Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، پیام ناصر قدسی در نشست میز کشوری گوجه فرنگی در بندرعباس بیان داشت: با توجه به تولید سبزی وصیفی مرغوبی که در کشور وجود دارد اما مشکلاتی همچون عدم حمل ونقل مناسب و بالا بودن قیمت محصولات ، کار صادرات را با مشکل مواجه کرده است.

معاون دفتر هماهنگی  صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت کشور گفت: طی ۶ماهه سالجاری ۲۲هزار تن گوجه فرنگی به ارزش ۵۲میلیون دلار به کشورهای عراق ، افغانستان ، امارات متحده عربی و قطر صادر شد که از لحاظ وزنی ۱۱درصد واز لحاظ ارزشی ۲۰درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدسی افزود: همچنین محصولاتی همچون سیب درختی، خیار، هندوانه و گوجه فرنگی به ارزش ۱۰۰میلیون دلار سال گذشته به کشورهای مختلف صادر شد.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست گذاری های انجام شده از این پس تصمیم گیری های صادرات محصولات کشاورزی در استان ها در قالب نشست میز کشوری اتخاذ خواهد شد.

در ادامه این همایش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در دنیا سالیانه ۱۳۰میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود و در ایران ۶میلیون تن بطوری که سهم کشور ایران در تولید گوجه فرنگی دنیا ۴درصد است که ازاین میزان ۳درصد مصرف داخلی کشور است.

ناصر حیدری پوری با اشاره به اینکه بین ۳۰تا۵۰درصد محصولات تولید سبزی وصیفی کشور به ضایعات تبدیل می شود اظهار داشت: سالیانه حدود ۴۰میلیون تن سبزی وصیفی کشور به دلیل عدم بسته بندی مناسب ، نبود زیرساخت های مناسب حمل ونقل و کمبود سردخانه های بالای صفربرای نگهداری آن هابه ضایعات تبدیل می شوند که این میزان ارزشی بالغ بر ۱۵میلیارد دلار دارد.

وی با تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد :سطح زیرکشت گوجه فرنگی در استان ۱۳هزار هکتار با تولید سالیانه ۴۹۲تن می باشد.

حیدری پوری گفت: باید با برنامه ریزی مناسب بستر صادرات گوجه فرنگی استان را با هدف ارتقاء ارزش افزوده محصول کشت گوجه فرنگی را مدیریت کرد.

در ادامه این همایش ریئس سازمان صنعت ، معدن وتجارت هرمزگان گفت :این همایش با هدف بررسی مشکلات محصول گوجه فرنگی ، بازار یابی و راهکار های صادراتی به مدت ۱روز برگزار شد.

خلیل قاسمی افزود: در این همایش استانهای بوشهر، هرمزگان، کرمان، فارس و یزد حضور دارند.

وی یاد آور شد : میزان تولید گوجه فرنگی هر استان ، مشکلات فروش محصولات  و بررسی راهکار های صادرات محصول گوجه از مهمترین محورهایی بود که دراین همایش مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

true برچسب ها : جهاد کشاورزی هرمزگان گوجه فرنگی ناصر حیدری پوری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی