Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-02@04:56:39 GMT

رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۲۴۱۵

رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از رشد 100 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای سال جاری تا کنون در بندرخرمشهر خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد راستاد صبح امروز از اسکله ها، محوطه ها، پسکرانه، پایانه ریلی و مسافری مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پروژه های سرمایه گذاری در دست اجرا، شناورسازی مغروقه ها و  لایروبی اروند رود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اقدامات مهمی که سازمان بنادر و دریانوردی در بندرخرمشهر در دست اجرا دارد، پروژه سرمایه گذاری به منظور توسعه پایانه کانتینری این بندر است. این قرارداد با اعتباری بالغ بر 86 میلیارد تومان به مدت 15 سال با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شده که زیر ساخت های پایانه کانتینری بندرخرمشهر را تا حد قابل قبولی ارتقا خواهد داد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه خارج سازی مغروقه های موجود در اروند رود و کارون را  از جمله اقدامات مهم دیگر سازمان بنادر در بندرخرمشهر عنوان کرد و افزود: در مجموع  182 فروند مغروقه از رودخانه های اروند و کارون خارج شده و همچنین سال گذشته قراردادی برای خارج سازی 39 فروند مغروقه با اعتبار 62 میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شد که تاکنون 21 فروند آن عملیاتی شده و خارج سازی مغروقه های دیگر همچنان ادامه دارد.

راستاد در خصوص لایروبی اروند رود اظهار داشت: برای رسیدن به عمق 8 متر مسیر کشتیرانی رودخانه اروند 35 میلیون متر مکعب لایروبی می بایست انجام شود که این امر مستلزم 210 میلیون یورو اعتبار است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با طرف عراقی برای گشایش مجدد دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق((C.B.C افزود: راه اندازی این دفتر تسهیل کننده و پیش نیاز عملیات لایروبی است که این مسئله در حال حاضر توسط وزارت امور خارجه و کمیته حقوقی اروند در دست پیگیری است و امیدواریم با نهایی شدن این مذاکرات شاهد آغاز عملیات لایروبی اروند رود باشیم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این امر به منظور استفاده بهینه تر از ظرفیت های موجود در بندرخرمشهر انجام خواهد شد.

راستاد گفت: فعالیت های بسیار مطلوبی نیز در زمینه توسعه صادرات در بندرخرمشهر انجام شده است به عنوان مثال تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است و همچنین عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندرخرمشهر رشد 50 درصدی داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: در مجموع فعالیت هایی که در زمینه توسعه زیرساخت ها، روبناها، تأمین تجهیزات و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری خرمشهر صورت گرفته است و رشد و ارتقای بسیار مطلوب این بندر تجاری را به همراه داشته است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق با بیان اینکه فرایند بارگیری و اعزام واگن ها در این اداره کل در کمترین زمان و بدون توقف انجام می شود گفت: اقدامات مناطق مستقر در مسیر قطارهای شرق و مقاصد تخلیه، در سرعت بازرگانی نقش مهمی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی افزود: سرعت بازرگانی در راه آهن از زمان بارگیری واگن و صدور بارنامه زمان سفر تا تخلیه در مقصد محاسبه می شود و اداراتی که این فرآیند را به طور کامل در حوزه استحفاظی خود دارند در این شاخص اثرگذارتر هستند.

حکامی قاسمی بیان کرد: اداره کل راه آهن شرق به عنوان مبدا بارگیری و محل کسب درآمد شرکت راه آهن، ماموریت تسریع سیر واگن های خالی دریافتی از مرز اداره کل تا مبادی بارگیری و صدور بارنامه را بر عهده دارد و پس از بارگیری، سیر واگن ها طبق برنامه ابلاغی با لوکوموتیوهای تخصیصی و در نظر گرفتن رسوب واگن ها و تاریخ صدور بارنامه، انجام می شود.

رضایت مسافرین از اولویت پیش فروش اینترنتی بلیت قطار

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به اقدام راه آهن در تغییر نحوه پیش فروش بلیت و اولویت عرضه بلیت از طریق سکوهای اینترنتی گفت: این اقدام جسورانه، رضایتمندی مردم در سطوح مختلف را به دنبال داشت، زیرا با حذف بازار سیاه و رفتارهای غیر حرفه ای برخی آژانس های متولی، موجب افزایش ظرفیت در سامانه و دسترسی اختیار و قدرت انتخاب توسط مسافرین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • از کاهش زمان صدور بارنامه تا تخلیه و بارگیری به موقع برای افزایش سرعت بازرگانی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲