Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:56:47 GMT

صادرات استان کرمان کرمان ۱۶ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۷۹۸۷

صادرات استان کرمان کرمان ۱۶ درصد کاهش یافته است

کرمان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با استناد به آمار گمرکات گفت: صادرات استان کرمان طی هفت ماه ابتدای امسال ۴۶۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش صادرات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی‌نژاد صبح یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار داشت: در زمینه اقتصاد مقاومتی در حوزه تجارت خارجی دو برنامه عملیاتی مطرح است، نخستین برنامه افزایش کالا و خدمات در سال جاری که این رقم در سال جاری ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۳ میلیارد دلار و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد باید بیشتر باشد.

وی در خصوص دومین برنامه عملیاتی در حوزه تجارت خارجی افزود: دومین برنامه، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت استان است و باید از ورود کالاهای مصرفی به کرمان جلوگیری شود.

حسینی نژاد در خصوص آمار صادرات استان کرمان بیان داشت: در هفت ماهه اول سال جاری صادرات استان کرمان طبق آمار گمرکات ۴۶۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش صادرات دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در هفت ماهه سال جاری تراز تجاری استان کرمان منفی ۶۲ میلیون دلار است و در سال گذشته این تراز مثبت ۴۲۳ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده واردات استان کرمان از گمرکات است، تصریح کرد: اگر میزان صادرات استان کرمان از سایر گمرکات کشور را مدنظر قرار بدهیم، تراز تجاری استان کرمان مثبت خواهد شد.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته از لحاظ وزنی صادرات ۱۱ درصد افزایش داشته ایم افزود: تاکنون از برنامه صادرات عقب هستیم و امیدواریم با توجه به تجربیات گذشته با اشاره به اینکه نیمه دوم سال جهش صادرات استان است در صادرات پسته بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.

وی از افزایش صادرات پسته و مغز پسته نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت: بیشترین سهم صادرات استان کرمان در هفت ماهه سال جاری مربوط به پسته و مغز پسته بوده که ۲۴۸ میلیون دلار میزان صادرات استان کرمان از این محصول است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در صادرات نانوکامپونت در هفت ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون دلار کاهش صادرات داشته‌ایم.

وی به بررسی روند صادرات استان در ۱۰ سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در سال ۸۶ میزان صادرات استان کرمان ۷۴۶  میلیون دلار بوده و طی سه سال گذشته صادرات استان کرمان از مرز یک میلیارد عبور کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در سال گذشته مجموع صادرات غیر نفتی کشور ۴۴ میلیارد دلار بوده و این استان از سهم ۴.۸ درصدی ۲.۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

حسینی نژاد تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش صادرات پسته در سال جاری کمبود موجودی انبارها است و متاسفانه در ایران وجود صادرکنندگان متعدد در امور صادرات پسته باعث لطمه زدن به صادرات پسته شده در حالی که آمریکا صادرات پسته خود را فقط از طریق یک شرکت انجام می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: در سال گذشته میزان صادرات استان کرمان ۲.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان بوده است.

وی با اشاره به آمار صادرات گمرکات استان و کشور بیان داشت: در سال گذشته صادرات از گمرکات استان کرمان یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون دلار بوده و ۹۳۰ میلیون دلار از سایر گمرکات کشور صورت گرفته است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه محصولات استان کرمان متاسفانه از سایر گمرکات کشور صادر می شود تصریح کرد: بیش از یک میلیارد دلار صادرات استان از سایر گمرکات بوده و نشان دهنده این است که استان کرمان یک استان صادراتی است.

وی اظهار کرد: ۵۲۲ میلیون دلار میزان واردات استان کرمان در هفت ماه سال جاری بوده و شش درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در خصوص مشکلات صادرات استان کرمان افزود: بزرگترین مشکل صادرات کمبود و عدم کفایت مالی و بهره بالا تسهیلات بانکی است.

حسینی نژاد با اشاره به پیگیری بحث یارانه تسهیلات گفت: با توجه به کمک های اعتباری استان می توان بحث یارانه تسهیلات به صادرکنندگان را پیگیری کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته