Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر برنامه های یونسکو در شهرخلاق رشت راه اندازی دبیرخانه محیط زیست مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم در رشت را فرصت دیگری برای درخشش رشت در سطح بین الملل عنوان کرد.

به گزارش‌ایلنا ، فاطمه قدیمی‌حرفه مدیر برنامه‌های‌یونسکو در شهرخلاق رشت در نشست تخصصی آموزه‌های زیست‌محیطی برای جوانان با بیان اینکه مسائل زیست محیطی یکی از تهدیدهای عمده برای بشـر در قـرن بیست و یکم شناخته شده است، افزود: اکثر مسائل زیست محیطی پیامد رفتار انسان است، به طوری که در بررسی رفتارهای زیست محیطی توجه به سبک زندگی و نحوه مواجهه افراد با محیط زیست حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد هر جامعه برحسب اوضاع و مقتضیات خاص اجتماعی و فرهنگی برخورد متفاوتی با محیط زیست دارند و این برخوردها ممکن است کاملا منفی و علیه محیط زیست یا برعکس کاملا مثبت و به سود آن باشد.

 فاطمه قدیمی با اشاره به شعار محیط زیست در سال ۲۰۱۷ تصریح کرد: شعار "من با طبیعتم، همگی با هم در حفظ محیط زیست کوشا باشیم" نشان از آن دارد رفتارهای محیطی زیستی با سبک زندگی افراد رابطه مستقیم دارد. 

مدیر برنامه های یونسکو در شهرخلاق رشت در بخش دیگری از سخنان خود رسیدن رشت به عنوان اولین و  تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو را در سایه تنوع زیستی استان گیلان و شهر رشت دانست و اظهار داشت: پس از به ثبت رسیدن شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو، برنامه های متعددی در راستای رسیدن به هدف توسعه پایدار طرح ریزی و به اجرا درآمد. 

وی با تأکید بر آموزش‌کودکان به وسیله فرهنگ‌سازی‌رفتارهای محیط‌زیستی گفت: در این راستا مدرسه آموزش محیط‌زیستی راه اندازی خواهد شد. 

قدیمی هدف از راه اندازی تالار گفتمان شهر سالم در کنار تالاب زیبای عینک که از جاذبه های اکوتوریستی شهر رشت است را جلب مشارکت‌های مردمی و آگاهی دادن در زمینه محیط زیست عنوان کرد و یادآور شد: این تالار گفتمان با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه محیط زیست راه اندازی شد و نشست های دوره ای منظم، کارگاه های آموزشی و ... در زمینه محیط زیست از اعم برنامه های این تالار بوده است. 

مدیر برنامه‌های یونسکو درشهرخلاق رشت به ویژگی‌های محیط‌زیستی رشت اشاره داشت و گفت: تالاب عینک و دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به عنوان برند شهر رشت در زمینه محیط‌زیست خواهند بود و پس از احیای این دو رودخانه، در شهر رشت در زمینه محیط زیست گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد. 

وی همچنین راه‌اندازی دبیرخانه محیط‌زیست مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم در رشت را فرصت دیگری برای درخشش رشت در سطح بین الملل دانست و تصریح کرد: قرارگیری شهر رشت در مسیر جاده ابریشم این فرصت را داده است تا در عرصه ای دیگر نیز در سطح بین المللی بدرخشد و اهمیت محیط زیست برای شهر رشت به اندازه ای بوده است که در نشستی که در شهر نیشابور بین شهرداران مسیر جاده ابریشم برگزار شد، دبیرخانه محیط زیست شهری، شهرهای راه ابریشم به این شهر اختصاص داده شده است. 

 وی در پایان به ارسال طرح پیوستن شهر رشت به شبکه جهانی شهرهای تالابی تحت کنوانسیون رامسر اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز حاکی از ظرفیت بالای شهر رشت در زمینه محیط زیست است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی