Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب با رئیس جهور روسیه مبنی بر حذف دلار در معاملات بین المللی اظهار داشت: اگر در معاملات و تجارتی که بین ایران و روسیه است، دلار حذف شود باعث به فکر افتادن کشور‌های دیگر در خصوص.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به معنای دیگر با حذف دلار و مبادله نشدن آن در تجارت بین کشور‌های دنیا باعث تحریم آمریکا می‌شود.

وی افزود: سخنان رهبری با رئیس جمهور روسیه نکاتی است که می‌تواند هم آمریکا را منزوی کند و هم می‌تواند به عبارت دیگر ایران تحریم‌های بانکی و نفتی و موارد دیگر را دور بزند. البته نیاز است که دولت و مجلس با همکاری یکدیگر تمهیداتی را بیاندیشند و مجلس با تصویب مصوباتی در این زمینه و اجرای این مصوبات توسط دولت به اجرایی شدن عملیات حذف دلار ختم شود. برای اجرای حذف دلار از معاملات بین المللی نیازی به تصویب مصوبه‌ای از مجلس نیست.

معاون رئیس شورای شهر تهران در خصوص اقدامات بین المللی ایران مبنی بر حذف دلار عنوان کرد: ایران باید در بین مبادلات خود با کشور‌های متقابل از حذف دلار صحبت کند و ساختار‌های لازم را وزارت خارجه با تیم اقتصادی دولت برای بازرگانان و تجار ما فراهم کنند. این در صورتی است که یک ارزی دیگر برای جایگزینی دلار داشته باشیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست