Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم به آخرین تحولات سوریه پرداخت و نوشت: سورپرایزها از سوریه این روزها پشت سر هم می آید. پس از موفقیت ارتش سوریه در بازپس گیری کامل شهر «دیرالزور» و گام برداشتن مسکو در تلاش هایش برای برگزاری کنفرانس گفت و گوی ملی سوریه در تفرجگاه «سوچی» در دو هفته دیگر، خودمان را در برابر سورپرایزی از نوع بسیار سنگین وزن می بینیم و آن، سفر یک مسئول بلندپایه امنیتی آمریکایی به دمشق و دیدارش با سرلشکر«علی المملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر به درخواست آمریکا و با هماهنگی طرف های لبنانی نزدیک به دو طرف صورت گرفت و این اقدامی بی سابقه است. آمریکا و هم پیمانانش میلیاردها دلار و هزاران تن سلاح مدرن طی هفت سال گذشته هزینه کردند تا بتوانند نظام سوریه که اکنون مسئول بلندپایه امنیتی اش به شکل غیرمنتظره به آن سفر می کند را براندازند.

عادت بر این شده است که سرلشکر المملوک سفرهایی به کشورها و پایتخت های عربی انجام می دهد و بعد از پایان این سفرها اطلاعاتش به بیرون درز می کند و خبر این سفرها اعلام می شود؛ مانند آن چه برای سفرهایش به قاهره، و جده در غرب عربستان سعودی رخ داد و سفر به عربستان سعودی که در جریان آن با شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی دیدار کرد توسط «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه ترتیب داده شد و هیچ نتیجه ملموسی در پی نداشت زیرا طرف سوری به خواسته طرف سعودی برای پایان روابطش با ایران و دادن نقش بزرگتر به مخالفان سوری در اداره کشور در چارچوب توافق صلح، تن نداد.

نمی دانیم این فرستاده امنیتی آمریکایی چه پیامی با خود به رهبران سوریه منتقل کرد، این از اسرار است، لیکن اطلاعات درباره مضمون آن را قطعا در روزنامه های آمریکایی در روزهای آینده خواهیم خواند لیکن مخالفت هر گونه مسئول سیاسی سوری با پذیرفتن این مسئول آمریکایی و منحصر شدن سفرش به فقط جنبه های امنیتی حکایت از آن دارد که این پیام و مضمون آن برای طرف سوری خوشایند نبوده است.

درست است که برخی اخبار از اعتراض سرلشکر المملوک به حضور نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه و اشغالگری قلمداد کردن آن سخن گفت و فرستاده آمریکا نیز پاسخ داد که این حضور اشغالگری نیست بلکه برای جنگ با داعش است لیکن این نیز درست است که «مترسک» داعش سقوط کرد و دیگر ارزش و وجودی ندارد آن هم با از دست دادن آخرین پایگاه هایش در«القائم» و «البوکمال» در مرزهای سوریه و عراق و پیش از آن شکستش در «الرقه» پایتختش که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا صورت گرفت.

آن چه می توان درباره این سفر نماینده امنیتی آمریکا به هر دلیلی که بوده گفت این است که این سفر اذعان آمریکا به مشروعیت رهبران سوریه و تسلیم به ماندن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در رأس آن و تلاش برای گشودن کانال گفت با دولت سوریه برای رایزنی درباره مسائلی در خدمت منافع دو طرف است که این منافع محقق نمی شود مگر از طریق تماس مستقیم.

روزهای آینده و همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم پر از سورپرایزهاست و چه بسا پر از جنگ هاست آن هم با توجه به استعفای آقای«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان و حمله سختش به ایران و حزب الله از ریاض و این خود موضوع مقاله دیگری است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه

آمریکا نیروهای کمکی نظامی متشکل از ۴۰ خودرو را به پایگاه‌هایش در مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در استان الحسکه سوریه اعزام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام منابع محلی، کاروان نیروهای آمریکایی شب گذشته از دروازه مرزی الولید بین عراق و سوریه وارد مناطق تحت اشغال نیروهای کرد سوریه در استان الحسکه سوریه شده است.

طبق گزارش آناتولی، این کاروان متشکل از ۴۰ خودرو شامل خودروهای زرهی حامل سربازان آمریکایی، ابتدا وارد پایگاه نظامی در شهر رمیلان الحسکه شد.

این کاروان متشکل از تانکرهای سوخت، خودروهای نظامی حامل تجهیزات پزشکی و مهمات، سپس به سمت پایگاه تل‌بیدر در شمال غربی الحسکه حرکت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود