Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اُان جی سی ودیش، بازوی سرمایه گذاری خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی هند که در حال مذاکره با ایران بر سر دریافت حقوق توسعه میدان گازی فرزاد ب است، تمرکز خود را بر روی خرید سهام دارایی‌های میادین تولیدکننده نفت و گاز در خارج قرار داده است تا اهداف تولید نفت و گاز خود را تامین کند.

ان کی ورما، مدیر ارشد اجرایی این شرکت مدعی شد: «ما در ارتباطات بازرگانی مان با ایران به شدت منعطف بوده‌ایم و ابراز امیدواری کرد فرزاد ب به اهداف تولیدی ما افزود شود، اما این قرارداد هنوز نهایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، ما به دنبال دارایی های تولیدکننده در جاهای دیگر هستیم تا تولید (نفت و گاز) خود را افزایش دهیم.

این شرکت هندی در نظر دارد تا تولید نفت و گاز خود را از 12.80 میلیون تن در سال 17/2016 به 60 میلیون تن در سال 2030 برساند. ورما، از آفریقا، آسیای میانه، آمریکای لاتین به عنوان مناطق با اولویت بیشتر برای بدست آوردن دارایی های تولید کننده نام برد.

ورما گفت هند پیشنهاد خود را بارها اصلاح کرده است تا با انتظارات و شرایط ایران مطابقت داشته باشد و بتواند حقوق توسعه این میدان را دریافت کند.

وی افزود: «ما فقط می خواهیم در بخش بالادستی فعالیت کنیم اما ایران درخواست کرده است تا در بخش پایین دستی نیز فعالیت کنیم از این رو ما پیشنهادمان را تغییر و به 11 میلیارد دلار افزایش دادیم و قیمت گاز را به شاخص های بین المللی مربوط کردیم.»

این مقام اجرایی شرکت هندی ادامه داد بر اساس مدل جدید قراردادهای ایران، تهران از دهلی نو می خواهد تا در این میدان برای 20 سال فعالیت کند و برای 25 سال به خرید گاز از ایران با قیمتی بالاتر از قیمت پیشنهادی ما متعهد باشد.

ورما مدعی شد:«برآوردهای ما نشان می دهد که بر اساس این قوانین جدید، سود بازگشتی برای ما تک رقمی خواهد بود و سرمایه گذاری و ریسک تولید توجیه (اقتصادی) ندارد.»

به گزارش فارس، علی رغم اظهارات این مقام هندی، این کشور از 2008 تا سال گذشته ایران را به بهانه تحریم های آمریکا سردوانده و از سرمایه گذاری و انجام اقدامات توسعه ای در این میدان گازی سرباز زده است. با لغو تحریم ها، دهلی نو شرایط جدیدی برای ایران تعیین کرد و برای مثال مدعی شد که قیمت گاز پیشنهادی ایران گران است.

تهران چندین بار از دهلی نو خواست تا توسعه این میدان را به دست بگیرد اما با بدقولی های طرف هندی، اوایل امسال اعلام کرد که با طرف روس در زمینه توسعه این میدان قراردادی امضا کرده است اما راه برای هندی ها هنوز باز است.

اما طرف هندی در واکنش، خرید نفت از ایران را به یک پنجم کاهش داد و در عوض ایران نیز برخی امتیازاتی را که برای هند در خرید نفت تولیدیش قائل شده بود، کم کرد.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و استقلال در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دو تیم تاکنون ۴۵ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۲ برد برای ذوب‌آهن، ۱۷ برد برای استقلال و ۱۶ تساوی به دست آمده است.

در ۲۲ بازی برگزار شده در تهران و به میزبانی استقلال نیز ذوب‌آهن ۵ برد و استقلال ۱۱ برد کسب کرده‌اند و ۶ بازی مساوی شده است.

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه فولادشهر با تساوی یک بر یک به پایان رسید؛ آرمین سهرابیان ابتدا برای استقلال گلزنی کرد و در ادامه مهدی مهدی‌پور به اشتباه دروازه استقلال را باز کرد تا بازی مساوی شود.

استقلال با ۵۴ امتیاز صدرنشین لیگ بوده و پیروزی در این دیدار برای این تیم حیاتی است؛ ذوب‌آهن نیز با ۳۳ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و برای صعود در جدول رده‌بندی به امتیاز نیاز دارد.

دیگر خبرها

  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • ایران ۶۲ میلیون دلار به همراه دیرکرد غرامت از هند دریافت می کند
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای جنجالی
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • جان‌فشانی در سنگر تولید