Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:08:09 GMT

تفویض اختیار صدور پروانه های بهداشتی به خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۷۶۶۴

تفویض اختیار صدور پروانه های بهداشتی به خراسان جنوبی

بیرجند- معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تمامی امور اجرایی مربوط به بررسی و صدور پروانه های بهداشتی محصولات خوراکی ، آشامیدنی و بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تفویض شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری ناصری در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به وجود برخی قوانین دست و پا گیر بیان کرد: صدور پروانه های بهداشتی به استان تفویض شده است و از هفته آینده صدور مجوز ها از سوی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امور مربوط به بررسی و صدور پروانه های بهداشتی محصولات خوراکی ، آشامیدنی و بهداشتی استان خراسان جنوبی پیش از این در خراسان رضوی انجام می شد.

 وی با تاکید بر اینکه امید داریم ترخیص کالا هم به استان تفویض شود، بیان کرد: تمام تلاش ها برای تسهیل امور در امر سرمایه گذاری را دنبال می کنیم.

ناصری با بیان اینکه امسال تشدید نظارت ها بر کالاهای سلامت محور را در دستور کار داریم، عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال بحث اطلاع رسانی  و تذکر های لازم در خصوص داشتن برچسب اصالت بر روی کالا ها را به واحدهای صنفی داشته ایم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم با واحدهای متخلف برخورد جدی خواهد شد  و کالاهایی که سلامت مردم را تهدید کنند را از سطح بازار جمع آوری می کنیم.

ناصری با اشاره به گشت های مشترک در این زمینه بیان کرد: پاک کردن بازار از کالاهای قاچاق مسئله دار از سطح بازار از مهم ترین اهداف است.

وی به تشدید نظارت ها بر عطاری ها اشاره کرد و گفت: عطاری ها یکی از محل هایی هستند که فراورده های سلامت محور در آن عرضه می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه در عطاری ها نباید داروهای گیاهی عرضه شود، گفت: در این زمینه دوره های آموزشی برای عطاران برگزار خواهد شد.

لزوم راه اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشتی

خامه زر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به مشکل سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه تولید کنندگان در مراجعه به آزمایشگاه های سازمان استاندارد و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: فعالان اقتصادی برای دریافت تاییدیه تولید و صادرات یک محصول بایستی دو آزمایشگاه اشاره شده مراجعه و علاوه بر اتلاف وقت هزینه های اضافی برای یک آزمایش مشابه پرداخت کنند.

 وی بیان کرد: در شرایطی که آزمایشگاه یک اداره دولتی نتیجه آزمایشات انجام شده روی یک محصول را تایید و مجوز لازم را ارایه می دهد، این مجوز متاسفانه مورد تایید دستگاه اجرایی دیگر نبوده و آن دستگاه نیز با دریافت هزینه مجدد محصول مورد نظر را برای صدور مجوز، به آزمایشگاه سازمان خودش می فرستد.

خامه زر خواستار ایجاد آزمایشگاه مرجع برای جلوگیری از موازی کاری ها در نمونه گیری از کالاها شد و افزود:  برای حمایت از بخش خصوصی  باید زمینه انجام این فعالیت در استان فراهم شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند