Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری، امام جمعه پلدختر، در رابطه با برگزاری همایش‌هایی مانند «سیره علوی»، گفت: قطعاً و یقیناً چنین برنامه‌هایی ضمن تبیین و سبک زندگی اسلامی براساس فرمایشات امام علی و ائمه اطهار (ع)، می‌تواند سرمشق خوبی برای زندگی امروزی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: آشنایی مردم با سیره علوی و ائمه‌اطهار (ع) یقیناً جلوی ترویج فرهنگ مخرب غرب را می‌گیرد، فرهنگی که چیزی جزء بی‌بندوباری و بدبختی‎هایی که جزء لاینفک این سبک زندگی است، به مردم نمی‌دهد.

سوری با اشاره به این‌که سیره علوی هم می‌تواند بازدارنده باشد و هم عاملی برای تشویق مردم برای عمل کردن به راه و روش ائمه‌اطهار (ع)، عنوان کرد: در برگزاری همایش‌های مذهبی مانند سیره علوی دشمن‌شناسی، بصیرت‌افزایی و سبک زندگی علوی باید مدنظر باشد، که جامعه ما نیازمند این مقوله است.

امام جمعه پلدختر با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در سیره امام علی (ع)، ادامه داد: حضرت علی (ع) در بحث اقتصاد مردم را دعوت می‌کند به این‌که روی پای خود بایستند، اگر به احادیث و نامه‌های امام علی (ع) بنگریم، می‌بینیم که به بحث اقتصاد اشاره دارند که همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند: برگرفته از فرمایشات معصومین (ع) است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به‌عنوان شخص اول مملکت اولین کسی است که بحث اقتصاد را ترویج می‌کند و نخلستان‌هایی را آباد کرده و به مردم واگذار می‌کنند و مردم را به انجام کار‌های اقتصادی تشویق می‌کنند و در جا‌های مختلف نیز مردم را کار کردن تشویق می‌کنند چراکه بیکاری را بدترین آفت می‌دانند، یعنی درواقع آن‌ها را به ایستادن روی پای خود تشویق کرده و یک اقتصاد مولد را ایجاد می‌کند، امام علی (ع) کاری می‌کند که هر شخصی بتواند یک اقتصاد مولد را تولید کرده و به آن تکیه کند.

سوری با اشاره به این‌که کشور ما از نظر ذخایر نفتی و گازی و از نظر نیرو‌های انسانی جوان، کشوری غنی است، عنوان کرد: به نظر بنده اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد مولد باشد و بتواند در عصر ما کاری کند که تحریم‌ها بر روی ما اثر نداشته باشند، لازم است که دولت و دولت مردان روستا‌ها را تقویت کنند و دستگاه‌های زودبازده و صنعتی را تقویت کنند و کاری کنند که مردم خودشان به آن سمت بروند.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: همچنین دولت و دولت‌مردان باید بحث خصوصی‌سازی را تقویت کنند و به نیروی انسانی که یکی‌از ارکان اقتصاد مقاومتی است دقت کنند و سعی آن‌ها با اساس این باشد که کار‌ها را براساس توانمندی اعطاء کنند، این‌گونه نباشد که به کسی‌که توانمندی ندارد، کار بدهند.

وی در ادامه گفت: اگر سعی دولت و دولت‌مردان براین است که اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و تحریم‌ها کارایی نداشته باشد، باید نیروی انسانی کارآمد را تقویت کنند، به‌عنوان مثال در بحث کشاورزی، بسیاری از باغداران شهرستان‌های ما مقاوم‌اند و می‌توانند مولد بوده و محصولات خود را صادر کنند، در جاهایی‌که کارخانجاتی وجود دارند، اگر مقداری دولت آن‌ها را تقویت کرده و به آن‌ها یارانه بدهد و از نیرو‌هایی که می‌توانند و مخترع هشتند، آن‌ها را تقویت کنند و واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارد را به حداقل برسانند، باعث می‌شود اقتصاد ما مقاوم باشد که تحریمی نتواند به آن آسیب وارد کند.

سوری در پایان تأکید کرد: در یک کلام جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، دولت باید به سمت نخبه‌پروری و تقویت تولید ملی پیش برود.

انتهای پیام/د

نخبه‌پروری و تقویت تولید ملی؛ از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

مهدی دوستی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد نظام اولویت‌های استان، اظهار کرد: پیشبرد همزمان برنامه‌های اجرایی اقتصاد دریا پایه، تحقق مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و عملیاتی کردن شعار سال سه کلان اولویت استان هستند.

وی پیگیری مستمر مصوبات سفر و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد دریا محور را در حال انجام اعلام کرد و عنوان کرد: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

دوستی حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را تکلیف مهم استان دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در حال شکل‌گیری و انسجام است که هدف مشخص این کارگروه تعیین راهبردهای ماندگار در مسیر جهش تولید است.

وی در خصوص راهبردهای تحقق شعار سال، افزود: پیدا کردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد، باشد.

وی در پایان بر پیشبرد همزمان سه کلان اولویت برنامه‌ای استان نیز تاکید کرد و گفت: اعضای شورای مشورتی کارگروه تحقق شعار سال کار خود را شروع کرده‌ اند همچنین بیشتر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ابلاغ شده که باید در اجرای همزمان، مردم اثر و راهگشایی این مصوبات را ببینند، به عنوان مثال در حوزه راه‌آهن مصوبات مهمی داریم که می‌تواند به بندر شهید رجایی جانی دوباره دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است