Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر پنجم پیرامون مسئله آلودگی هوا و اقداماتی که برای رفع آن باید انجام داد اذعان داشت: آلودگی هوا یک مسئله مولتی فاکتوریال است. آنچه که دولت براساس قانون هوای پاک ملزم به انجام دادن آن است این است که سازوکاری برای حمل و نقل عمومی داشته باشد ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر پنجم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرامون مسئله آلودگی هوا و اقداماتی که برای رفع آن باید انجام داد اذعان داشت: آلودگی هوا یک مسئله مولتی فاکتوریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه که دولت براساس قانون هوای پاک ملزم به انجام دادن آن است این است که سازوکاری برای حمل و نقل عمومی داشته باشد و طبق یک برنامه مشخص و زمان بندی شده خودروهای دودزا را حذف و با خودروهایی که آلودگی کمتری دارند جایگزین کند. 
وی افزود: موتور سیکلت از جمله وسایل نقلیه پردود محسوب می‌شود که در مورد مبحث آلودگی هوا باید به این مسئله توجه کرد و موتورسیکلت‌ها را برقی کرد همان گونه که در قوانین قبلی و در قانون هوای پاک این مسئله بوده است. 
این عضو شورای شهر در مورد راه حل هایی که می‌توان ارائه داد، گفت: برای مثال می‌توان با انجام واردات هم برای ایجاد شغل اقدام و هم آلودگی را کمتر کرد. در واقع باید توجه کرد که می‌توان با ایجاد کارخانه هایی که خط تولید موتورسیکلت‌های برقی را از شرکت‌های معتبری مثل بنز و یا شرکت‌های معتبر کره‌ای که دارای استانداردهای روز دنیا هستند می‌گیرند، گامی موثر در جهت تولید موتورسیکلت‌های برقی در مکان هایی که مستعد هسنتد و پتانسیل تاسیس این گونه کارخانه‌ها را در خود دارند؛ برداشت.
وی افزود: امید است ما هم خط تولید را در کشور خود داشته باشیم، اما ما نمی‌توانیم تا آن زمان صبر کنیم به همین دلیل مجبوریم برای سرعت بخشیدن به زمان از واردات استفاده کنیم.ناهید خداکرمی با اشاره به این که برای کاهش آلودگی هوا همه باید کمک کنند گفت:این که همه ما منتظر باشیم دولت، شهرداری و شورای شهر کاری کنند ناشدنی است اگر مردم نخواهند هیچ کاری از پیش نمی‌رود ما باید فرهنگسازی داشته باشیم و دلمان برای خود و فرزندانمان بسوزد که اگر خودرویی شخصی داریم برای تفریحات غیرضروری از آن استفاده نکنیم.
این نماینده شورا گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا از سفرهای شخصی و غیرلازم نیز باید جلوگیری شود واگر همه ما خودمان احساس مسئولیت کنیم قطعا فرایند کاهش آلودگی هوا زودتر اتفاق خواهد افتاد، ولی اگر منتظر بمانیم که فقط دولت بخواهد این آلودگی‌ها را مهار کند تقریبا می‌توان گفت: مسئله‌ای ناشدنی است. 
خداکرمی افزود: در تمام کشورهای دنیا مثل فرانسه، انگلستان ودیگر کشورهای اروپایی اکثرمردم از دوچرخه استفاده می‌کنند و یا به پیاده روی مبادرت می‌ورزند. خواهش من این است که موانعی که برای دوچرخه سواری خانم‌ها و یا حتی موتورسواری خانم‌ها وجود دارد برطرف شود. اگر موتور برقی در کشور داشته باشیم چه ایرادی دارد که خانم‌ها از موتورسیکلت استفاده کنند در حالی که شاهد این هستیم بانوان ما پشت ترک موتور سوار می‌شوند، اما همین که می‌خواهند به عنوان راننده باشند برایشان مانع ایجاد می‌شود.
وی افزود: زنان ما می‌توانند افرادی باشند که پیام آور هوای پاک هستند اگر ما تسهیلات دوچرخه سواری زنان را در مکان‌های عمومی فراهم کنیم مطمئن باشید خیلی از این دوچرخه سواران می‌توانند فضای جامعه را برای این مسئله با خود همراه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

رضا حاج منوچهری گفت: یکی از راهکارها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی ها و قابلیت های آن به جامعه و دیگر نهادها است چرا که با وجود پیشرفت های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار ها و بازدیدها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند