Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آمار صدور ويزا از دو ميليون و 200 هزار نفر گذشته، موج بازگشت زائران آغازشده، روزهاي غبارآلود عراق ادامه دارد و زائران پاکستاني در آن‌سوي مرز ميرجاوه به مشکل خورده‌اند.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: در بسته خبري اربعين آخرين رويدادهاي مرتبط با پياده‌روي اربعين را مرور خواهيم کرد، مواردي از قبيل روند صدور ويزا، قطع اميد از بازگشايي مرز خسروي، ارائه خدمات به زائران، روزهاي شلوغ مهران و گره‌هاي ترافيکي، مشکلات زائران دياليزي و برخي از اخبار مرزهاي کشور براي تردد در ايام اربعين.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدور بيش از 2 ميليون و 200 رواديد
درحالي‌که چند روزي بيشتر به اربعين حسيني باقي‌ نمانده است صدور رواديد به بيشترين سرعت خود رسيده است، آن‌طور که سخنگوي ستاد مرکزي اربعين گفته است: روند صدور رواديد به‌صورت روزانه صورت مي‌گيرد و تاکنون 2 ميليون و 200 هزار رواديد براي زوار اربعين حسيني صادرشده است.
به گفته شهريار حيدري تاکنون بيش از يک‌ميليون و 400 هزار نفر نيز از مرزهاي کشور به سمت عتبات عاليات اعزام شدند که بالغ‌بر 50 درصد زوار از مرز مهران عبور کرده‌اند و همين امر موجب حجم بيشتر ترافيک در اين مسير شده است اما همچنان تردد روان است.

وي با درخواست از زوار مبني بر داشتن مدارک کامل قانوني، اظهار داشت: از زوار درخواست مي‌شود با داشتن گذرنامه و رواديد به مرزها مراجعه کنند چراکه افراد فاقد مدارک کامل به داخل کشور بازگردانده مي‌شوند.
بيش از 95 درصد زائراني که قصد تشرف به اربعين داشته‌اند، ويزاي خود را دريافت کرده‌اند مديرکل عتبات سازمان حج و زيارت هم با تأييد اين مطلب گفته است: بيش از 95 درصد زائراني که قصد تشرف به اربعين داشته‌اند، ويزاي خود را دريافت کرده‌اند و سامانه «سماح» همچنان باز است و افراد مي‌توانند براي ثبت‌نام در اين سامانه اقدام کنند.
محسن نظافتي از احترام به قانون مردم در روند خروج از مرزها ابراز رضايت کرد و افزود: امسال مردم خوب به قوانين احترام گذاشتند و ويزاي خود را به‌موقع گرفته‌اند و تعداد افرادي که به قانون احترام نگذاشته‌اند بسيار کم است. نسبت به سال قبل وضعيت قابل‌کنترل و هدايتي پيش‌آمده است.
وي همچنين به رفع مشکلات صدور ويزا هم اشاره کرد و گفت: در بعضي از رواديدهاي صادره با اشکالاتي برخورد شده و اين به خاطر حجم کار سنگيني بوده است که توسط برادران عراقي در کنسولگري و سفارت‌خانه و کنسولگري‌هاي موقت انجام شده اما در حال حاضر روند صدور رواديد به آرامش بسيار خوبي رسيده است. مطابق هماهنگي انجام‌شده اگر زوار در رواديد خود با مشکلي برخوردند براي اصلاح به کنسولگري‌هاي موقت مسير مراجعه کنند.
به گفته نظافتي گاهي رواديد داراي قلم‌خوردگي بوده که بعد از اصلاح مهر مجدد خورده نشده و يا اصلاً برچسب رواديد مهر ندارد و يا تاريخش اشتباه بوده است. درهرصورت برادران وزارت خارجه با کنسولگري‌هايي که صادرکننده هستند چه در شهرستان‌ها و چه در ايلام، سوسنگرد، بستان و آبادان هماهنگ کردند که اگر زوار حرکت کردند و به چنين مشکلي برخوردند به هر کنسولگري موقتي که در مسيرشان قرار دارد مراجعه و رواديد خود را اصلاح کنند.
عبور يک‌ميليون 400 هزار نفر از مرز
به گفته رئيس ستاد مرکزي اربعين هم تا ساعت 11 و نيم دوازدهم آبان ماه، يک‌ميليون و 400 هزار نفر از مرز خارج و وارد خاک عراق شده‌اند، در عراق هم شرايط مناسب و امنيت کامل فراهم است و زائران در حال پياده‌روي و زيارت هستند.

حسين ذوالفقاري غروب دوشنبه را آخرين زمان صدور ويزا برشمرد و تصريح کرد: صدور رواديد تا غروب روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه ادامه دارد. زائراني که قصد تشرف به کربلا را دارند، در همين شنبه و يکشنبه براي دريافت ويزا اقدام کنند.
ذوالفقاري همچنين از بازگشت 200 هزار زائر به کشور هم خبر داد و گفت: در حال حاضر با برگشت زائران هم مواجه هستيم و حجم زائران در راه برگشت در حال افزايش است که اين امر نشان مي‌دهد مردم براي مديريت سفر برنامه‌ريزي کرده‌اند. روند رفت‌وآمد زائرين منظم است و تقريباً ازدحام‌هاي گذشته را کم‌تر داريم و در مرزها تردد روان است و آرامش وجود دارد.
وي همچنين بار ديگر بر اين مسئله که عبور بدون ويزا امکان‌پذير نيست تأکيد کرد و گفت: نيروي انتظامي مکلف شده جلوي عبور زائران فاقد ويزا را بگيرد، سال گذشته به دليل عدم تمکين عده‌اي از قانون آخر کار اين شد که در يکي دو روز پاياني، مرز بسته شد و به‌هرحال مشکلات زيادي براي زائران داراي ويزا پيش آمد.
به گفته ذوالفقاري اگر در خصوص زائران بدون مدارک قانوني اتفاقي بيافتد، منجر به بسته شدن مرز مي‌شود و اگر مرز بسته شود مشکلات فراواني پيش مي‌آيد، روز گذشته 170 تا 180 هزار نفر را از مرز مهران عبور کرده‌اند، اگر اتفاقي بيافتد و مرز بسته شود چه پاسخي براي زائران داراي ويزا داريم.
جانشين معاون هماهنگ‌کننده ناجا هم معتقد است که موج رفت زائران اربعين در حال پايان است، به گفته سردار محسن فتحي زاده از مهران به‌تنهايي بيشتر از 41 درصد از زائران تردد کرده‌اند، آماري که برخي از متوليان آن را 47 و برخي ديگر 50 درصد اعلام کرده‌اند.
بازداشت زائران بدون مدارک قانوني
معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد هم نسبت به ورود زائران بدون مدارک قانوني به عراق و بازداشت متخلفان هشدار داد و گفت: 6 ماه است ستاد اربعين را در بغداد تشکيل داده‌ايم و بالغ‌بر هزار ساعت وقت همکاران در اين راه صرف شده است.

سيد موسي عليزاده طباطبايي يادآور مي‌شود: هماهنگي خوبي را با مقامات عراق انجام داديم و تسهيلات ويزا امسال بهتر بود و 16 کنسولگري عراق در استان‌هاي مختلف براي اعطاي ويزا تشکيل شد، همچنين در مرز تسهيلات خاصي براي زوار قائل شدند تا ورود اقلام موردنياز و کاروان‌ها و موکب‌ها انجام شود.
عليزاده طباطبايي بر لزوم همراه داشتن مدارک قانوني زوار تأکيد کرد و گفت: هنوز در حال رايزني هستيم که کار زنداني‌هايي که بدون ويزا واردشده‌اند را در عراق انجام دهيم، برخي از اين زائران 6 تا 7 ماه است که در بازداشت هستند.
ترافيک منتهي به مرزها سنگين است
جانشين فرماندهي پليس راهور کشور هم با اشاره به آخرين وضعيت ترافيکي محورهاي استان ايلام، گفته است: با توجه به نزديک شدن به همايش بزرگ اربعين حجم حضور زائرين در پايانه‌هاي مرزي افزايش پيداکرده است و اين ميزان در حال افزايش چشمگيري است و همچنان تا چند روز آينده نيز ادامه دارد.

به گفته سردار موسي اميري به‌تبع اين حضور بعضي از محورهاي استان کرمانشاه مانند محور حميل شاهد بار ترافيکي نيمه سنگيني است، همچنين به سمت استان ايلام اين بار ترافيکي مشاهده مي‌شود، از مسير ايلام به سمت مهران به‌ويژه در ورودي شهر مهران بار ترافيکي بسيار سنگيني مشاهده مي‌شود، با توجه به حجم حضور زائرين که چه با اتوبوس و چه با خودروهاي سواري وارد استان مي‌شوند گنجايش چنداني اين استان براي پذيرش اين‌همه زائر شايد نداشته باشد.
سردار اميري همچنين از ورود 1100 دستگاه اتوبوس به شهر مهران خبر داد و گفت: ساماندهي اين خودروها زمان‌بر است، گنجايش پذيرش را داريم اما مقداري دشوار است تا بتوانيم زائرين را در شهر مرزي مهران پذيرش کنيم.
جانشين رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به دو برابر شدن حجم حضور زائران در مسيرهاي منتهي به مرز از اعمال شرايط ويژه ترافيکي در اين مسيرها هم خبر داد و تأکيد کرد: حجم عبور، چه اتوبوس‌هايي که وارد شهر مهران شده‌اند و چه آماري که از مرز خارج‌شده‌اند دو برابر آمار روز 10 آبان ماه است به همين دليل با بالا رفتن حجم عبور و مرور، شرايط ترافيکي ويژه‌اي براي محورهاي منتهي به مرز در نظر گرفته مي‌شود.
سردار اميري با بيان اينکه در مبادي ورودي به شهر مهران ترافيک سنگين است، ادامه داد: بايد اين حجم عبوري ساماندهي و با توجه به اين ميزان، اتوبوس شهري و خودروها تفکيک شود. خودروهاي شخصي از محور کمربندي وارد شهر مهران و پارکينگ‌هاي شهري مي‌شوند، اتوبوس‌هاي برون‌شهري نيز از محورهاي کمربندي شرقي زائران را به پايانه برکت منتقل مي‌کنند.
تردد 3 هزار اتوبوس به ايلام در يک روز
رئيس پليس‌راه کشور هم‌ محور ايلام به مهران پرترددترين محور در استان است خواند و گفت: در شبانه‌روز گذشته 3 هزار دستگاه اتوبوس در استان تردد داشته‌اند و در محور ايلام به مهران در برخي مقاطع به علت حجم تردد و عرض کم مسير داراي تراکم ترافيکي بالا هستيم.

به گفته سردار محمدحسين حميدي تمامي اتوبوس‌هاي برون‌شهري ملزم هستند مسافران خود را در پايانه مسافربري برکت شهرستان مهران پياده کنند و پس از کنترل و ثبت ساعت ادامه سفر دهند. خوشبختانه در طول چند روز گذشته حادثه منجر به فوت در محورهاي مواصلاتي استان نداشتيم، چند مورد تصادف جرحي در محورهاي مواصلاتي رخ داد که همگي ناشي از تخلفات راهنمايي و رانندگي بود.
ادامه روزهاي غبارآلود
بر اساس پيش‌بيني سازمان هواشناسي کشور هواي شهرهاي کربلا، نجف، کاظمين و بصره براي شنبه غبارآلود است به گفته امين حسين نقشينه کارشناس هواشناسي شهرهاي منتهي به مرز، اظهار کرد: روز گذشته کرمانشاه با افزايش حدود شش‌درجه‌اي دما مواجه بود و دماي 24 درجه‌اي را تجربه کرد.

وي به دماي هواي ايلام نيز اشاره کرد و گفت: روز گذشته دماي هواي ايلام 22 درجه و دماي هواي اهواز 33 درجه بوده است. شنبه هواي شهرهاي زيارتي کشور عراق يک تا دو درجه خنک‌تر خواهد بود.
ثريا قرباني رئيس اداره نظارت و پايش اداره کل حفاظت محيط‌زيست استان کرمانشاه، از حضور ريز گردها در جو استان خبر داد و گفت: هواي استان روز جمعه در وضعيت هشدار قرار گرفت.
مشکلات زائران دياليزي در عراق
سرکنسول ايران در عراق حسينيان به بروز مشکلاتي در رابطه با بيماران دياليزي اشاره کرد و گفت: بارها اعلام کرده‌ايم که در کربلا امکان دياليز نيست، خودشان چند دستگاه مختصر دارند و هيچ کاري براي زائران ديگر نمي‌توانند بکنند.برخي دوستان به هر طريقي که شده به کربلا آمده‌اند و الآن به مشکل برخورده‌اند و بازهم توصيه مي‌کنيم در حال حاضر بيماران دياليزي اصلاً براي سفر به کربلا اقدام نکنند.
مير مسعود حسينيان تراکم جمعيت در کشور عراق را بسيار بالا ارزيابي کرد و گفت: عبور و مرور ماشين‌ها در کربلا سنگين است و از ميدان مرکزي کربلا شاهد تراکم جمعيتي سنگين هستيم. امسال تعداد زائران ايراني افزايش‌يافته و 2.5 تا 3 ميليون نفر زائر ايراني به کربلا مي‌آيند و در حال حاضر بيش از يک‌ميليون زائر از مرزها عبور کرده‌اند.

رئيس اورژانس کشور در همين رابطه از استقرار اورژانس سيار دياليز در مرزهاي سه‌گانه خروج زائران اربعين خبر داد و گفت:اورژانس دندانپزشکي و اورژانس دياليز در مرزهاي سه‌گانه مستقرشده است،اين اورژانس‌ها در بيمارستان‌هاي سيار مستقر در مرزها پيش‌بيني‌شده‌اند.
پير حسين کوليوند با بيان اينکه علاوه بر افزايش تجهيزات بيمارستان‌هاي ثابت مناطق مرزي، پزشک‌هاي متخصص و فوق تخصصي را نيز در اين بيمارستان‌ها مستقر کرده‌ايم، تصريح کرد: اين پزشکان به مردم منطقه نيز به‌صورت رايگان خدمات ارائه مي‌دهند.
به گفته وي 800 دستگاه آمبولانس در مرزهاي کشور مستقر هستند. در هر مرز دو فروند اورژانس هوايي بالگرد مستقر است و دو بيمارستان سيار 30 تخته و 50 تخته نيز در هر مرز راه‌اندازي شده است بين شهرها هر 10 کيلومتر يک آمبولانس و هر 15 کيلومتر يک موتور آمبولانس قرار دارد و 6000 نفر نيرو اعم از پزشک و پيراپزشک به چهار دانشگاه اعزام‌شده‌اند.
اربعين حماسه‌اي خودجوش و مردمي
رئيس دفتر رئيس‌جمهور هم امروز با حضور در مرز چذابه گفت: امروز از بازديدها متوجه شدم که در بحث خدمات‌رساني اربعين، همه براي اعتقادات خود کار مي‌کنند و فعاليت دولتي نيست.
محمود واعظي حماسه اربعين حسيني را يک فعاليت خودجوش و اعتقادي خواند که مردم از سراسر کشور براي اينکه بتوانند در روز اربعين در کربلاي معلا حضور داشته باشند، خودشان را به نقطه‌هاي مرزي رسانده‌اند و در شهرهاي مختلف خوزستان موکب‌هاي بسيار خوبي را فراهم کردند تا زائران بتوانند حداکثر تسهيلات و بهره‌مندي را داشته باشند.

وي افزود: خوشبختانه در مقايسه با سال گذشته استاندار خوزستان و ساير مسئولان در اين منطقه کارهاي خوبي را انجام داده و از زمان بازگشت زائران در اربعين سال گذشته ستاد اربعين را تعطيل نکردند و آنچه براي پذيرش يک جمعيت بيشتر نياز بوده را فراهم کردند.
سردار جلال ستاره جانشين فرمانده عمليات مرزباني ناجا هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينکه مرزهاي خروجي زائران اربعين امن است و امنيت کامل برقرارشده است، اظهار داشت: در سه مدخل خروجي زائران، تردد پرحجم اما روان را شاهديم.
قطع اميد از بازگشايي خسروي
جانشين فرماندهي عمليات مرزباني ناجا با بيان اينکه مرز خسروي کماکان بسته است، تصريح کرد: ما هم از باز شدن اين مرز قطع اميد کرده‌ايم.
با تأکيد بر اينکه تسهيلات خوبي را در مهران ايجاد کرده‌ايم و حجم بيشتري از زائران نسبت به سال گذشته از مهران در حال خروج هستند، افزود: وسيله نقليه آماده جابه‌جايي زوار است، به‌ويژه در آن‌سوي مرز اتوبوس‌هايي مستقرشده و از زائران مي‌خواهيم از وسايل نقليه‌اي که مشخص‌شده‌اند استفاده کنند.
مشکلات زوار پاکستاني
يکي ديگر از رويدادهايي که مورد بحث مسئولان قرار گرفت وضعيت زائران پاکستاني بود. هرچند که جمعه علي اوسط هاشمي استاندار سيستان و بلوچستان راهي مرز ميرجاوه شد تا وضعيت را بررسي کند اما اظهاراتش در مورد آستان قدس واکنش مسئولان را به همراه داشت. مديرکل روابط عمومي و امور رسانه اي آستان قدس رضوي با تأکيد بر ضرورت حل مشکل مرز ميرجاوه از سوي مسئولان امر، گفت: نياز است دستگاه هاي متولي به وظايف خودعمل کنند.
توکلي زاده با اشاره به نکته استاندار سيستان و بلوچستان در خصوص اينکه آستان قدس به تکاليف و تعهدات خود عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: ستاد آستان قدس هيچ تعهدي درخصوص اينکه کاري در ميرجاوه انجام دهد نداشته است و اين تکليفي که برعهده خود گذاشته ايم از اين جهت است که خلاء هاي موجود را پُر کرده و زائر امام حسين (ع) آسوده به زيارت خود رسيده و امر زيارت را تقويت کنيم، وگرنه ستاد آستان قدس هيچ تعهدي در اين زمينه ندارد.
توليت آستان قدس رضوي در تماس هاي جداگانه با وزير امور خارجه ايران و عراق خواستار رسيدگي به وضعيت زائران پاکستاني وافغانستاني اربعين شد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری

معاون خدمات شهری کربلا گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_در ستاد اربعین حسینی استان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عراق به‌ویژه شهید ابومهدی المهندس که در برابر داعش ایستادگی کردند، اظهار کرد: ستاد اربعین حسینی استان به‌صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی جلساتی را برگزار می‌کند تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با بیان اینکه این مهمان‌نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود و خوشحال هستیم که می‌توانیم خادم زائران اربعین حسینی باشیم و در این راستا آمادگی داریم هر کمکی که مسئولان عراقی تشخیص می‌دهند را جهت برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

رویکرد و منش مردم و مواکب استان اصفهان در ایام اربعین

علی یحیی عبد، معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست سخنان خود را با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی آغاز و اظهار کرد: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، افزود: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.

معاون خدمات شهری کربلا بیان کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

وی گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

معاون خدمات شهری کربلا با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه از خدماتی که شهرداری اصفهان در شهر کربلا انجام می‌دهد قدردانی می‌کنیم، گفت: اصفهانی‌ها در ایام اربعین بسیار متفاوت‌تر از سایر شهرها عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند بر خاکی که خون سیدالشهداء (ع) ریخته شده است حرمت دارد و نباید زباله‌ای بر زمین ریخته شود.

معاون خدمات شهری کربلا خاطرنشان کرد: کربلا هم مانند اصفهان شهر شما است و با شما همکاری خواهیم داشت زیرا معتقد هستیم بین ایران و عراق هیچ فراقی نیست.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضاء ستاد اربعین حسینی استان، مدیر مطالعات و پژوهش‌های کربلا، مدیر پارک‌ها و فضای سبز کربلا و مدیر منطقه پنج کربلا نیز حضور داشتند.

کد خبر 749330

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳