Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد نیوز، در خصوص تصویب یک‌طرفه قطعنامه استقلال در پارلمان کاتالونیا و اعلام جدایی از دولت اسپانیا، با اشاره به اینکه آمریکا با ترغیب به پارادیپلماسی در مسئله همه­ پرسی کاتالونیا بی‌تأثیر نیست، بیان داشت: بحث همه­ پرسی کاتالونیا یک جرقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو منطقه در شمال ایتالیا نیز به همه‌پرسی خودمختاری رأی مثبت دادند.

وی با توجه به همه‌پرسی خودمختاری دو منطقه ثروتمند ونتو و لومباردی در شمال ایتالیا برای به دست آوردن اختیارات مضاعف و درآمدهای مالیاتی بیشتر از دولت مرکزی رم گفت: این امر نشان می‌دهد که یک جرقه و اپیدمی صورت می‌گیرد. هم‌زمانی همه­ پرسی در ایتالیا و اسپانیا تصادفی نیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر تأثیر حضور ترامپ در نظام بین‌الملل به دنبال برگزاری همه­ پرسی کاتالونیا اشاره داشت: یک پارادیپلماسی یعنی دیپلماسی موازی و تبدیل پتانسیل‌ها به کشور به دنبال حضور ترامپ در دنیا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز دولت ترامپ تأکید کرد: گرچه سخت است برگزاری همه­ پرسی کاتالونیا را به دولت ترامپ ارتباط داد و شواهد و قرائن متقننی برای این موضوع در دست نیست؛ اما دولت آمریکا با ابزارهای در اختیار خود محرکی برای این امر به وجود می­‌آورد.

باقریان با توجه به تأثیرات برگزاری همه­ پرسی در ایتالیا و اسپانیا مطرح کرد: برگزاری این همه‌پرسی‌ها تأثیر دومینو در اتحادیه اروپا خواهد داشت. زمانی که آمریکا قادر به افزایش تولید ناخالص ملی‌ خود نیست، این کشور خطرات اتحادیه اروپا را احساس می­‌کند.

وی با تأکید بر احتمال افزایش افتراق بین واشنگتن و کشورهای اروپایی اشاره داشت: کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان کشورهای متحد مسیحی در آینده می‌توانند برای آمریکا خطرآفرین باشند. افتراق میان آمریکا و اروپا در حال حاضر کم است؛ اما در آینده ممکن است افزایش یابد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به نوع مواضع واشنگتن در قبال رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به برجام تأکید کرد: ترامپ بعد از سخنان ضد ایرانی خود به امانوئل ماکرون گفته بود که هرچقدر می‌توانید از ایران پول بگیرید، اما بعداً به حساب شما خواهیم رسید.

وی با توجه به تأثیرات آمریکای ترامپ بر افزایش پارادیپلماسی گفت: آمریکا با ترغیب به پارادیپلماسی در مسئله همه­ پرسی کاتالونیا بی‌تأثیر نیست. اگر در روزهای آتی شاهد بعضی رفراندوم‌ها یا اتفاقات تجزیه‌طلبی در برخی از کشورها باشیم، جای تعجب ندارد. به نظر می‌رسد کانادا نامزد بعدی است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم