Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@21:56:48 GMT

انهدام باند بزرگ سرقت «شقایق»

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۹۷۰۳

حوادث رکنا: یک مال‌خر اموال مسروقه، که باند بزرگ سرقت و زورگیری‌های خشن را در مشهد ریاست می‌کرد، همراه با هفت‌نفر از هم‌دستانش در خیابان شقایق دستگیر و روانه زندان شد.

چندی پیش اخباری مبنی‌بر سرقت Stealing لوازم داخل خودرو در خیابان پیروزی منتشر شد. ساکنان خیابان پیروزی خبر این سرقت‌ها را به مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ اعلام کردند و مأموران تجسس کلانتری نجفی برای بررسی موضوع راهی محل‌های وقوع جرم Crime شدند، اما هیچ سرنخی از فرد سارق در محل وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه شامگاه دوشنبه، هشتم آبان، یکی از تیم‌های گشتی کلانتری حین رصد میدانی خود به مردی جوان که در اطراف یک خودروِ سواری پارک‌شده پرسه می‌زد مشکوک شدند.

تیم خبره افسران گشتی پلیس Police با‌توجه‌به وضعیت ظاهری فرد مظنون، دریافته بودند که خودروِ موردنظر به او تعلق ندارد؛ برای همین به‌صورت نامحسوس او را زیر نظر گرفتند. مرد جوان نیز غافل از اینکه حرکاتش زیر نظر مردان قانون Law است، پس از بررسی خیابان به‌سمت خودروِ پارک‌شده رفت و قصد داشت تا با شکستن یکی از شیشه‌ها، لوازم داخل خودرو را سرقت کند، اما تیم بررسی‌ پرونده، که از پیش حرکت این سارق حرفه‌ای را خوانده بود، وارد عمل شد و در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کرد.

متهم که می‌دید دستش برای مردان قانون رو شده، برای اینکه بتواند از چنگ پلیس فرار Escape کند، مدعی شد خودروِ موردنظر به او تعلق دارد، اما باتوجه‌به اینکه هیچ مدرکی از این سواری در دست نداشت همراه با تیم گشتی به کلانتری منتقل شد.

دستگیری سارق فریب‌خورده

تیم بررسی‌ پرونده که احتمال می‌داد متهم دستگیرشده، در سرقت‌های سریالی خیابان پیروزی نقش دارد، تحقیقات اختصاصی خود را از وی آغاز کرد. این مرد ٢٧ساله که اعتیاد شدید به مواد مخدر Drugs و روانگردان‌ها داشت، ضمن اعتراف به ارتکاب سه‌فقره سرقت، در بازجویی‌های پلیس گفت: به‌دلیل اعتیاد شدید از خانواده طرد شدم. نه محلی برای استراحت داشتم و نه نانی برای خوردن. در خیابان پرسه می‌زدم. گرسنگی و نیاز به مصرف مواد مخدر امانم را برده بود؛ برای همین به سراغ فردی که از او مواد می‌خریدم رفتم. وقتی این توزیع‌کننده موادمخدر متوجه شد پولی برای تهیه مواد ندارم، مرا به خانه‌اش برد. تا چشم کار می‌کرد لوازم منزل و لوازم خودرو آنجا تلنبار شده بود. چند مرد جوان نیز در خانه وی حضور داشتند که مشغول استعمال مواد مخدر بودند. این مرد شیاد وقتی متوجه شد که از خانه طرد شده‌ام به من گفت اگر می‌خواهم شب‌ها برای خواب جایی داشته باشم و مواد مصرفی‌ام نیز تأمین شود، باید برایش کار کنم.

این مرد جوان ادامه داد: قرار شد من لوازم داخل خودرو را سرقت کنم و برای این فرد سابقه‌دار بیاورم و او نیز متعهد شد درمقابل این سرقت‌ها مواد مصرفی و جای خوابم را تأمین کند. هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم که در زندگی به این اندازه حقیر شوم. این روزها به خانواده‌ام فکر می‌کنم و می‌خواهم دوباره به کانون گرم آن برگردم.

شناسایی مال‌خر سابقه‌دار

با به‌دست‌آمدن این سرنخ، پرونده ابعاد تازه‌تری به خود گرفت و تیم بررسی‌ پرونده، با این احتمال که با یک باند بزرگ سرقت روبه‌روست، نتیجه تحقیقات خود را به‌صورت مکتوب در اختیار مقام قضایی قرار داد و پس از اخذ مجوزهای لازم برای انهدام این باند سرقت وارد عمل شد.

مأموران تجسس کلانتری «نجفی» با در دست‌داشتن نشانی مخفیگاه سردسته این باند سرقت، راهی خیابان شقایق شدند و محل موردنظر را که خانه‌ای مسکونی بود، تحت‌نظر گرفتند. رفت‌وآمدهای افراد مشکوک در این مکان شوم حاکی از آن بود که فرد مالک علاوه‌بر رهبری باند سرقت و مال‌خری اقدام به فروش انواع مواد مخدر نیز می‌کند.

ساعت حدود ٢٢:۴٠ شامگاه سه‌شنبه را نشان می‌داد که مأموران کلانتری «نجفی» با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و به داخل مکان تحت‌کنترل خود رفتند. با حضور مأموران در محل، مشاهده شد که شش‌مرد جوان مشغول استعمال مواد مخدر هستند. علاوه‌بر فرد مالک این افراد نیز دستگیر شدند.

پس از انتقال متهمان به کلانتری و انجام تحقیقات مشخص شد که شش‌فرد معتاد Addicted از سارقان و زورگیران حرفه‌ای هستند که برای فرد مالک کار می‌کرده‌اند و او در قبال اموال سرقتی آنان جای خواب و مواد مخدرشان را تأمین می‌کرده است.

در تحقیقات بعدی این پرونده نیز اطلاعاتی به‌دست آمد که نشان می‌داد متهمانِ دستگیرشده گردانندگان سرقت‌های سریالی خودروها در بولوار پیروزی بوده‌اند. این افراد پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

فریب‌دادن آسیب‌دیدگان اجتماعی

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: متهم اصلی این پرونده ١۵سال سابقه کیفری (تهیه و توزیع مواد مخدر، سرقت و مال‌خری اموال مسروقه) دارد که تاکنون طی چندمرحله به زندان Prison افتاده، اما متأسفانه پس از رهایی از حبس دوباره به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده است.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: این فرد سابقه‌دار با فریب مصرف‌کنندگان مواد مخدری که از خانواده‌هایشان طرد شده‌اند و برای مصرف مواد خود رو به بزهکاری آورده‌اند، آنان را با وعده تأمین مکان استراحت و مواد مخدر مجبور به انجام زورگیری و سرقت می‌کرده است.

وی ادامه داد: مأموران کلانتری «نجفی» در بررسی مخفیگاه متهم اصلی پرونده، تعداد زیادی ال.سی.دی خانگی، گوشی‌های همراه هوشمند، کیف دستی زنامه و مردانه، مدارک هویتی، کارت‌های عابربانک، آچار و لوازم خودرو و ده‌ها قبضه قمه و چاقو و مقادیر زیادی مواد مخدر بسته‌بندی‌شده را کشف کردند.

بوستانی تصریح کرد: تیم بررسی پرونده در واکاوی محل نیز چنددستگاه دوربین مداربسته، که متهم برای رصد کوچه و خیابان مجاور خانه‌اش، آن‌ها را روی چند دیوار نصب کرده بود، کشف و جمع‌آوری کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با‌اشاره‌به پلمب این مکان گفت: همسایگان و ساکنان خیابان بهشت، که به اقدامات مجرمانه متهم ردیف اول پرونده معترض بودند، از این اقدام پلیس ابراز رضایت داشتند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!

خاطره جالب محمود دینی بازیگر سریال آینه عبرت از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه این سریال را در برنامه برمودا مشاهده می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # تلویزیون ، تریاک سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • انهدام سه باند سرقت احشام در لرستان
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل