Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال اجرایی شدن قوانین "داماتو" یا "کاتسا" است، گفت: اجرایی شدن این تحریم ها به معنای نقض برجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها از اول انقلاب متاسفانه همواره جمهوری اسلامی ایران را طی تحریم های گوناگون مورد فشار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: آمریکایی ها با توجه به خصومتشان نسبت به ایران همواره تلاش می کنند از هر فرصتی سو استفاده کنند تا تحریمی را به  ایران تحمیل نمایند.

اجرایی شدن "داماتو" یا "کاتسا"به معنای نقض برجام است

وی بابیان اینکه برجام یک معاهده بین المللی است، اظهار کرد: همانطور که در متن برجام آمده است از تاریخی که همه تحریم ها لغو شود، تحت هیچ شرایطی تحریم جدید نباید وضع نشود.

حسن بیگی با بیان اینکه هرگز نمی شود یک جانبه برجام را نقض کنند، تصریح کرد: اگر برجام بهم بخورد، ایران کاری خواهد کرد که دنیا در حیرت بماند.

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آوردن قانون داماتو یا کاتسا است، گفت: آمریکا با آوردن این قوانین نقض پیمان برجام و قوانین بین المللی می کند.

آمریکا همواره روی بحث موشکی اِنقُلت دارد

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکا هر گونه تقویت بنیه دفاعی را نمی تواند تحمل کند، گفت: همواره روی بحث موشکی اِنقُلت دارد.

وی تصریح کرد: تلاشش بر این است که به هر شکلی شده جوعمومی را در سطح بین المللی مخدوش کند که تاکنون متوجه شده که تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست که این اقدام را انجام دهد.

حسن بیگی با بیان اینکه در برجام آمده بود همه کشورها مکلف هستند در بحث تحقیقاتی به ایران کمک کنند، گفت: تا این ساعت هیچکدام قدمی در حد مذاکره هم برنداشته اند و زمان کشی می کنند.

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی در بحث سانتریفیوژها امروز از نسل یک به نسل 8 رسیدند، بیان کرد: کسی که به این سرعت می تواند به نسل 8 برسد به راحتی می تواند به نسل 20 برسد که آن وقت معنای دیگری پیدا می کند.

وی افزود: طبق ام.پی.تی جمهوری اسلامی ایران مجاز است در این حیطه کار کند و در بحث تحقیقاتی آنها مکلف هستند کمک کنند و در بند 26، 27 و 28 تاکید شده که هیچ تحریم جدیدی نباید وضع شود.

آمریکایی ها نمی خواهند سود بعد از برجام به جیب ایران برسد

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکایی ها در پی آن هستند که سود بعد از برجام به جیب ایران نرسد، گفت: آمریکا می خواهد مانع ایران شود تا در بخش هایی عمرانی، صنعتی، انرژی و بخش هایی که می تواند با کمک شرکت های خارجی کارهای عمرانی و اقتصادی در داخل کشور انجام دهد، کاری صورت نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آنها نوعی عملیات روانی انجام می دهند که هیچ یک از شرکت های بین المللی جرات نکنند در کشور جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری انجام دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: دو سال پیاپی هم رهبری سال اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند که خوشبختانه اقدامات موثری در سطح کشور صورت گرفت و خود آمریکایی ها متوجه شدند که خیلی اهرم قوی در اختیارشان نیست.

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکایی ها در یک مقطعی از تاریخ یعنی ده سال قبل اگر تهدیدی می کردند قیمت نفت افزایش یا کاهش پیدا می کرد، گفت: یکی از مشکلات اساسی که امروز آمریکایی ها دارند این است که در عمق 5 هزار متری از کانی ها استفاده می کنند و طبیعتا نفت تا زمانی که قیمتش زیر 60 دلار باشد امکان پذیر نیست که آمریکایی ها بتوانند از آن منبع استفاده کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مقطعی که قیمت نفت بالا و 80 دلار بود به سرعت در آن بخش داشتند کار می کردند و وقتی که کاهش قیمت پیدا کرد بیش از 1500 دکل فعالیتشان در آمریکا تعطیل شد.

وی با بیان اینکه با فریادهای ترامپ فقط 30 سنت قیمت نفت افزایش یافت، اظهار کرد: امروز تلاش می کند ترس و وحشت در دل شرکت های بین المللی به وجود بیاورد که در ایران سرمایه گذاری نکنند و سعی دارد قیمت نفت بالا برود که در دریای آزاد روی بحث کانی ها کار کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به جهانیان ثابت شده است که آمریکا به دنبال برهم زدن قوانین بین المللی و تضعیف شورای امنیت است، گفت: از سویی هم شاهدیم که کشورهای دیگر با ایران مرادودات خود را دارند.

آمریکا، مقروض ترین کشوردنیا

وی با اشاره به اینکه امریکایی ها با طراحی که 50 سال قبل کرده بودند بازهم ناکام ماندند، افزود: طرح تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل کردن آنها به کشورهای ذره ای و تبدیل شدن اسراییل به  قدرت بلامنازعه منطقه با ظهور انقلاب اسلامی به نتیجه نرسید.

حسن بیگی تصریح کرد: آمریکا با حضورش در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، یمن باعث بدهکاری بیش از 6 هزار میلیارد دلاری مردم آمریکا شد و از آن مقطع روز به روز بدهیش ضریب می گیرد و اکنون 20 هزار میلیارد دلار بدهکار است که جزء مقروض ترین کشورهای دنیابه شمار می رود.

ترامپ توپ را به زمین سنا انداخت

وی با بیان اینکه ترامپ درخصوص برجام تمامی حرفهایش را پس گرفت، گفت:رییس جمهور آمریکا در حال حاضر توپ را در زمین سنا انداخته و با این اقدام تا 6 ماه می تواند با مقلطه کاری و برخوردهای عملیات روانی زخم های داخل آمریکا را التیام بخشد.

حسن بیگی با بیان اینکه آمریکا دل خود را به این تحریم ها خوش کرده است، اظهار کرد: رشد کشورها در این مدت بیشتر شده است و شرایط به گونه ای است که دیگر نیازی به غربی ها در کشور نیست.

حمایت 9 کشور از جبهه مقاومت

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ کشور از همراهان جبهه مقاومت هستند، اظهار کرد: جبهه مقتدری علیه آمریکا شکل گرفته است.

وی با توجه به اینکه امروزه این کشورها به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای در مقابل آمریکا تبدیل‌شده‌اند و ایران اسلامی در رأس این قدرت قرار دارد، افزود: آمریکا با به وجود آرودن داعش به دنبال تجزیه کشورهای عراق و سوریه و افغانستان بود تا به دنبال آنبعد به سراغ ایران بیاید که خوشبختانه 9 کشور در جبهه مقاومت قرار گرفتند و نتوانست به اهدافش برسد.

حسن بیگی با بیان اینکه با قرار گرفتن امریکایی ها در این بحران، کشورهای کویت و عمان بی طرفی خود را اعلام کردند، گفت: در حال حاضرعربستانی که در حال فروپاشی است و بحرینی که حتی نمی تواند کشور خود را مدیریت کند و اماراتی که همواره متزلزل است با آمریکایی ها هم دست هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه وزرات اموز خارجه باید با آمریکایی ها برخورد و از آنها شکایت کند، گفت: قوای سه گانه با تبعیت از رهبری  نیز باید روز به روز وقت بیشتر بگذارند تا با قدرت بالایی با آمریکایی ها برخود کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت

رئیس دانشگاه تهران در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا با صدور پیامی اعلام کرد: اعتراضات ماه‌های اخیر مردم دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست؛ بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

به گزارش ایسنا، بیانیه سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا، به این شرح است:

محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و غزه عزیز مدت‌هاست که از مرزهای کشورهای محور مقاومت فراتر رفته و به ویژه در کشورهایی که حاکمان‌شان با حمایت آشکار از ددمنشی‌های اسرائیل در غزه، نقطه سیاه دیگری بر عملکرد خود ثبت نموده‌اند، انسان‌های حق‌طلب و آزادی‌خواه به میدان آمده‌اند.

امروز اعتراضات ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.

مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم و دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه در آمریکا و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس دارد و باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشور است.

گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه و …، با خطاهای محاسباتی که از سوی حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.

در اندیشه ما «خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود.» آن زمان که می‌گفتیم عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی، عاشق شهادتند و هر قطره خون یکایک شهدایی که تقدیم راه مقاومت می‌شود، مایه رویش انسان‌هایی بیدارتر و مصمم‌تر برای نهضت و تحکیم و تقویت گفتمان الهام‌بخش مقاومت در سراسر گیتی خواهد شد، وعده صادق آن یعنی همین به میدان آمدن استادان و جوانان دانشجو از هر دین و آئینی در قلب آمریکا و اروپا را قریب می‌دانستیم.

کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مبارزان و مجاهدان در غزه و ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در متوقف ساختن جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حامیانش، موضع‌گیری‌های آزادگان دنیا را عالم‌گیر نموده و وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را رقم زده است.

اکنون که دانشجویان در آمریکا و اروپا، اراده خود برای ایستادگی در برابر ظلمت و سیاهی را فریاد می‌زنند و با وجود مقابله گسترده پلیس و دستگاه‌های امنیتی، نه تنها از مسیر خود منحرف نشده بلکه اعتراضات را گسترده‌تر نموده‌اند، به آنها پیام می‌دهیم که ما در ایران تجربه مقابله با جور را در دوران ستمشاهی داریم، دانشجویان و جوانان و استادان و فرهیختگان بسیاری در کشورمان هزینه داده‌اند تا نهضت به رهبری پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی ایران به نتیجه برسد.

امروز آرمان‌های انقلاب خمینی کبیر فراتر از مرزهای جغرافیایی و ملت‌ها رفته است و به برکت خون شهدا و هدایت‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است و ای بسا هراس ایادی استکبار از امکان ملحق شدن شما به این اندیشه است که زورمندانه و با اعمال قدرت قهری در صدد تحدید و تهدید حرکت شما برآمده‌اند.

دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد. ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمعات دانشگاه‌های آمریکا لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیستی انداخت
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!