Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@10:31:48 GMT

کمیته عالی ورزش در گرگان تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۹۷۴۳

کمیته عالی ورزش در گرگان تشکیل شود

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: به منظور جلوگیری از تکرار مشکلات تیم بسکتبال، کمیته عالی ورزش در گرگان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم جرجانی، شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر گرگان، ضمن اشاره به وقایع روز ۱۳ آبان، اظهار کرد: حماسه بزرگی که در یوم الله سیزده آبان رقم خورد، تجلی غیرت و حمیت ایرانی بود و ایستادگی، پایداری و سازش ناپذیری ملت مسلمان ایران با استکبار را به رخ همگان کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حضور مردم گرگان در ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق های رأی اشاره کرد و افزود: گرگان نیازمند توجه بیش از پیش به «توسعه» است، شهر ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته بسیاری دارد، می توان به سرمایه‌های معنوی و مادی این شهر تکیه کرد.

جرجانی در خصوص توجه به کارکنان شهرداری نیز گفت: کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری گرگان مهم ترین و ارزشمند ترین سرمایه شهرداری هستند، دانش، تجربه و توان آن ها در مسیر اداره امور شهر پشتوانه کارشناسی و اجرایی شورا و شهرداری است.

وی ادامه داد: در مسیر پاسخ به مطالبات مردم به همراهی این عزیزان زحمتکش نیازمندیم و معتقدم کارگران زحمتکش و کارمندان متعهد و متخصص در شالوده انسانی شهرداری فرصت تغییر در روند مدیریت و توسعه شهرگرگان  به شمار می آیند.

وی تأکید کرد: خود را به پیگیری و نظارت بر شایسته سالاری و بهبود معیشت آنها متعهد می دانم و آنان مطمئن باشند تمام تلاشم را در ارتقاء شغلی آنها در چارچوب قانون به کارخواهم بست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: به مدیریت شهری تذکر می دهم که با توجه به کثرت نیروهای توانمند و تحصیلکرده در شهرداری گرگان، تجربه مدیریتی خود را در استفاده از این زحمتکشان به کار برده و هم چون چهار سال گذشته تفکر ورود هر نوع نیرو تحت هر عنوان را از سایر ادارات و سازمان ها به بدنه شهرداری از سر بیرون کند.

بخش خصوصی و بخش دولتی برای حفظ تیم های بسکتبال تلاش کنند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به مشکلات تیم های بسکتبال گرگان در لیگ برتر گریزی زد و تصریح کرد: علاقمندان به ورزش می دانند که بسکتبال برای مردم گرگان از مهم ترین رشته های ورزشی محسوب شده و تیم های گرگانی همواره مورد توجه جوانان این شهر قرار داشته و دارند.

وی افزود: با توجه به قدمت ۶۰ ساله بسکتبال در گرگان و مدیریت ۱۸ ساله این ورزش توسط شهرداری گرگان می بایست تاکنون این ورزش به بلوغ تجربی و مربیانی با برنامه و استعدادیاب رسیده باشد تا با توجه به هزینه های میلیاردی صورت گرفته شاهد اتفاقات شیرینی برای علاقمندان به آن باشیم.

جرجانی تأکید کرد: اکنون با حضور تیم های قدرتمند صنعتی در کنار تیم های دولتی فضای این ورزش مانند بسیاری دیگر از ورزش های رقابتی از بابت هزینه کرد گردیده و متاسفانه شهرهای کوچک با بودجه کم مثل شهرداری گرگان دیگر توان رقابت با کلانشهرها و تیم های صنعتی را ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به این امر می طلبد که اکنون بخش خصوصی و دولتی در شهری مثل گرگان دست به دست هم داده و  با کمک هم بتواند اتفاقات شیرینی را برای  این ورزش رقم بزنند.

جرجانی بیان کرد: امسال در کنار تیم بسکتبال شهرداری شاهد حضور تیم خصوصی بنام یس آل به مدیریت هامان هاشمی هستیم که ایشان به تنهایی و با هزینه های فراوان تاکنون تیمش را در میدان نگه داشته است و مشکلات زیادی را تحمل کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بنده پیشنهاد حمایت ویژه برای این فصل از  دو تیم شهرداری گرگان و یس آل ر ا از طرف مسئولان دارم تا در سال های بعد تصمیم مناسب برای آن ها به صورت متحد در لیگ گرفته شود.

وی بیان کرد: البته از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان خصوصاً جناب دکتر طیبی می خواهم تلاش کنند با جذب اسپانسرهای لازم مسیر را برای این دو تیم در لیگ امسال هموارتر کنند.

جرجانی اظهار کرد: پیشنهاد تشکیل کمیته عالی ورزش در استان و برنامه ریزی برای تأمین هزینه و مدیریت فنی تیم های سوپر لیگی کشور در همه ی رشته ها را دارم، از مدیریت ارشد استان جناب آقای دکتر هاشمی که از مدیران توانمند ورزش کشور نیز هستند نیز در این راه کمک خواسته تا با حمایت تمامی سازمان ها، ادارات و مراکز صنعتی کشور و استان دیگر شاهد مشکلات این چنینی برای تیم های ورزشی استان نباشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه

ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه شهر، اذعان به بلاتکلیفی تله‌کابین گرگان، ناتوانی در اجرای طرح زوج و فرد، اداره گران شهر گرگان و نیاز ۸ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل شهربازی مدرن از مهم‌ترین مباحث مطروحه در نشست خبری اعضای شورای شهر گرگان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، ۷ عضو شورای ۹ نفره شهر گرگان با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

اقدامات نظارتی شورا منجر به ورود نهاد‌های امنیتی و پاک‌سازی شد

حجت مقسم، رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به سئوال خبرنگار دانشجو اظهارکرد: اقدامات موثر کمیسیون در شناسایی بزنگاه‌های فساد و داده‌های حاصله سبب شد تا نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی استان با متخلفان مدیریت شهری برخورد و اقدام به پاک‌سازی این حوزه کنند.

وی گفت: شورای ششم اشتباه بزرگی را در سال دوم انجام داد و آن ادغام کمیسیون نظارت با یکی دیگر از کمیسیون‌ها بود که به امر نظارت آسیب زد، اما در ۹ ماهی که از تفکیک و فعالیت کمیسیون در سال سوم می‌گذرد؛ جلسات به‌صورت هفتگی در حال برگزاری است.
وی افزود: ما معتقدیم سرمایه گذار سود و امنیت می‌خواهد. اگر در شورا خیلی از مسائل و تخلفات را رسانه‌ای کنیم ممکن است امنیت روانی سرمایه‌گذار تحت تاثیر قرار بگیرد.

مقسم همچنین گفت: باید بپذیریم که ایست کار در انجام ماموریت‌های خود موفق نبود. با توجه به همین موضوع چند جلسه با انجمن صنفی کارگران ساختمانی برگزار کردیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد واگذاری ایست‌کار به این انجمن صنفی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: پمپ بنزین جرجان (۱۷ شهریور) قدیمی‌ترین پمپ بنزین استان است و طبق استاندارد هر ۱۵ سال نیاز به اورهال دارد. با توجه به اشکلاتی که وجود داشت، در چندماه اخیر تجهیزات جدید خریداری شده و در حال نوسازی و بهسازی است و امیدواریم تیرماه امسال شاهد فعالیت مجدد این پمپ بنزین باشیم.


گرگان گران اداره می‌شود

رئیس کمیسیون اداری، مالی وبودجه شورا هم در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو خبرگزاری دانشجو گفت: ما هم قبول داریم که گرگان گران اداره می‌شود، اما در بودجه سال جاری برنامه‌هایی ترسیم کرده ایم تا مدیریت بودجه در شهرداری داشته باشیم و بهره وری افزایش یابد.

سید غلامرضا موسوی اظهار کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال به محلات کم‌برخوردار اختصاص پیدا کرده و با نظر خود اهالی این محلات هزینه می‌شود.

وی افزود: یکی از افتخارات این دوره مدیریت شهری این است که بودجه را به سمت درآمد پایدار هدایت کرده‌ایم که تحقق آن مستلزم گذشت زمان است.

وی گفت: برای تصویب لایحه بودجه، ۳۰ جلسه فشرده و تخصصی برگزار و ردیف به ردیف بودجه را مطالعه کردیم.
موسوی افزود: تاکنون ۳۳۸ نفر از کارکنان شامل خانواده‌های شاهد و ایثارگر و نیرو‌های درون‌سازمانی تبدیل وضعیت شده‌اند و نیز ۳۰ نفر به ناوگان اتوبوس درون شهری و ۲۷ نفر نیز به سازمان آتش‌نشانی اضافه شدند.


زوج و فرد کردن راهکار حل ترافیک گرگان

عضوهیات رئیسه، ودبیراول شورا هم در این نشست اظهارکرد: ما باید تکلیف خودمان را با سرمایه‌گذار مشخص کنیم که آیا سرمایه گذار را قبول داریم یا نه! اگر نتوانیم با سرمایه‌گذار تعامل کنیم شهرداری نمی‌تواند پروژه‌ها را اجرایی کند.

صفرعلی پایین محلی افزود: سرمایه گذار هوش اقتصادی و اجتماعی بالایی دارد و به فکر بازگشت سرمایه است. باید دیدگاه خود را در امر جذب سرمایه‌گذار تغییر دهیم و مدیریت شهری از سرمایه‌گذار حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مدیریت شهری درباره طرح تله‌کابین گفت: کم آسیب‌ترین تله کابین به منابع طبیعی و محیط زیست، تله‌کابین ناهارخوران گرگان است. اما چون در استان یکدل و همزبان نیستیم آسیب آن را می‌بینیم.


پایین محلی افزود: طرح پیشنهادی تله کابین با ۱۷ دکل ۳۰۶۱ متر طول دارد و دکل‌ها در مکان‌هایی انتخاب شدند که هیچ درختی برای آن قطع نخواهد شد و با اینکه همه مجوز‌ها را گرفتیم، اما مدت زیادی است که منتظر ابلاغ آن هستیم.

نماینده شورای اسلامی شهر گرگان در در شورای ترافیک شهرستان گفت: در شورای ترافیک به این نتیجه رسیدیم که تنها راه نجات گرگان، اجرای طرح زوج و فرد است، اما زیرساخت‌های اجرای آن را نداریم وی ادامه داد: با وجود افزایش چند برابری خودرو‌ها معابر ما تغییری نکرده است. پروژه‌هایی مانند مترو و منوریل و قطار شهری هم در گرگان امکان اجرایی شدن ندارد و تنها راه کنترل ترافیک به ویژه در ساعات خاص، اجرای طرح زوج و فرد است. بی آرتی برای گرگان خوب است، اما هزینه‌های بالایی خواهد داشت و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند.

شهربازی ۸هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

نایب رئیس شورای گرگان هم اظهارکرد:دهکده گردشگری فاز اول آن تا پایان شهریورماه شامل بهره برداری از سوله سرپوشیده و نصب سورتمه به بهره برداری خواهد رسید.

علی اکبر بصیرنیا افزود: تکمیل این مجموعه ۸ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این از توان شهرداری خارح است.

وی در ادامه به برخی پروژه‌های گردشگری از جمله آبشار صخره‌ای اشاره کرد و گفت: پس از اینکه منابع طبیعی مجوز‌های لازم را برای طرح جدید این پروژه نداده، قرار براین شد که شهرداری در ماه‌های آینده این پروژه را اجرایی کند.


دلایل مخالفان تله‌کابین کاربردی نیست

حمیدرضا آقاملایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف با مخالفان تله کابین به این نتیجه رسیدیم که مباحث آن‌ها کارشناسی و منطقی نبوده و نیست. به عبارت دیگر بهانه‌های آنان کاربردی نیست و متاسفانه محیط زیست با مخالفان تله کابین همراهی کرد هرچند می‌پذیریم که پیگیری‌های ما هم ضعیف بوده است.

وی افزود: اگر قرار باشد جانمایی تله‌کابین تغییر کند، می‌توانیم ادعا کنیم که دیگر باید قید تله کابین را بزنیم، چون ما بعد از ۱۸ سال به این نقطه رسیدیم.

وی اذعان کرد: شورای ششم در حوزه جذب و حمایت از سرمایه‌گذار موفق نبوده است. امیدواریم بتوانیم به یک فهم مشترک از اولویت‌هایمان در گرگان برسیم و اجرای کامل آن را از شهردار بخواهیم. همچنین از استاندار گلستان می‌خواهم به گرگان به عنوان دومین شهر پرجمعیت شمال کشور توجه ویژه داشته باشد.


چالش‌های گرگان ثمره تصمیمات علط گذشتگان

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، گزارشی از عملکرد شورای شهر گرگان در یکسال اخیر ارائه و بیان کرد: تا کنون ۷۸ جلسه رسمی و فوق‌العاده با ۳۰۰ مصوبه داشتیم. ۳۷۱ میلیارد تومان مجموع لوایح در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی  بوده که به تصویب شورا رسیده است.

عیسی مهری ادامه داد: بازگشایی معابر عدالت ۲ و ۴ با هدف روانسازی ترافیک، تدوین اطلس جامع و شناسنامه محلات، جداره سازی و کف سازی بخشی از بافت تاریخی و اختصاص یکصد میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از محلات کم‌برخوردار برای نخستین‌بار از جمله اقدامات قابل توجه شورای شهر گرگان است.

وی گفت: کمترین افزایش را در لایحه عوارض شهرداری داشتیم تا بتوانیم به رونق صنعت ساختمان کمک کنیم. با وجود اینکه می‌توانستیم مطابق نرخ تورم تا ۴۴.۵ درصد افزایش در عوارض داشته باشیم، اما ما فقط ۱۰ درصد افزایش را لحاظ کردیم.

مهری افزود: بخشی زیادی از مشکلات فعلی شهر ناشی از تصمیمات و راهبرد‌های غلط گذشتگان در مدیریت شهری گرگان است

به گزارش خبرنگار دانشجو خبرگزاری دانشچو، بسیاری از شهروندان گرگانی بر این باورند که اعضای دوره ششم شورای شهر گرگان نتوانسته اند  انتظارات و مطالبات مردم را برآورده سازند و بخش زیادی از سعار‌های انتخاباتی آن‌ها پس از گذشت ۳ سال ابتر مانده است.

دیگر خبرها

  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • فران: امیدوارم در بازی سوم، کار را تمام کنیم
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد