Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا اکنون دچار ضعف شده و خودشان اعتراف می‌کنند گفت: به سبب شکست‌های مکرر استکبار در برابر ایران، آمریکا اکنون در ضعیف‌ترین موضع خود در ۴۰ سال گذشته قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار علی فدوی پیش از ظهر امروز در مراسم 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار در بوشهر با بیان اینکه ماهیت دشمنی آمریکا با ملت ایران با دیگر دشمنی‌ها تفاوت دارد اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ملت ایران بر سر منافع اقتصادی نیست بلکه آنها با ماهیت انقلاب و نظام اسلامی ایران مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مبارزه با ملت ایران با آمریکا مبارزه حق و باطل است گفت: اهداف و برنامه‌های انقلاب اسلامی با اهداف و طرح‌های استکبار جهانی بسیار متفاوت است چراکه منافع ایران و استکبار جهانی با هم متضاد است و مبارزه حق و باطل است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ماهیت آمریکا دست یابی به منافع ملی کشورها است گفت: جناح حق و باطل هیچگاه نمی‌توانند در کنار با هم قرار بگیرند بلکه همواره با هم در ستیز هستند.

سردار فدوی با تاکید بر هوشیاری و جلوگیری از غافل شدن از ماهیت آمریکا افزود: اگر یک لحظه از ماهیت دشمنی آمریکا غافل شویم، ممکن است اشتباه کنیم.

وی، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ضربه بزرگی به آمریکا و استکبار جهانی وارد کرده است خاطر نشان کرد: ترفندها، حملات و دشمنی آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی از 24 بهمن 57 یعنی دو روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و از آن زمان تاکنون هزاران هزار بار دشمنی خود را نشان داده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران در امتحانات مختلف سربلند بیرون آمده‌اند گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، و در عرصه‌‌های مختلف در حوزه خلیج فارس و اکنون در هزاران کیلومترها دورتر از سرزمین خود، محک خورده‌ایم و وعده خدا که همان پیروز حق بر باطل است تحقق یافت.

سردار فدوی با بیان اینکه ملت ایران همیشه در مقابله با استکبار پای کار بودند افزود: چه در زمان رئیسعلی دلواری، چه پیروزی انقلاب و چه هر عرصه دیگر مردم استان بوشهر تکلیف خود را بر اساس وعده‌های الهی در مقابله با استکبار و استعمار انجام داده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه‌های مختلف در برابر ایران شکست خورده است گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حتی یک لحظه را نمی‌توان سراغ گرفت که مستکبران عالم و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا با وجود اینکه حداکثر توان خود را برای دشمنی علیه ایران بکار گرفته‌اند، موفق شده باشند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به ضعف در برابر ایران اعتراف کرده‌اند افزود: به سبب شکست‌های مکرر استکبار در برابر ایران، آمریکا اکنون در ضعیف‌ترین موضع خود در 40 سال گذشته قرار گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روحیه فرهنگ استکبارستیزی در ایران نهادینه شده است افزود: اگر روحیه استکبارستیزی در ملت ایران اسلامی وجود نداشت، اکنون کیلومترها آن طرف‌تر از مرزهای کشور در جبهه مقابله با استکبار نبرد نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران مرحله دفاع و قدرت بازدارندگی که آرزوی دست نیافتنی کشورها است پشت سر گذاشته است افزود:جمهوری اسلامی ایران توانسته به جایی برسد که آمریکا در برابر توانش اظهار عجز کند.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم نماد استکبار ستیزی است خاطر نشان کرد: تقدیم 200 هزار شهید در عرصه‌های انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی از نمادهای استکبارستیزی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن در زمان حاضر بسیار سخت‌تر از پیش شده است تصریح کرد:ملت ایران با بهایی که برای حفظ انقلاب دادند یعنی نثار شهدای گرانقدر، همچنان پیروز و پاینده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اعتراف وزیر دفاع آمریکا برای افزایش توان بازدارندگی با مشارکت کشورهای منطقه گفت: وزیر دفاع آمریکا در خلیج فارس برای افزایش بازدارندگی توان خود در برابر ایران، متحدان منطقه‌ و فرامنطقه‌ای فرا خواند و اعلام کرد که باید در برابر توان ایران توان بازدارنده داشته باشند.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که بیانیه کاخ سفید در مورد اینکه دیوان کیفری بین‌المللی در رابطه با مقامات اسرائیلی صلاحیت این کار را ندارد، پوچ است و با توجه به حمایت واشنگتن از صدور حکم‌های دیوان کیفری بین‌المللی علیه مقامات روسیه، نشان دهنده رویکرد دوگانه آمریکایی ها است.

پایگاه مرکز مطالعاتی العربی الجدید در مقاله‌ای به بررسی اقدامات فوری محافل قضایی و دیپلماتیک رژیم صهیونیستی که نشان از وحشت این رژیم از احتمال صدور حکم بازداشت قضایی ضد سرکردگان تل‌آویو حکایت دارد، پرداخته است و می‌نویسد که رژیم اسراییل هجمه قضایی و دیپلماتیک گسترده‌ای را برای ممانعت از صدور حکم دادگاه لاهه ضد مسئولان ارشد سیاسی و نظامی خود به کار گرفته است، اما محافل اسراییلی امکان موفقیت این تلاش‌ها را بسیار اندک می‌دانند.

بر اساس این گزارش مسئولان اسراییلی معتقدند که دادگاه لاهه به احتمال فراوان حکم بازداشت تعدادی از مسئولان ارشد این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر را در خصوص جنایت‌های انجام شده در جنگ غزه صادر خواهد کرد. این موضوع را ۵ تن از مسئولان ارشد اسراییلی و غیر اسراییلی به روزنامه نیویورک تایمز اطلاع دادند.

بر اساس این گزارش سران اسراییل نگرانی عمیقی از پیامدهای صدور این حکم دارند. در همین رابطه روزنامه اسراییل هیوم گزارش داد که یسراییل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک این رژیم در خارج دستور داده تا آمادگی‌های لازم برای مقابله با گسترش اعتراض‌های جهانی نسبت به رفتار نتانیاهو و ارتش اسراییل در صورت صدور این حکم را داشته باشند.

هاآرتص نیز گزارش داد که کارشناسان حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی نسبت به صدور حکم بازداشت مسئولان اسرائیلی هشدار داده و تاکید کرده‌اند که صدور چنین حکمی می‌تواند محدودیت‌های دیگر نظیر منع فروش تسلیحات به اسراییل و دیگر تحریم‌های اقتصادی را در پی داشته باشد. در همین رابطه وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای برای جلوگیری از صدور این حکم انجام می دهد.

در همین رابطه نتانیاهو و ران دیریمر وزیر امور راهبردی اسراییل تماس‌های گسترده‌ای را با نمایندگان کشورهای امضا کننده منشور دادگاه لاهه و اعضای این دادگاه برقرار کرده‌اند تا آنها را به عدم صدور حکم بازداشت قانع کنند. کارشناسان اسراییلی معتقدند که نتانیاهو به علت کوتاهی در انجام اقدام‌های قضایی برای قانع کردن دادگاه لاهه بامشکل بزرگی مواجه شده است.

«إلیاب لیبلیخ» استاد حقوق بین الملل دانشگاه تل آویو در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که تخریب گسترده‌ای که ارتش اسراییل در غزه مرتکب شده، دادگاه‌های بین‌المللی را به این اعتقاد رسانده که اسرائیل نیت قبلی برای آسیب زدن به فلسطینیان و گرسنه نگه داشتن آنها و اخراج آنها از غزه و حتی نسل کشی آنها داشته است.

«روعی شیندروف» معاون سابق مستشار حقوقی اسراییل در حقوق بین‌الملل نیز در این زمینه معتقد است که صدور حکم بازداشت می تواند ادله کافی برای متهم کردن مسئولان اسراییلی به ارتکاب جنایت‌های جنگی را فراهم کند.

«متان غوتمان» استاد حقوق بین‌الملل در دانشگاه رایخمان در این باره تصریح کرد که صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر سرکردگان رژیم صهیونیستی به این معنا است که این افراد در هنگام سفر به هر کشوری از میان کشورهای امضا کننده منشور دادگاه لاهه ممکن است بازداشت شده و به این دادگاه تحویل داده شوند.

غوتمان در تحلیل خود در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که در صورت صدور این حکم، نتانیاهو به فهرست طاغوت‌ها و جنایتکارانی اضافه می‌شود که پیش از این چنین احکامی علیه آنها صادر شده است. از جمله آنها می‌توان به عمر البشیر رئیس جمهور سابق سودان و جوزف کونی فرمانده ارتش سابق اوگانادا اشاره کرد.

کد خبر 6093221

دیگر خبرها

  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟