Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا ، در ابتدای این جلسه، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت 13 آبان، روز دانش‌آموز، روز استکبارستیزی، تسخیر لانه‌ی جاسوسی و تقارن این مناسبت‌ها با سالروز تبعید امام(ره) گفت: با حرکت بزرگ دانشجویان مؤمن و انقلابی در تسخیر جاسوسخانه‌ی آمریکا، چهره واقعی استکبار در منطقه و کشور روشن شد و امروز نیز اقدامات فتنه‌گرایانه و عهدشکنانه آمریکا از جمله تهدید کشورها و دخالت در امور منطقه بر همه روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجیب آنکه آمریکا که خود منشاء انواع تهدیدات در جهان و منطقه بوده است، کشورهای مستقلی را که می‌خواهند امنیت و توان دفاعی خود را افزایش دهند، تهدید می‌خواند و در نهایت نفاق و با انواع اتهامات، تحریم‌هایی چون کاتسا را تصویب می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به این مطلب که آمریکا با اصل اسلام و نظام دشمنی دارد، راه صحیح مواجهه با استکبار را، راه امام و رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است.

هاشمی شاهرودی، با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان با ایشان مطرح کردند، افزود: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها در اتکاء به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به آمریکا و نه اروپا نباید دل بست؛ زیرا آمریکا و اروپا سیاست‌هایی مشترک علیه جهان اسلام دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکات مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور روسیه از جمله سیاست حذف دلار را مهم و ارزنده خواند و گفت: اجرای این سیاست با همراهی کشورهایی که با جمهوری اسلامی تعامل سازنده دارند، در کاهش آثار تحریم‌ها بسیار مؤثر خواهد بود، به خصوص که آمریکا سلاحی جز تحریم ندارد و استفاده از این سلاح نیز ناشی از عجز او و شکست در حوزه امنیت است.

هاشمی شاهرودی، بر هم زدن نقشه‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایه‌ی عزت و افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود: تشکر و قدردانی رهبران دیگر کشورها همچون پوتین از رهبر معظم انقلاب به دلیل ایستادگی جبهه‌ی مقاومت، مقابله با داعش و حمایت از استقلال عراق و سوریه، حاکی از عزت و اعتبار جمهوری اسلامی است، همچنان که بیداری اسلامی و تحولاتی نیز که در جهان اسلام پدید آمده است، مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را تبلور ایمان عمیق به اسلام و اهل بیت(ع) توصیف کرد و سیل انبوه اجتماعاتی را که از کشورهای مختلف جهان و کشورمان عازم کربلای معلا می‌شوند، نمادی مهم، فرصتی ارزشمند و ظرفیت بزرگ مذهبی و سیاسی خواند که از آن می‌توان برای نشر ارزش‌های عاشورا و آرمان‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد.

هاشمی شاهرودی، بنا بر روایات، زیارت اربعین را از علائم پنجگانه ایمان و مؤمن خواند که امروز تأثیر آن در حفظ اصالت‌ها و آرمان‌های اسلامی و آماده‌سازی ملت‌های مسلمان برای درس‌آموزی از حماسه امام حسین(ع) در مقابله با ظلم و جور استکبار بیش از پیش آشکار شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیروزی‌های جبهه‌ی مقاومت و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در عراق، سوریه، لبنان و یمن، همه را از برکات زیارت اربعین دانست و از زائران اربعین حسینی، مسئولان برگزارکننده‌ی این مناسک عظیم، خادمان زوّار، نیروی انتظامی، مرزبانان و کلیه‌ی نهادهایی که در خدمت این حرکت عظیم اسلامی هستند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، در اجرای اصل یکصد و دوازدهم قانون اساسی دو مورد اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان شامل «لایحه‌ی معاهده‌ی معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره» و «لایحه‌ی موافقتنامه‌ی انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان» مطرح شد که در هر دو مورد، نظر مجلس شورای اسلامی عیناً به تصویب رسید.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی