Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست خبری روز جهانی بیماری‌های مغزی در ساوه با بیان اینکه طرح غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی در ساوه اجرا می‌شود، تاکید شد: آموزش‌های پیشگیری از سکته‌ها در ساوه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، نسرین ممتازی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی در بحث پیشگیری از بیماری‌های سکته مغزی اظهار داشت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت بسته‌های خدمت فقط برای گروه‌های هدف که کودکان، زنان باردار و زنان در سنین بارداری بودند، اجرا می‌شد ولی با اجرای طرح تحول سلامت بسته‌های خدمت برای همه گروه‌های سنی به‌ویژه میانسالان در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن خطرسنجی بیماری‌های قلبی و عروقی برای میانسالان بود که از 170 هزار میانسال جمعیت تحت پوشش برای 60 هزار آنها خطرسنجی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاونت بهداشت و درمان در طول سال برنامه‌های آموزشی در غالب تراکت و کارگاه‌های آموزشی به منظور پیشگیری دربحث بیماری‌ها در دستورکار خود قرار داده اما برای برخی بیماری‌ها که در تقویم هفته و یا روز ویژه به آن‌ها اختصاص یافته حساسیت بیشتری دارد.

معاون فنی بهداشت و درمان دانشکده علوم پزشکی اراک بیان کرد: در کمپین سکته مغزی که برای دومین سال اجرا می‌شود برنامه‌های آموزشی را با محوریت پیشگیری از بیماری‌های سکته مغزی شروع کردیم که یکی از مراکزی که باید توجه ویژه داشته باشیم صنایع ساوه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه 40 هزار نیروی کارگر در مراکز صنعتی کاوه مشغول به‌کار هستند و فرصت مراجعه به مراکز درمانی را ندارند، آموزش‌هایی برای کارشناسان بهداشت این صنایع در نظر است که بتوانند آنها را به کارگران این واحدها انتقال بدهند.

تشریح برنامه‌های روز جهانی بیماری های مغزی

مدیریت پرستاری علوم پزشکی ساوه هم در این نشست گفت: 29 اکتبر روز جهانی بیماری‌های مغزی است که مصادف با 7 آبان است و در این راستا به مدت 7 روز برنامه‌هایی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی که می‌تواند علاوه بر کاهش عوارض ناشی از سکته مغزی، میزان مرگ و میر آن را کاهش دهد در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در حال انجاماست.

مینا رخشی تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی سکته مغزی یکی از اهداف مهم معاونت درمان، افزایش آگاهی مردم نسبت به شناخت علائم بیماری و راه‌های پیشگیری و اینکه هنگام داشتن علائم با اورژانس تماس گرفته شود بوده است.

وی با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود ادامه داد: اگر این بیماری به‌موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است و نباید زمان را از دست بدهیم. هدف ما در این برنامه این است که می‌خواهیم مردم را آگاه کنیم و برنامه‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی مردم داشته باشیم.

رخشی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش در قالب تراکت و بروشور، غربالگری وجود عوامل خطر بروز بیماری قلبی عروقی، بیماریابی و تشخیص بیماری، درمان عوامل خطر و بیماری قلبی و عروقی، پیگیری و مراقبت و پایش و ارزشیابی بخشی از برنامه مدیریت پرستاری دانشکده علوم پزشکی در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در بیماران سکته مغزی است.

وی اضافه کرد: اگر امکانات لازم فراهم شود و بیماران موضوع سکته مغزی خود را به‌موقع به اورژانس اطلاع دهند ما هم می‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم، البته در یک سال اخیر اقدامات خوبی از سوی وزارت بهداشت و انجمن سکته مغزی در کشور انجام شده است.

انتهای پیام/

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)

شادروان سلامی با اجرای برنامه‌های تلویزیونی پرطرفداری، چون مسابقه هفته و پرواز ۵۷ از چهره‌های شناخته شده سیما در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ محسوب می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روزنامه اطلاعات ۳ اردیبهشت ۱۳۷۳ خبر درگذشت و یک روز بعد خبر خاکسپاری این مجری را منتشر کرد. خبر را بخوانید و عکس کمال‌الحق سلامی و عکسی از ارژنگ امیرفضلی و سعید آقاخانی در برنامه پرواز ۵۷ را تماشا کنید.

 

منبع: اطلاعات آنلاین

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی