Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@17:22:35 GMT

دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای تلفنی در قرچک + عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۴۷۶۶

دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای تلفنی در قرچک + عکس

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه ای تلفنی در قرچک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از قرچک آنلاین؛ سردار عبدالرضا ناظری در جمع خبرنگاران مستقر در پلیس آگاهی قرچک از دستگیری ۲ نفر کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: این افراد به سطح شهر قرچک مراجعه کرده و منازلی را در نظر گرفته و از طریق همسایگان اطلاعاتی در خصوص اعضاء آن خانواده کسب می کردند و شماره تلفن آن خانه را از طریق ۱۱۸ به دست می آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این کلاهبرداران پس از تماس با تلفن منزل مذکور اعلام می کردند، که از طرف بستگان، مانند پسر دایی، پسر خاله که تصادف کرده و در فلان بیمارستان نیاز به عمل جراحی دارد و باید مبلغی پول به حساب واریز کنید، البته برخی از سوژه های این کلاهبرداران با هوشیاری از نیت آن ها مطلع می شدند، اما برخی دیگر از افراد متوجه نشده و مبالغی را به حساب کلاهبرداران واریز می کردند، شماره کارت هایی که برای واریز وجه اعلام می شد، اصیل و متعلق به خود کلاهبرداران نبود و آن ها را از طریق مناطق جنوب شهر تهران تهیه می‌کردند.

 

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از شناسایی ۷۰ مال باخته در خصوص این کلاهبرداری خبر داد و گفت: این کلاهبرداران از این ۷۰ نفر بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری و کارت به کارت کردند، البته تعداد مال باختگان بیشتر از این افراد شناسایی شده است، که لازم است، اگر افرادی طعمه چنین کلاهبرداری بوده اند، به پلیس آگاهی قرچک مراجعه کنند.

وی افزود: این ۲ کلاهبردار دارای سوابق سرقت و نیز جعل کلاهبرداری هستند، که پرونده آن ها تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/ م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار

آفتاب‌‌نیوز :

سردار مهدی کرمی، جانشین انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی غرب استان تهران با اعلام اینکه کیس، لب تاب و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتا از اتباع بیگانه بوده و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به ویژه جوانان در این شبکه‌ها اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینگونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل خواهد کرد که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد. ‎‌‎‌‎‌

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی