Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت و شهردار تهران از بیمارستان‌های لقمان حکیم، امام خمینی(ره) و پروژه ساخت بیمارستان جدید حضرت رسول اکرم(ص) تهران، سرای محله شریف، پایگاه مشترک آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ گیشا، درمانگاه شبانه روزی منطقه ۵ شهرداری تهران و یکی از پروژه‌های در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون تهران بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی، دکتر محمدعلی نجفی و هیات همراه ابتدا از پروژه در حال ساخت طرح الحاقی اورژانس و آی سی یو بیمارستان لقمان حکیم (که با کمک خیرین سلامت در حال ساخت است)، بخش‌های تریاژ، احیا و بستری اورژانس این بیمارستان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورژانس بیمارستان لقمان روزانه حدود ۲۲۰ مراجعه کننده دارد.

وزیر بهداشت، شهردار تهران و هیات همراه از پروژه در حال ساخت پارکنیگ طبقاتی، ساختمان دکتر نفیسی (بخش داخلی) و همراه سرای جوادالائمه(ع) مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران بازدید کردند. این بیمارستان دارای ۱۲۰۰ تخت فعال و بزرگ‌ترین بیمارستان تهران و کشور است.

پایگاه مشترک آتش نشانی(ایستگاه شماره ۱۰ شهید حمید آذری) و پایگاه ۵۰۷ اورژانس ۱۱۵ گیشا، مرکز دیگری بود که مورد بازدید وزیر بهداشت و شهردار تهران قرار گرفت. دکتر هاشمی در بازدید از این پایگاه مشترک، ضمن تقدیر از تلاش نیروهای آتش نشانی و اورژانس، گفت: لازم است که در برخی از ماموریت‌های آتش نشانی به ویژه ماموریت‌های آتش سوزی، این دو نیروی امدادی، همزمان به محل حادثه اعزام شوند. دکتر هاشمی همچنین بر توسعه اورژانس هوایی در تهران تاکید کرد.

چهارمین مرکزی که مورد بازدید این هیات قرار گرفت، پروژه ساخت بیمارستان جدید حضرت رسول اکرم (ص) بود. این بیمارستان با ظرفیت تخت بیمارستانی بالا و با استفاده از فاینانس(تامین مالی) خارجی جنب بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) به صورت مشارکتی ساخته شود. بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) در حال حاضر دارای ۶۸۰ تخت بیمارستانی و ۲۴۰ عضو هیات علمی است.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) بزرگ‌ترین بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران است، به نقش مهم آن در ارائه خدمات در زمان‌های بحرانی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان، اکثر بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی را دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی تهران شناخته می‌شود که بار درمانی شهرستان‌های استان تهران را به دوش می‌کشد.


دکتر هاشمی، دکتر نجفی و هیات همراه از درمانگاه شبانه‌روزی منطقه ۵ شهرداری تهران واقع در خیابان شالی نیز بازدید کردند. در این مرکز خدمات سرپایی در رشته‌های مختلف تخصصی و خدمات تصویربرداری به مردم ارائه می‌شود. این مرکز همچنین دارای یک دستگاه ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی و رادیولوژی است. در این مرکز به کارکنان شهرداری، خدمات رایگان ویزیت متخصص ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت و شهردار تهران همچنین از سرای محله شریف و کانون‌های اجتماع محور این سرای محله بازدید کردند. سرای محله شریف دارای کانون‌های پیشگیری از چاقی، دیابت و دخانیات، کانون پزشکان، جوانان، سالمندان، سلامت مادر و کودک، معلولان، داوطلبان اهدای خون و خادمین سلامت است. این مرکز همچنین به عنوان یکی از مراکز طرح استقرار پیشگام خانه سلامت در محلات شهر تهران محسوب می‌شود.

بنابر اعلام وب‌دا، پروژه در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون منطقه ۵ تهران، آخرین مرکزی بود که در این بازدید شبانه پنج ساعته توسط دکتر هاشمی، دکتر نجفی و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت. این مرکز یکی از ۵ مرکز جامع اهدای خون است که با مشارکت بانک صنعت و معدن در تهران راه‌اندازی می‌شود. این مرکز اهدای خون، در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۹۹۰ مترمربع در سه طبقه در حال ساخت و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است در این بازدیدها، دکتر جان بابایی معاون درمان، دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ناصری پور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ناهید خداکرمی و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، دکتر عسکری مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۲ و ۵ و مهندس امین عارف نیا مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه