Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@13:36:02 GMT

کودکان مضطرب همدانی شناسایی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۳۱۲۳

کودکان مضطرب همدانی شناسایی می‌شوند

کارشناس مسئول مرکز مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی استان همدان از اجرای طرح غربالگری اضطراب برای کودکان پنج تا شش سال خبر داد.

شیرین ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف کمک به والدین برای توجه به نشانه‌های اضطرابی آنها برای ۲۵۰۰ کودک در شهرستان همدان و ملایر به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اگر اضطراب در دوران کودکی نادیده گرفته شود، می‌تواند در دوران بزرگسالی منجر به برخی بیماری‌های روحی و روانی شود، افزود: هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان شناسایی مشکلات گروه هدف و تلاش برای رفع آنها است چرا که اختلال اضطراب کودکی، پدیده‌ای گذرا نیست و در صورت بی‌توجهی و اقدام نکردن برای درمان تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد.

ایزدی با بیان اینکه اضطراب‌های درمان نشده در نهایت به افت عملکرد تحصیلی، افسردگی، سوءمصرف مواد و مشکلات عدیده‌ای در ازدواج و روابط زناشویی منتج می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه جلسه‌های توجیهی برای خانواده‌ها در حال برگزاری است.

وی درباره روش اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال گفت: در مهدهای‌کودک والدین با پر کردن فرم پیش از دبستان، به سوالات آزمون درباره کودکشان پاسخ می‌دهند و در صورتی‌که کارشناسان با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک مشکوک به اضطراب تشخیص دهند، والدین به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی معرفی خواهند شد.

کارشناس مسئول مرکز معاونت پیشگیری استان همدان با اشاره به اینکه طرحغربالگری اضطراب کودکان برای سومین سال متوالی در استان اجرا می‌شود، یادآور شد: با توجه به افزایش پوشش کودکان در مرحله اول غربالگری اضطراب نصف هزینه توسط سازمان پرداخت می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه