

وی تاکید کرد: هرگونه خدمتی به بازماندگان شهدا با مقام صبر، ایثار و پایداری این عزیزان قابل مقایسه نیست.

دیگر خبرها

  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند