Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی هوای این روزها در شهر تهران معاون شن و ماسه و شرایط جوی است، به گروه‌های حساس توصیه کرد که در صورت نیاز در شهر تردد داشته باشند.

محسن فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه فعلا آلودگی هوا در شهر تهران شرایط نگران کننده‌ای ندارد، اظهار کرد: در دو سه روز گذشته شاخص آلودگی هوا در شهر تهران از ۱۰۰PSI کمی افزایش پیدا کرد و در بدترین شرایط به ۱۴۰ تا ۱۵۰ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت  ذرات pm۲.۵ افزایش بیشتری پیدا کردند که با توجه به شرایط جوی، باد و باران، اکنون شاخص در شرایط ناسالم قرار دارد و صبح امروز میانگین آن به ۱۱۶ رسیده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعلا شرایط خیلی نگران کننده نیست، فقط لازم است بیماران قلبی – عروقی، زنان باردار و کودکان حساس کمتر در فضای باز قرار گیرند، تحرک کمتری داشته باشند و درصورت نیاز در شهر تردد کنند.

معاون فنی دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: امیدواریم با توجه با اعلام سازمان هواشناسی، این شرایط رو به بهبودی برود.

وی درباره جلسه جمعه شب کمیته اضطرار آلودگی هوا، افزود: علت اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس را تعطیل نکرد این بود که از روز جمعه شب که این جلسه برگزار شد، پیش بینی شد شرایط رو بهبود برود که همین اتفاق هم افتاد. امروز- یکشنبه- نیز شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰PSI  به ۱۴۰و بعد به ۱۲۳ رسید و در حال حاضر نیز میانگین آن روی ۱۱۶ است.

به گفته فرهادی، ذرات غبار pm۲.۵ دید را در سطوح بالا مختل می‌کند و بنابراین بیماران قلبی و عروقی و زنان باردار و افراد حساس باید کمتر در مواجهه با آن قرار بگیرند. البته شواهد علمی درباره این موضوع که این نوع از ذرات غبار باعث ایجاد بیماری یا آلاینده‌ای خاص می‌شود، وجود ندارد.  

وی تصریح کرد: تولید کننده اصلی ذرات PM۲.۵ شرایط جوی و بادهایی هستند که غبار را به هوا بلند می‌کنند و باعث می‌شوند این ذرات افزایش پیدا کند. در این آلاینده خاص بیشتر مسائل جوی و معادن شن و ماسه اطراف شهر تهران دخیل هستند. کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران نیز تمهیدات ویژه‌ای را برای فعالیت آنها در نظر گرفته است تا ذرات بیشتری را وارد هوا نکنند.

فرهادی همچنین اعلام کرد: تعداد روزهای آلوده سال جاری نسبت به سال قبل تا این بازه زمانی کمتر بوده است. با شروع فصل پاییز و ماه آبان شاهد اولین روزهای ناسالم هستیم و نسبت به پارسال شرایط بهتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۸۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۵۲ و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۵۴ ناسالم برای عموم (قرمز)، پاسداران با شاخص ۱۱۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۱۴ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۵ ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۳، امام خمینی با شاخص ۶۳، باغستان شهریار با شاخص ۵۹، پارک رازی با شاخص ۸۶، پردیس با شاخص ۷۴، پونک با شاخص ۵۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۲، چشمه با شاخص ۸۰، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۶، دماوند با شاخص ۶۹، رباط‌کریم با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۷۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شریف منطقه دو با شاخص ۹۸، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۴، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۶، قرچک با شاخص ۸۶، لواسانات با شاخص ۵۵، ملارد با شاخص ۶۱، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۹ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۵، پاکدشت با شاخص ۴۹، سرخه‌حصار با شاخص ۳۳، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۴۶، قدس با شاخص ۳۵، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹، ورامین با شاخص ۴۳، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748224

دیگر خبرها

  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق