Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا و اروپا در حال تقسیم کار در مقابله با ایران هستند، گفت: اینکه اروپا ناجی کشور معرفی شود اشتباه بوده و از رفتارهای ۴۰ ساله اروپا با ایران این موضوع برداشت می‌شود که اعتماد به سیاستمداران اروپایی اشتباه راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه یکی از صفات متقین حفظ زبان از عمل زشت غیبت است، اظهار داشت: متجاهر به فسق به این معناست که گناه علنی در جامعه انجام دهد و این فردی بی‌باک نسبت به گناه است ولی کسی که گناه را علنی انجام نمی‌دهد نباید گناه وی را در اجتماع بازگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) سخن گفتن درباره فاسق را گناه نمی‌دانند، افزود: انسانی فاسق است که آشکار تن به گناه می‌دهد و حضرت امیرالمومنین (ع) صحبت درباره فردی که آشکارا فساد می‌کند را به همان مقدار جایز می‌دانند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه اربعین حسینی سیل خروشان زائرین سیدالشهدا است که مومنان در گوشه‌ای انقلاب برپا می‌کنند، بیان کرد: قلب‌های مسلمانان و انسان‌ها در این مراسم به یکدیگر نزدیک شده و اراده‌های مردم متمرکز می‌شود و اربعین حسینی یک تمرین برای عمل به عصر ظهور و شکل گیری امت واحد است.

وی با تاکید براینکه زیارت اربعین حسینی تنها پیاده‌روی نیست و معرفی اسلام واقعی و ناب به جهانیان است، عنوان کرد: اربعین حسینی ادعاهای گروه‌های منحرف افراطی اسلام را از بین می‌برد و عامل وحدت در جهان اسلام می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره اینکه قومیت‌های گوناگون در سراسر جهان به سمت کربلا معلی حرکت می‌کنند، توضیح داد: جهان کفر و الحاد به وحشت افتاده و با سانسور خبری با رویداد مهم اربعین حسینی مقابله می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اربعین گره‌گشا مسلمانان است و باید آسیب‌های آن کاهش یابد، گفت: در قبل نیز نکاتی درباره فرهنگ حسینی بیان شد که نباید اربعین حسینی محلی برای چشم و هم‌چشمی دستگاه‌ها و ادارات دولتی شود.

خطیب نماز جمعه کرج با انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف ساخت موکب توسط دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: کارهای مربوط به اربعین حسینی باید توسط مردم انجام شود و دستگاه‌ها به خدمت رسانی و امور رفاهی پرداخته تا قسمتی از سفر زائرین آسان شود.

وی افزود: به مسائل داخلی کشور بیشتر توجه شود که زائرین در کشور عراق شرایط راحت‌تری دارند ولی در داخل ایران زائرین بیشتر با مشکل مواجه می‌شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز بر مردمی بودن اربعین حسینی تاکید دارند، اضافه کرد: زائرین باید در اربعین حسینی ارزش‌های دینی را تبلیغ کنند تا دشمن و استکبار در گفتمان خود پیروز نشود و درس مهم پیاده روی اربعین حسینی مقاومت در برابر عظمت‌های خیالی استکبار است.

وی با بیان اینکه استکبار با پول، زور و اراده مالی خود و به کمک واداده‌های داخلی در مقابل نظام اسلامی ایستاده است، افزود: هر فردی که در سیاست، فرهنگ و اقتصاد در جبهه مبارزه قرار دارد از فرهنگ حسینی درس گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه یکی از روزهای بیاد ماندنی ملی 13 آبان است، خاطرنشان کرد: در این روز وقایع مهمی به وقوع پیوست که به سبب مسائل سیاسی جاری کشور با استکبار جهانی حضور جدی و پررنگ مردم را در اجتماعات و تظاهرات 13 آبان بسیار حائز اهمیت می‌کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته در تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه و حمله مزدوران محمد رضا پهلوی در سال 1357 به دانشجویان و دانش آموزان، تاکید کرد: در این روز 56 شهید و ده‌ها مجروح در تظاهرات دانش آموزان و دانشجویان تقدیم اسلام و انقلاب شد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه روز 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است، بیان کرد: این رویداد مهم توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به انقلاب دوم معروف شد که اسناد دخالت و تجاوز آمریکا در ایران افشا شد که کتاب‌هایی نیز بعدها چاپ و در اختیار عموم قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت چهره‌های سازش‌کار صحنه سیاسی وقت در این اسناد افشا شد، افزود: باید این اسناد و منشورات به فرموده رهبر انقلاب در کتب درسی گنجانده شود ولی تا به امروز کاری انجام نگرفته و بالعکس امور انقلابی با بی‌توجیهی و اهمال‌کاری مسئولین از کتاب‌های درسی حذف شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با هجمه‌ای گسترده تا به امروز از سوی استکبار جهانی روبه‌رو است، گفت: عکس شهید نواب صفوی و درسی از شهید حسین فهمیده به علت اینکه خشونت طلبی نامیده می‌شود در راستای سند 2030 نیز از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان حذف شد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن درجه اول جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: آمریکا کمر به نابودی ایران بسته است و این کشور بداند مردم ایران هیچ زمان در مقابل زیاده‌خواهی‌ها سازش نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه ستیز آمریکا با اصل جمهوری اسلامی است و ربطی به رئیس جمهور فعلی آمریکا ندارد، تاکید کرد: عده‌ای القا می‌کنند که مشکل ایران با شخص رئیس جمهور آمریکا است که این موضوع انحراف افکار مردم است.

وی با بیان اینکه از نظر حقوقی آمریکا با تحریم‌های کاتسا از برجام خارج شده است، گفت: با اجرای این تحریم‌ها با زمانبندی برنامه‌ریزی شده تحریم‌ها علیه کشور بازگشت‌پذیر می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه آمریکا و اروپا در حال تقسیم کار در مقابله با ایران هستند، اضافه کرد: اینکه اروپا ناجی کشور معرفی شود اشتباه است و از رفتارهای 40 ساله اروپا با ایران این موضوع برداشت می‌شود که اعتماد به سیاستمداران اروپایی اشتباه راهبردی است.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به اروپایی‌ها خسارت فراوانی در پی دارد، بیان کرد: استکبار در تلاش است ایران را از نظر اقتصادی و نظامی مهار کند و در موضوعات موشکی و حقوق بشری تحریم‌های جدیدی را شکل دهد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا در موضوع موشکی و حقوق‌بشر هماهنگ با یکدیگر هستند، افزود: یک روز بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک از محدود شدن فعالیت‌های موشکی بالستیک و منطقه‌ای ایران سخن می‌گویند و خود را در این موارد هماهنگ با آمریکا نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی باید به این موارد توجه کند، اضافه کرد: اروپا تنها در زبان از برجام حمایت می‌کند و آمریکا و اروپا در یک جبهه قرار دارند که اروپا درصدد است با اعتمادسازی ایران را قربانی کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در مخالفت با مذاکره با آمریکا جملاتی را بیان می‌کنند، گفت: این افراد ابتدا اینگونه می‌گویند که اگر در مذاکرات به وعده‌ها عمل می‌کردند مذاکره‌ای دیگر انجام می‌گرفت و این به معنی آماده‌کردن برای انعقاد قرارداد با اروپا است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه افرادی مذاکره با آمریکا را دیوانگی خوانده و بیان می‌کنند به سراغ اروپا باید رفت، تاکید کرد: این کار سبب می‌شود که نظام اسلامی در کلان و سیاست‌های اقتصادی در معرض خطر قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت سالروز فرهنگ عمومی اظهار داشت: کسینجر از سیاستمداران آمریکایی زمانی طرحی برای کاهش 4 میلیارد نفر از مردم زمین را داد که دیده می‌شود حرکت‌های صهیونیستی برای از بین بردن مسلمانان در حال انجام است.

وی افزود: دشمن استکباری با براندازی جمهوری اسلامی و تخریب جامعه اسلامی درصدد تحقق تحدید نسل مسلمانان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به اینکه استکبار در حال تهیه نسخه برای کشورهای در حال توسعه است، بیان کرد: با عناوین دهان پرکن مانند حق انسانی زن برخی مسئولین کشورها را به اجرای سیاست‌های خود وادار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از امور در چهارچوب سند 2030 انجام می‌شود، تصریح کرد: روند عملیاتی‌شدن این سند در برخی موارد در حال انجام است و یک فردی در دیده‌بان سازمان ملل که مسولیت دارد سند 2030 را نابودکننده کل بشریت قلمداد می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های گسترش فرهنگ عمومی نقش مطبوعات است، اضافه کرد: نمایشگاه امسال مطبوعات کشور با ضعف همراه بود و رسانه‌های جریان‌ساز در آن نقش کم‌رنگی داشتند.

وی با بیان اینکه در انتصابات استانی توانمندی افراد بومی لحاظ شود، تاکید کرد: سعی شود که افراد توانمند استانی استفاده شود و این به آن معنا نیست که سیاست‌بازی صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر صدا و سیما البرز بار دیگر حرف‌های من را حذف کند برخورد می‌کنم، خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه یابد از هفته‌ دیگر اجازه فعالیت و فیلم‌برداری به صدا و سیما البرز را در مصلی نمی‌دهم.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود