Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فتح اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره لزوم برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات فضای بسیار خوبی دارد همچنین در طبقات بالا برخی از رسانه های تخخصی قرار دارند اما به طور کلی می توان گفت نتوانسته دستآوردهای یک نمایشگاه مطبوعاتی را کسب کند.

وی ادامه داد: عدم حضور برخی از همکاران رسانه ای در این نمایشگاه مانند روزنامه شرق، خبرگزاری فارس،روزنامه آفتاب یزد و خبرگزاری تسنیم به خوبی حس می شد همچنین جمله ای که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در رابطه با کوچه آشتی کنان به کار بردند، ما چنین کوچه آشتی کنانی ندیدیم و من تصور می کنم در این زمینه باید برنامه ریزی های خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه رسانه گفت:نمایشگاه مطبوعات محل به نمایش گذاشتن ظرفیت های رسانه ای است آیا ما می توانیم با این رسانه ها و یا توطئه های رسانه ای یا ابزارهای رسانه ای دشمن مقابله کنیم؟ من بعید می دانم با این رسانه ها و ظرفیت هایی که از رسانه ها در نمایشگاه دیدم مجال پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه باید خبرنگاران را دور یکدیگر جمع کند تا تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارندگفت: در این مدت شاهد حضور برخی افرادی بودیم که نمایشگاه را فرصتی برای نقد خود می دانستند اما نقدی که همراه با راهکار و منصفانه باشد در نمایشگاه دیده نمی شود یعنی نمایشگاه عملا به یک غرفه داری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه مطبوعات سال گذشته تعدادی از رسانه ها حضور نداشتند و امسال تعداد رسانه هایی که حضور نداشتند بیشتر شده است پس این مسئله نیازمند آسیب شناسی است که من به دوستان و مسئولان وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی وزیر توصیه می کنم که بررسی کارشناسی داشته باشند که چرا برخی از رسانه ها در این نمایشگاه حضور ندارند؟

وی افزود:فضای بزرگ و تعداد رسانه ها، این نمایشگاه را تخصصی می کند برای مثال برخی خبرگزاری ها به طور تخصصی مرتبط با یک وزارت خانه هستند در چنین شرایطی باید از آن ها پرسید آیاشما توانسته اید مخاطبان خود را به انداز کافی جذب کنید؟ من تصور می کنم نمایشگاه فعلی تبدیل به یک شو برای برخی مسئولان شده است به گونه ای مسئولی که در اینجا حضور پیدا می کند به جای اینکه سواد رسانه ای خود را افزایش دهد معمولا میزان عملکرد خود را به صورت مصاحبه بیان می کند که ممکن است بارها نیز آن را اعلام کرده باشد.

وی تاکید کرد: درچنین شرایطی باید مسئولان برای افزایش سواد رسانه ای خود در نمایشگاه شرکت کنند یعنی تشخیص دهند که یک خبرگزاری چه ظرفیت و پتانسیلی دارد و در همان حوزه اظهار نظر کنند نه اینکه در سایت محلی با مخاطب خیلی کم ، مسائل ملی یا بین المللی را مطرح کند.

701

نمایشگاه مطبوعات رسانه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات خبرگزاری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم،جمعی از مسئولان اورژانس با حضور در محورهای مواصلاتی استان قم از محل احداث پد فرود بالگرد اورژانس بازدید کردند.

در این بازدیدها که مسئولان سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند و بر‌ اهمیت و احداث هر چه سریع تر این پدها تاکید شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • روایتگری جزء اولویت‌های مسئولان باشد
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • روایت گری جزء اولویت‌های مسئولان باشد