Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:58:17 GMT

شورا طیف‌بندی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۱۳۶۸

شورا طیف‌بندی ندارد

تهران- ایرنا- روزنامه آرمان در گفت‌ وگویی با ابراهیم امینی نایب‌رییس و رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران، نوشت: کنار رفتن مدیران بازنشسته تصمیم شهرداری نیست و تصمیم قانون است، اما باید درنظر داشته باشید که همین قانون استثناهایی را تعیین کرده است که یکی از این استثناها مربوط به وزراست.

در ادامه این گفت‌ وگو آمده است: بازنشستگان تا همین یکی دو دهه گذشته، پس از 30سال اشتغال دیگر به‌کار برنمی‌گشتند، ولی تغییرات زندگی، افزایش هزینه‌ها، پایین‌بودن حقوق بازنشستگی در مقابل مخارج و همچنین علاقه به ادامه فعالیت اقتصادی و اجتماعی باعث شده است تا امروزه هزاران بازنشسته پس از طی دوران اشتغال 30‌ساله خود، از این فضا خارج نشوند و تلاش کنند تا در فعالیت‌های اقتصادی باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سن فعالیت اقتصادی در ایران بر مبنای استانداردهای شناخته‌شده آماری 10 تا 65 سال است و معمولا فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی افراد در این سنین شکل می‌گیرد.

اشتغال رسمی و جدی قریب به اتفاق افراد از 25سالگی به بعد شروع می‌شود و آنها معمولا تا رسیدن به سن بازنشستگی که 55 تا 60سالگی است، در بازار کار کشور حضور خواهند داشت. در کنار این موضوع نباید فراموش شود که یکی از مولفه‌های پیشرفت کشور به کار گرفتن نیروهای جوان برای مشاغل مختلف است، چرا که‌ این نیروها دارای افکار و راهکارهای جدیدی هستند که با مولفه‌های مدنظر مدیرانی با سابقه کار 30‌ساله تفاوت‌های زیادی دارند.

البته ‌این ادعا به‌معنی استخدام مدیران جوان بی‌تجربه نیست، بلکه نیروهای جوان باید چندین سال در کنار مدیران باتجربه حضور داشته باشند و سپس جایگزین آنها شوند. این روال در اکثر کشورهای پیشرفته در جریان است و مدیران بازنشسته به‌عنوان مشاور در کنار مدیران جوان حضور دارند، اما سکان اصلی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در دست مدیران جوان است. برخی از بازنشستگان حضور در نقش مشاور در کنار جوانان را برای خود مناسب نمی‌بینند و مایه کسر شأن خود می‌دانند که چنین نیست، چرا که هدف اصلی همه دلسوزان شاغل و بازنشسته اعتلا و پیشرفت کشور است و در این مسیر، راهنمایی مدیران جوان خدمتی بزرگ محسوب می‌شود و مایه مباهات است. از سوی دیگر مشخص است که تاکید بازنشستگان بر تداوم حضور در پست‌های خود سبب بیکاری بسیاری از جوانان می‌شود که همین مولفه مشکلات زیادی را برای کشور پدید می‌آورد.

طی هفته‌های اخیر برخی بر طبل بازنشسته بودن شهردار تهران می‌کوبند و مدعی هستند محمدعلی نجفی باید بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از شهرداری خارج شود، اما ظاهرا تبصره‌هایی در قانون وجود دارد که حضور نجفی در اتاق شهردار تهران را بدون مشکل می‌داند. هر چند نجفی پیش از حضور در ساختمان بهشت گفته بود: ‌«چهار سال آینده در صورت انتخاب برای تصدی پست شهرداری تهران آخرین دوره مدیریتی من در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود»، بنابراین او اصراری به اقدام غیرقانونی ندارد. در این راستا دکتر ابراهیم امینی، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با «آرمان» به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

**طرح ممنوعیت به‌کارگرفتن بازنشستگان در سال گذشته از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد و رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم چندی قبل زمانی 10روزه را برای کناره‌گیری این مدیران تعیین کرد. برخی معتقدند آقای محمدعلی نجفی بازنشسته است و باید از شهرداری تهران خارج شود. این‌طور است؟
کنار رفتن مدیران بازنشسته تصمیم شهرداری نیست و تصمیم قانون است، اما باید درنظر داشته باشید که همین قانون استثناهایی را تعیین کرده است که یکی از این استثناها مربوط به وزراست. از سوی دیگر هیات وزیران مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن، شهردار تهران در حکم وزیر شناخته می‌شود. بنابراین شهر تهران از این قانون مستثنی می‌شود.

**یعنی نیازی نیست که آقای نجفی تابع قانون عدم پذیرش مسئولیت پس از بازنشستگی شود؟
قانون عدم به‌کارگیری مدیران پس از بازنشستگی، تا زمانی که ‌ایشان شهردار هستند، اجرا نمی‌شود.

**آقای دکتر چندی است که به‌نظر می‌رسد فعالیت‌های شورای شهر بر اساس طیف‌بندی‌های سیاسی است. به‌عنوان مثال اعضای حزب اتحاد به‌صورت گروهی و احزاب دیگر هم به همین شکل تصمیم می‌گیرند. این در حالی است که شورای شهر ماهیت سیاسی نیست. چرا این وضعیت پیش آمده است؟
ما همه یکی هستیم؛ طیف‌بندی سیاسی به چه معناست؟

**شاید در واقعیت این‌گونه نباشد و اینها شایعاتی برای تضعیف شورا باشد.
همین‌طور است، چون من هم که در شورا حضور دارم، از چنین موضوعی خبر ندارم. مطرح‌کنندگان این شایعات بگویید به‌عنوان مثال من از کدام طیف هستم.

**با توجه به موضوعاتی که درباره هزینه سفر اربعین مطرح شده بود، ظاهرا شورای شهر وعده پیگیری داد و عنوان شد کمیسیون حقوقی که شما مسئول آن هستید، متولی پیگیری است. چه اقداماتی انجام شده است؟
درست است و کمیسیون حقوقی شورای شهر در حال پیگری این موضوع است.

**تاکنون به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید؟
تصویب کردیم که هزینه‌های صورت‌گرفته هیات‌ها در سال گذشته و امسال مطالبه شود و تصمیم‌گیری شود که اگر قرار است کمک‌های فرهنگی شود، بدون حاشیه صورت گیرد تا مشکل خاصی پدید نیاید.

**هزینه‌کرد اربعین امسال به چه صورت است؟
این موضوع بر اساس مصوبه بودجه گذشته است که شورای چهارم مصوب کرد.

**اما سال گذشته هم بیشتر از بودجه مصوب هزینه شد.
بله. درست است.

**راهکاری برای جلوگیری از هزینه بیشتر از بودجه مصوب وجود دارد؟
باید ببینیم اعضای شورا در بودجه سال آینده چه تصمیمی خواهند گرفت.

*منبع: روزنامه آرمان؛ 1396،8،13
**گروه اطلاع رسانی**2059**2002** انتشاردهنده: فاطمه قناد قرصی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!

تا ساعاتی دیگر، ژاوی ادامه حضورش در بارسلونا را به طور رسمی اعلام خواهد کرد

طرفداری | با وجود اینکه ژاوی چندی پیش اعلام کرده بود در پایان فصل جاری و فارغ از کسب هر نتیجه‌ای، بارسلونا را ترک خواهد کرد، به نظر می‌رسد که تصمیم این سرمربی تغییر کرده و او در اردوی آبی و اناری پوشان ماندنی خواهد شد. قرار است طی ساعات آینده، یک کنفرانس خبری با حضور خوان لاپورتا و ژاوی برگزار شود که موضوع احتمالی آن، اعلام رسمی ادامه همکاری با سرمربی جوان اسپانیایی خواهد بود.

اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی

به گزارش رادیو کاتالونیا، آینده ژاوی باعث ایجاد یک بحران و تنش جدی در تیم مدیریتی بارسلونا شده‌است. هیئت مدیره این باشگاه با اتفاق نظر خواهان برکناری ژاوی شده بود اما خوان لاپورتا رای آن‌ها را نادیده گرفت و به ژاوی اصرار کرد که در بارسلونا بماند. به نظر می‌رسد که دو عامل، در تصمیم خوان لاپورتا موثر بوده‌اند:

۱) ژاوی از لاپورتا خواسته بود که در صورت اخراج‌شدن از بارسلونا، حقوق سال آخر او به طور تمام و کمال پرداخت شود.

۲) چون لاپورتا نتوانست گزینه مناسبی برای هدایت بارسلونا در فصل آینده پیدا کند، از ژاوی خواست که از تصمیمش منصرف شود و بماند.

به گفته رادیو کاتالونیا، اقدام لاپورتا در مخالفت با دیگر سران باشگاه و اصرار به ادامه همکاری با ژاوی، ممکن است باعث استعفای برخی اعضای هیئت مدیره بارسلونا در روزهای آتی شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود
  • اختلاف نظر مدیران بارسلونا بر سر ژاوی؛ لاپورتا رأی هیئت مدیره را نادیده گرفت!
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است