Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@22:02:52 GMT

آیت الله هاشمی شاهرودی: تحریم نشانه عجز آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۱۷۲۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر لزوم اجرای سیاست حذف دلار گفت: اجرای این سیاست در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به‌خصوص که آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است. ناطقان: جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح شنبه 13 آبان با حضور اکثریت اعضاء تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برپایه این خبر در ابتدای این جلسه، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت 13 آبان، روز دانش‌آموز، روز استکبارستیزی، تسخیر لانه‌ی جاسوسی و تقارن این مناسبت‌ها با سالروز تبعید امام (ره) گفت: با حرکت بزرگ دانشجویان مؤمن و انقلابی در تسخیر جاسوس خانه‌ی آمریکا، چهره واقعی استکبار در منطقه و کشور روشن شد و امروز نیز اقدامات فتنه‌گرایانه و عهدشکنانه آمریکا ازجمله تهدید کشورها و دخالت در امور منطقه بر همه روشن است.
عجیب آنکه آمریکا که خود منشأ انواع تهدیدات در جهان و منطقه بوده است، کشورهای مستقلی را که می‌خواهند امنیت و توان دفاعی خود را افزایش دهند، تهدید می‌خواند و درنهایت نفاق و با انواع اتهامات، تحریم‌هایی چون کاتسا را تصویب می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این مطلب که آمریکا با اصل اسلام و نظام دشمنی دارد، راه صحیح مواجهه با استکبار را، راه امام و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان با ایشان مطرح کردند، افزود: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها در اتکا به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به آمریکا و نه اروپا نباید دل بست؛ زیرا آمریکا و اروپا سیاست‌هایی مشترک علیه جهان اسلام دارند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکات مطرح‌شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور روسیه ازجمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به‌خصوص که آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بر هم زدن نقشه‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایه‌ی عزت و افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود: تشکر و قدردانی رهبران دیگر کشورها همچون پوتین از رهبر معظم انقلاب به دلیل ایستادگی جبهه‌ی مقاومت، مقابله با داعش و حمایت از استقلال عراق و سوریه، حاکی از عزت و اعتبار جمهوری اسلامی است، همچنان که بیداری اسلامی و تحولاتی نیز که در جهان اسلام پدید آمده است، مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را تبلور ایمان عمیق به اسلام و اهل‌بیت (ع) توصیف کرد و سیل انبوه اجتماعاتی را که از کشورهای مختلف جهان و کشورمان عازم کربلای معلا می‌شوند، نمادی مهم، فرصتی ارزشمند و ظرفیت بزرگ مذهبی و سیاسی خواند که از آن می‌توان برای نشر ارزش‌های عاشورا و آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.
آیت‌الله هاشمی شاهرودی، بنا بر روایات، زیارت اربعین را از علائم پنج‌گانه ایمان و مؤمن خواند که امروز تأثیر آن در حفظ اصالت‌ها و آرمان‌های اسلامی و آماده‌سازی ملت‌های مسلمان برای درس‌آموزی از حماسه امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و جور استکبار بیش‌ازپیش آشکارشده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیروزی‌های جبهه‌ی مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در عراق، سوریه، لبنان و یمن، همه را از برکات زیارت اربعین دانست و از زائران اربعین حسینی، مسئولان برگزارکننده‌ی این مناسک عظیم، خادمان زوّار، نیروی انتظامی، مرزبانان و کلیه‌ی نهادهایی که در خدمت این حرکت عظیم اسلامی هستند، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه این جلسه، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی دو مورد اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شامل «لایحه‌ی معاهده‌ی معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره» و «لایحه‌ی موافقت‌نامه‌ی انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» مطرح شد که در هر دو مورد، نظر مجلس شورای اسلامی عیناً به تصویب رسید.
منبع: فارس برچسب ها: هاشمی شاهرودی ، رهبر معظم انقلاب ، حذف دلار ، راهپیمایی اربعین

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است

مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در دیدار با رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با معرفی دستاورد‌ها و سامانه‌های این پژوهشگاه به‌ویژه سامانه و برنامه موبایلی پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور، عنوان‌کرد: این نرم‌افزار پارامتر‌های مختلف هواشناسی نظیر دمای کمینه، دمای بیشینه، سمت و سرعت باد، بارش، فشار هوا و ... را به کاربران ارائه می‌کند.

وی گفت: از لحاظ ارائه پیش‌بینی‌های درست، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا با نمونه‌های خارجی خود قابل رقابت است که می‌تواند به‌عنوان سامانه بومی مورد استفاده قرار بگیرد.

رهنما در ادامه به پروژه‌های انجام شده این پژوهشگاه در سطح ملی و بین‌المللی همچون طراحی و راه‌اندازی سامانه هشدار و پیش‌بینی سیل، سامانه هشدار و پیش‌بینی گردوخاک برای ۲۵ کشور منطقه، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا برای ایستگاه‌های تقلیل فشار شرکت ملی گاز ایران، سامانه پیش‌بینی و هشدار آتش سوزی برای عرصه‌های طبیعی کشور و پروژه در دست اقدام هواشناسی جاده‌ای هوشمند سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره و توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه این نشست «محمدرضا مجیدی» رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم نظام مسائل کشور، موضوع زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی است.

وی با عنوان این موضوع که باید دهه آینده را به نام دهه بسیج زیست‌محیطی نام‌گذاری و ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان همکاری‌ها و تعاملات خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درباره موضوعات تغییر اقلیمی و محیط زیستی داشته باشیم.

وی ادامه‌داد: در موضوع کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین موضوعات جامعه نخبگانی می‌توانیم از ظرفیت‌های کارشناسی و تخصصی این پژوهشگاه به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شویم.

رئیس پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: مجموعه ما یک مجموعه گفتمان ساز است به همین دلیل می‌توانیم درباره گفتمان‌سازی پژوهشی با محوریت هواشناسی و اقلیم‌شناسی همکاری خوبی با پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور داشته باشیم.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص