Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-26@11:35:54 GMT

سرفیس بوک 2 یا سرفیس لپ تاپ، کدام را بخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۲۱۲۷

سرفیس بوک 2 یا سرفیس لپ تاپ، کدام را بخریم؟

گروه IT و فناوری: بعد از معرفی و رونمایی از سرفیس بوک 2 که اخیرا رخ داد، حال مایکروسافت دو لپ تاپ پرقدرت را به بازار معرفی کرده است و انتخاب میان یکی از این دو لپ تاپ به نوعی چالش برای طرفداران این محصولات تبدیل شده است. در یک سو سرفیس لپ تاپ،  لپ تاپ سنتی مایکروسافت قرار دارد و در سمت دیگر سرفیس بوک 2، یکی از بهترین لپ تاپ های 2 در 1 قرار گرفته است که امکان استفاده به صورت تبلت را هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز،  بسیاری از طرفداران این سوال برایشان مطرح شده است که کدام یک از این دو لپ تاپ را برای خرید انتخاب کنند. نکات زیر برای کسانی که قصد دارند برای خرید یکی از این دو لپ تاپ اقدام کنند جالب توجه خواهد بود.

سرفیس لپ تاپ در مقابل سرفیس بوک 2

مهم ترین نکته در انتخاب لپ تاپ این است که شما چه ویژگی هایی را از لپ تاپ خود انتظار دارید. اگر به دنبال لپ تاپی هستید که قابلیت هایی بیشتر از یک لپ تاپ معمولی داشته باشد، در این صورت بهترین انتخاب برای شما سرفیس بوک 2 خواهد بود. اما دلیل این موضوع چیست؟ سرفیس بوک 2 در واقع تنها یک لپ تاپ معمولی نیست و قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را هم دارد. سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ 2 در 1 می باشد، به این معنی که در این لپ تاپ امکان جدا کردن صفحه نمایش از بدنه و کیبورد و استفاده از آن به صورت یک تبلت 13.5 اینچی که از قلم مخصوص هم پشتیبانی می کند را دارا می باشد. این ویژگی، این لپ تاپ را در مقایسه با سرفیس لپ تاپ کاربردی تر می کند.

علاوه بر این موضوع که سرفیس بوک 2 قابلیت استفاده به صورت تلبت را دارا می باشد، این لپ تاپ را می توان از نظر سخت افزاری نیز لپ تاپ قوی تری در مقایسه سرفیس لپ تاپ دانست. پردازشگر قدرمتند و به روز، در کنار قطعات دیگری همچون GPU های 1050 یا 1060 استفده شده در سرفیس بوک 2، این لپ تاپ را به یک هیولا در مقایسه با سرفیس لپ تاپ تبدیل کرده اند. نکته مهم دیگر در رابطه با سرفیس بوک 2 این است که، این لپ تاپ دارای یک نسخه 15 اینچی نیز می باشد.

زمانی که صفحه نمایش به بدنه و کیبورد متصل باشد، سرفیس بوک 2 کاملا کارکرد و شمایل یک لپ تاپ را خواهد داشت. زمانی که این محصول را خریداری می کنید، این مجموعه با اتصالات و شمایل لپ تاپ در داخل جعبه قرار گرفته است. همانطور که قبلا اشاره شد امکان استفاده از سرفیس بوک 2 به صورت تبلت نیز وجود دارد که این مسئله برای بخشی از مردم بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود. البته بخشی دیگر نیز این موضوع را بیش از حد و اضافی می دانند و این قابلیت را کاربردی نمی دانند. اگر جز آن دسته هستید که این قابلیت از نظر شما خیلی کاربردی به نظر نمی رسد، سرفیس لپ تاپ انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

سرفیس لپ تاپ تنها سرفیس ساخته شده توسط کمپانی مایکروسافت می باشد که هیچ کار خاصی را مضاف بر کارکرد های یک لپ تاپ عادی ندارد. سرفیس لپ تاپ یک لپ تاپ به سبک قدیمی و صد در صد سنتی می باشد. طبق انتظار باز و بسته می شود و چیز خاصی در رابطه با نحوه باز و بسته شدن آن وجود ندارد. و هیچ قابلیت اضافی مثل قابلیت چرخش کامل صفحه و یا جدا شدن صفحه نمایش از بدنه و کیبود در آن وجود ندارد.

با توجه به توضیحات بالا می توان گفت که سرفیس لپ تاپ برای کسانی مناسب می باشد که قابلیت های بیشتری مثل استفاده از لپ تاپ به عنوان تبلت و یا قابلیت چرخاندن صفحه نمایش برای آنها جذابیتی ندارد. سرفیس لپ تاپ تنها یک لپ تاپ ساده است. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که قابلیت ها و کاربردهای بیشتری که سرفیس بوک 2 ارایه می کند برایتان جذاب نیست سرفیس لپ تاپ  برای شما مناسب است.

همچنین این امکان برای سرفیس لپ تاپ وجود دارد که تنظیمات و سخت افزاری بسیار قدرتمند را به همراه داشته باشد. البته این لپ تاپ به قدرت سرفیس بوک 2 نخواهد رسید. نکته مهم دیگر این است که نسخه 15 اینچی برای این لپ تاپ موجود نمی باشد، پس اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتری برای لپ تاپ خود هستید بهتر است سرفیس بوک 2 را انتخاب کنید.

طراحی

سرفیس لپ تاپ و سرفیس بوک 2 دارای دو طراحی متفاوت هستند که توجه به طراحی آنها قبل از خرید از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند تاثیر زیادی در تصمیم شما داشته باشد. در ابتدا طراحی سرفیس لپ تاپ را مورد بررسی قرار می دهیم. این لپ تاپ دارای بدنه بیرونی تمام منیزیومی می باشد، اما در داخل لپ تاپ از کیبوردی با پوشش آلکانتارا استفاده شده است که در مقایسه با سایر کیبود های پلاستیکی و یا فلزی سایر لپ تاپ ها به مراقبت بیشتری احتیاج دارد.

 و اما از نظر رنگ بندی، سرفیس لپ تاپ در چهار رنگ مختلف موجود می باشد. این رنگ ها شامل بنفش، پلاتینیومی، آبی لاجوردی، و طلایی می باشد. این رنگ ها هم با ظاهر بیرونی و هم فابریک آلکانتارا داخلی لپ تاپ هماهنگ خواهند بود. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که دستگاه هایی با رنگ بندی سنتی را ترجیح می دهید، سرفیس لپ تاپ انتخاب مناسبی برای شما می باشد.

و اما در سمت دیگر، در طراحی سرفیس بوک 2 به طور کامل، چه در داخل و چه در بدنه ی بیرونی، از منیزیم استفاده شده است. سرفیس بوک 2 زمانی که در حالت بسته می باشد، در مقایسه با سرفیس لپ تاپ کمی سنگین تر و ضخیم تر می باشد که دلیل این موضوع اهرم هایی است که در این لپ تاب استفاده شده تا امکان جدا شدن صفحه نمایش از بدنه را محیا کنند. شما یا عاشق این اهرم های خاص خواهید شد یا کاملا از آنها متنفر خواهید گشت. اشکال این اهرم ها در این است که باعث ایجاد فضای خالی به نسبت بزرگی میان صفحه نمایش و بدنه، زمانی که سرفیس بوک 2 در حالت بسته قرار دارد، خواهند شد که می تواند موجب ورود اجاسم مختلف بهاین فضای خالی  شوند. این فضای خالی و این مشکل در لپ تاپ های سرفیس وجود ندارد.

و اما در رابطه با رنگ بندی در سرفیس بوک 2 توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که برخلاف سرفیس لپ تاپ که رنگ بندی متنوعی را داشت سرفیس بوک 2 تنها در یک رنگ پلاتینیومی ارایه می شود.

مشخصات فنی

مشخصات فنی یک لپ تاپ هم جز عوامل بسیار تاثیر گذار در انتخاب یک لپ تاپ می باشد. هم سرفیس بوک 2 و هم سرفیس لپ تاپ با مشخصات متنوع و گوناگونی در بازار موجود می باشند. تنوع در پردازگشر ها، پردازشگر های  Core i5 گرفته تا پردازگشر های اینتل Core i7s را در بر می گیرد. سرفیس بوک 2 در حال حاضر بهترین نتیجه ها را با CPU های نسل هفتم و هشتم، شناخته شده با نام های “Kaby Lake” و “Coffee Lake” داشته است. در حالی که سرفیس لپ تاپ تنها با پردازشگر های “Kaby Lake” ارایه خواهند شد.

 سرفیس لپ تاپ با رم های 4، 8، و یا 16 گیگابایتی موجود می باشد و در سوی مقابل سرفیس بوک 2 با دو مدل رم های 8 و 16 گیگابایتی در بازار موجود است. از نظر حافظه ذخیره سازی، سرفیس لپ تاپ با انواع حافظه های 128، 256، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی ارایه می شود که این مشخصات به جز حالت 128 گیگابایتی در رابطه با سرفیس بوک 2 نیز صدق می کند. پس اگر فضای ذخیره سازی کمی در حد 128 گیگابایتی برای شما کافی است بهتر است سرفیس لپ تاپ را در نظر داشته باشید.

قیمت

نکته بسیار مهم دیگر در تصمیم گیری بین این دو لپ تاپ می تواند قیمت این دو باشد.ارزان ترین مدل سرفیس لپ تاپ قیمتی در حدود 999 دلار خواهد داشت در حالی که ارزان ترین مدل سرفیس بوک 2 قیمتی بالغ بر 1،499 دلار دارد. در حالتی که مشخصات فنی داخلی تقریبا برابر انتخاب کنیم، می توانید یک سرفیس بوک 2 با صفحه نمایش 13.5 اینچی، پردازشگر اینتل Core i5 به همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه را با 1,499 دلار خریداری کنید. و یا در مقابل سرفیس لپ تاپ را با صفحه نمایش هم اندازه با سرفیس بوک 2، پردازشگر Core i7 به همراه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی را 100 دلار گران تر یعنی با 1،599 دلار خریداری کنید.

آیا سرفیس لپ تاپ را خریداری خواهید کرد یا سرفیس بوک 2 را خواهید خرید؟

اگر به دنبال لپ تاپی هستید که قابلت هایی بیشتر از یک لپ تاپ معمولی داشته باشد باشد و یا ویژگی های خاصی در لپ تاپتان وجود داشته باشد، سرفیس بوک 2 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اگر اینطور نیست و لپ تاپ های سنتی و ساده را ترجیح می دهید، سرفیس لپ تاپ گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود. اگر طراحی ورنگ بندی برای شما اهمیت زیادی دارد رنگ بندی های متنوع در سرفیس لپ تاپ را در نظر داشته باشید، البته رنگ خاص سرفیس بوک 2 و اهرم های خاص استفاده شده در این لپ تاپ را هم نمی توان نادیده گرفت.

اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگ تر و 15 اینچی هستید، سرفیس بوک 2 با صفحه نمایش 15 اینچی تنها لپ تاپی است که مایکروسافت با این اندازه از صفحه نمایش روانه بازار کرده است. البته سرفیس بوک های 15 اینچی قیمت بسیار بالاتری را هم دارند به شکلی که شروع قیمت این لپ تاپ ها از 2،499 دلار خواهد بود. البته این مدل از سرفیس بوک ها بسیار قدرتمند تر هم خواهند بود. سرفیس لپ تاپ مدلی با این مشخصات از نظر اندازه صفحه نمایش و یا قدرت را دارا نمی باشد.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه نامه جام جم البرز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

صفحه اول صفحه دوم صفحه سوم صفحه چهارم

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویژه نامه جام جم البرز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • صفحه اول روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۵ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - چهارشنبه ۵ اردیبهشت