Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:15:06 GMT

5 دليل که فيفا 18 از PES 2018 بازي بهتري است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۹۴۳۶

5 دليل که فيفا 18 از PES 2018 بازي بهتري است

خبرگزاري آريا - قدمت اين بحث که کدام يک از اين بازي ها از رقيبش سرتر است به عمر دوران بازي کردن ما است. اما متاسفانه و يا تا حد زيادي خوشبختانه اين جنگ پيروزي نداشته است و هر سال با انتشار نسخه اي جديد اين تنش ها ادامه پيدا مي کنند. شايد طرفداران هر جناح نتوانند رقيبان خود را راضي و مجاب کنند که بازي مورد علاقه شان بهتر از آن هاست، اما مي توانند به نکته هاي مثبت بازي مورد نظر خود اشاره کنند و آن ها را به رخ بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به رسم ديرينه اين رقابت ها، ما هم تصميم گرفتيم در دو مقاله جداگانه به بررسي دلايل برتري هر يک از اين دو عنوان بپردازيم؛ پس در ادامه با ما همراه باشيد.
1. بصري
شايد بتوان گفت که بحث گرافيک تا حد زيادي سليقه اي عمل مي کند اما افراد زيادي هستند که گرافيک و اسکن چهره هاي بازيکنان را در PES بيشتر مي پسندند (در مقاله قبلي هم ويژگي هاي بصري جزو دلايل برتري PES بود). اما در فوتبال، در اکثر مواقع چهره چندان اهميتي ندارد. چرا که بيشتر تايم بازي به زاويه وايد اختصاص دارد که در اين پرسپکتيو انيميشن هاي حرکتي و محيط هاي دور ميدان فوتبال به چشم مي آيند.
در طراحي، اجرا و پردازش تبليغ هاي دور زمين، دموي ورود بازيکنان به زمين و همچنين تماشاگران اين فيفا است که چند پله از رقيب بالاتر است. گرافيک و عمق چمن ورزشگاه ها نيز در عنوان فيفا بسيار چشم نواز تر و حجيم تر است در صورتي که در PES زمين بازي به مثابه يک سطح موکت شده به نظر مي آيد.
در فيفا 18 به سختي مي توانيد دو تماشگر يکسان را در يک شات پيدا کنيد که اين نشان از پرداخت به جزييات از سوي EA است. از ديگر تفاوت هاي بارز سري فيفا که از نسخه پيشين به بازي اضافه شده است، اضافه شدن سرمربي ها در کنار زمين است که به حس رئاليزه کردن بازي بسيار کمک مي کند.
2. لايسنس
به رسم هميشه PES و کونامي در اين نسخه هم نتوانستند رضايت اکثر تيم ها را جلب کنند و بسياري از تيم ها در بازي بدون کيت و حتي نام اصلي وجود دارند. براي مثال London Blue اسم فرضي داده شده به تيم چلسي است و يا در لاليگا سانتاندر (که در PES به دليل نداشتن لايسنس ليگ ها، به اسپنيش ليگ معروف است) به رئال مادريد MD White گفته مي شود.
همين نکته سبب مي شود بسياري از دوست داران فوتبال و حتي علاقه منداني که براي نخستين بار به سراغ PES مي روند به اصطلاح زده شوند و رمقي براي امتحان کردن آن نداشته باشند. حتي عدم وجود بوندس ليگا در نسخه هاي پيشن يکي از نقاط به شدت منفي اين سري به شمار مي رفت.
در سمت مقابل فيفا لايسنس کوچکترين تيم ها را هم در اختيار دارد و هيچ اسم و لباسي به صورت خيالي مجازي طراحي نشده است. تعداد ليگ ها به طور چشم گيري بالاتر است و براي مثال اکثر ايراني هاي لژيونر (به دليل وجود ليگ هاي متعدد) در بازي حضور دارند.
اما برگ برنده اي در اختيار کونامي است که از آن به نحو احسن استفاده مي کند و آن هم لايسنس ليگ قهرمانان اروپا و همچنين ليگ اروپا است که از اينترفيس تلويزيوني و حق کپي رايت آن به بهترين راه در PES استفاده شده در حالي که در فيفا به آنها چمپيونز کاپ و يوروپين کاپ گفته مي شود.
3. گيم پلي
سيموليشن و شبيه سازي فوتبال در برابر يک گيم پلي سر راست آرکيد؛ اين يک جمله جمع بندي تمام جنبه هاي گيم پلي دو بازي است که مي توان برداشت هاي زيادي از آن کرد. اما براي قشر گيمر و آن هايي که واقع گرايه بودن بازي براي شان اهميت دارد فيفا اولين و آخرين گزينه است.
اما اجزايي که فيفا را به چيزي که هست تبديل کرده اند را در ادامه بررسي خواهيم کرد:
انميشن بازيکنان: حرکت و کپشن بازيکنان در فيفا به يکي از بهترين ها در بين تمام بازي هاي ورزشي تبديل شده است و کاملا به بلوغ رسيده است. مخصوصا که در فيفا 18 حرکات بازيکنان فوق ستاره توسط شخص خودشان کپشن شده و به طور متمايز در گيم پلي و روند بازي تاثير دارد.فيزيک: در سري فيفا سعي شده است تا فيزيک بازيکنان و توپ کاملا به واقعيت نزديک باشد به همين دليل است که سرعت گيم پلي نسبت به PES پايين تر است و قد و وزن هر بازيکن در عملکرد آن ها در زمين تاثير گذار است.شايد براي تان جالب باشد که بدانيد دليل وجود باگ هاي بيشتر فيفا نسبت به PES در هنگام برخورد ها همين فاکتور فيزيک بازيکنان است.پيچيدگي منطقي: در فيفا گل زدن سخت است. اين جمله را از دهان بسياري از طرفداران PES مي شنويد که دليلي براي کنار گذاشتن فيفا از سوي آن ها طلقي مي شود. اما مگر غير اين است که اين قانون در فوتبال واقعي نيز حکم فرما است؟ تلاش EA هم نزديک کردن فيفا به بازي واقعي است پپ بايد گفت آن ها به هدف شان رسيده اند. شايد در يک بازي 10 دقيقه اي در PES بيش از 8 تا 9 گل رد و بدل شود اما ميانگين گل هاي زده شده در زمان مشابه در فيفا، 2 يا 3 گل است.شوت هاي متنوع و تاثيرگذار: در فيفا ضربه نهايي زدن يکي از مقوله هاي اصلي در به ثمر رساندن گل است و نياز است که در لحظه بهترين انتخاب را داشته باشيد. باري مثال ضربات چيپ براي تک به تک هاي راه دور و يا ضربه بقل پا براي تک به تک هاي نزديک به دروازه بان و يا کات دادن به توپ، و براي ضربات سرکش و از راه دور نياز به شوت هاي قدرتي رو پا داريد. در حالي که در موقعيت هاي مختلف در PES مي توانيد اکثر توپ ها را تنها با زدن دکمه شوت به تور دروازه بچسبانيد.شادي پس از گل: يکي از نکات جالب توجه فيفا، وجود بيش از 200 خوشحالي پس از گل است که يادگيري و استفاده از آن ها در بازي خودش به چالشي خاص نزد طرفدران تبديل شده است که با توجه به نکته سوم همين بند، مي توان به اهميت آن ها پي برد. در حالي که در PES تنها 5-6 نوع خوشحالي بعد از گل وجود دارد که همين امر مي تواند يک شکست در برابر تعداد شادي هاي پس از گل فيفا تلقي شود.تمامي اين عامل ها دست به دست هم مي دهند تا با يک شبيه ساز پر قدرت سر و کار داشته باشيم که نقطه قوت اصلي فيفا نسبت به حريف، از ديدگاه دوست دارانش محسوب مي شود.
4. بخش آنلاين
يکي از دلايل اصلي خريد بازي فيفا توسط قشر زيادي از گيمر ها، بخش آنلاين و اولتيميت تيم فيفا است. در طول سال ها اين بخش به پختگي خاصي رسيده است و هر سال رشد مشهودي نسبت به قبل داشته و به نحوي تبديل به يک بازي RPG شده است. همچنين پشتيباني هفتگي و هميشگي EA از اين بخش نشان از اهميت آن براي آن ها دارد. در سوي ديگر My Club تلاش کونامي را براي رسيدن به حريف نشان مي دهد که صد البته به نظر مي رسد حالا حالا ها حتي نمي تواند نزديک جايگاه اولتيميت تيم فيفا شود. EA به غير از درآمد فروش اصلي که از خرده فروشي ها به دست مي آورد، درآمد هنگفتي از بخش مايکروترنزاکشن فيفا اولتيميت تيم دارد که روي کاغذ و در بخش اقتصادي نيز برد ديگري براي آن ها به حساب مي رود. البته پيشتر در مقاله اي به طور جامع به بررسي FUT پرداختيم که اگر تا الان آن را نخوانده ايد مي توانيد از اينجا آن را مطالعه کنيد.
5. ؟از من خواسته شده بود که در 5 بند به دلايل برتري فيفا نسبت به PES بپردازم اما با يک نگاه به 4 نکته گفته شده نيازي نديدم که نکته پنجمي ذکر کنم و في الواقع هر مخلوق عاقل و بالغي زين گزيده سخنان جامي ز مي مستطيل سبز بستندي و به سوي کنسولش روان شدندي.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه

قیمت خودرو در بازار آزاد امروز  چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بر اساس معاملات انجام شده نسبت به آخرین معاملات روز‌های گذشته به شرح زیر است؛


قیمت روز خودرو‌های داخلی در بازار آزاد

خودرو قیمت به تومان
پژو پارس سال (LX) ۱۴۰۲ ۸۶۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ TU3 مدل ۱۴۰۳ ۶۷۳،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲ ۶۵۸،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU5P مدل ۱۴۰۳ ۱،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای ۱۴۰۳ ۸۰۵،۰۰۰،۰۰۰
تارا اتوماتیک v2 مدل ۱۴۰۳ ۹۷۰،۰۰۰،۰۰۰
تارا دنده ای v1 مدل ۱۴۰۲ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه‌ای ۱۴۰۳ ۶۴۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آبشنال  مدل ۱۴۰۳ ۹۵۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۵ دنده‌ توربو ۱۴۰۲ ۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس۶ دنده توربو چهار ایربک ۱۴۰۲ ۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰
ام وی ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۲ ۸۰۵،۰۰۰،۰۰۰
اطلس G دنده‌ای ۱۴۰۳ ۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰
پراید SE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۲ ۳۴۹،۰۰۰،۰۰۰
ساینا s دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ ۴۳۸،۰۰۰،۰۰۰
سمند سورن پلاس ۱۴۰۳ ۸۱۸،۰۰۰،۰۰۰
تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱ ۳۹۷،۰۰۰،۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۴۰۲،۰۰۰،۰۰۰
شاهین G مدل ( ۱۴۰۳)اتومات

۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰

کوییک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۲ ۴۴۸،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۱ ۵۷۵،۰۰۰،۰۰۰
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲ ۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰

 جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار

مدل خودرو  قیمت به تومان
رنو کولیوس ۲۰۱۸ ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
رنو تالیسمان E3 مدل ۲۰۱۸ ۵،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰
میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ ۲۰۱۸  ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سونت ۱.۵ لیتر ۲۰۲۳ ۳،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا۲k۵لیتر 

۵،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۷ ۵،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸ ۳،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰
کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال ۱۳۹۸ سایپا ۲،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای النترا ۱.۶ لیتر مدل ۲۰۲۳ ۳،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای سانتافه (ix45)۴ سیلندر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۶،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰
هیوندای توسان (ix35) ۲ لیتر. دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۵۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰
لکسوس NX300 H هفت کلید مدل ۲۰۱۷

۱۰،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • اعتراف کارلتو: بایرن نمایش بهتری داشت
  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس