Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل و همکاری های بین المللی قضایی ستاد حقوق بشر گفت: تصویب نهایی قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با موادمخدر، الزامی مهم در تمرکز بر مبارزه با قاچاقچیان عمده و سازمان یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی با استقبال از تصویب قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی و تایید آن توسط شورای نگهبان با هدف کاهش مجازات اعدام، اجماع ایجاد شده در تمامی قوای کشور در حمایت از این طرح را فرصت و سرمایه مهمی برای کارآمدتر کردن مبارزه با موادمخدر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غریب آبادی با بیان اینکه ضرورت بازنگری در قانون مبارزه با موادمخدر اولین بار در سطح رسمی از سوی دبیر ستاد حقوق بشر مطرح شد که مورد حمایت قوه قضائیه نیز واقع شد، ابراز امیدواری کرد، همه دستگاه های ذیربط تلاش ها و ظرفیت های خود را بر مبارزه موثر و کارآمد با موادمخدر و عاملان اصلی آن متمرکز کنند، تا جلوی سو استفاده قاچاقچیان از قانون جدید گرفته شود.
در این راستا، وی بازنگری در کل قانون مبارزه با موادمخدر را شرط اساسی در کارآمد کردن این مبارزه خواند.
معاون دبیر ستاد حقوق بشر اظهارکرد: همانگونه که هدف کاهش اعدام در جرایم مرتبط با موادمخدر قابل درک و توجه است و اقدام مهمی برای حفظ نهاد خانواده در قاچاقچیان جزء محسوب می شود، حفظ حقوق افراد و خانواده هایی که در دام موادمخدر گرفتار می شوند و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از این معضل نیز باید به عنوان یک اقدام اساسی حقوق بشری در دستورکار نهادهای مسوول، به ویژه مجلس شورای اسلامی، قرار گیرد.
غریب آبادی همچنین با اشاره به این که ایران تاکنون هزینه های مالی و انسانی بسیاری را در راه مبارزه با موادمخدر، از جمله جلوگیری از ترانزیت آن به اروپا صرف کرده است، تصریح کرد: ایران بار این مبارزه را به تنهایی متحمل شده است و کشورهای اروپایی همواره به انتقاد از مجازات اعدام در این حوزه عادت کرده اند و هیچوقت سهم خود را در این مبارزه ایفاء نکرده اند.
وی، تصویب این قانون را محکی برای مواضع، اقدامات و رفتار بعدی این کشورها نیز خواند.
اجتمام**7329 **1569 **خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت

تین نیوز

با اجرای آیین نامه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط مورد نیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در ابلاغیه‎ ای از جانب ایران خودرو به نمایندگی های مجاز این شرکت با موضوع «افزایش مبلغ گواهی اسقاط محصولات مونتاژی» گفته شده است که بر اساس مصوبه هئت وزیران و با توجه به ابلاغ و اجرایی شدن آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گواهی اسقاط موردنیاز برای شماره گذاری خودروهای مونتاژی شامل خانواده هایما از ۲۵ درصد به 1.5 گواهی اسقاط افزایش یافت. به این ترتیب، قیمت گواهی اسقاط این خودروها معادل ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در بخش دیگری از این نامه گفته شده است که مبلغ معادل ارزش ریالی روز گواهی اسقاط در سیستم فروش پیاده سازی شده و آیتم ماده 10 قانون ساماندهی خودروهای مونتاژی به مبلغ 525 میلیون ریال رسیده است.

بدیهی است بر اساس قراردادهای فروش پرداخت مابه التفاوت ارزش گواهی اسقاط (الزامات قانونی) برای همه تعهدات الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • محدود شدن استفاده از سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه‌نامه چه اهمیتی دارد؟
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد