Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@09:48:37 GMT

دوشنبه های بدون گوشت با خواننده معروف موسیقی راک

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۶۷۰

دوشنبه های بدون گوشت با خواننده معروف موسیقی راک

رکنا: پل مک‌کارتنی ستارۀ سرشناس بریتانیایی در حمایت از کمپین عام‌المنفعه «دوشنبه‌های بدون گوشت» فیلم کوتاهی منتشر کرد و در آن از اثرات مهلک دامداری بر کرۀ زمین و مسائل زیست‌محیطی گفت.

در این فیلم کوتاه که «یک روز در هفته» نام دارد خوانندۀ گروه افسانه‌ای بیتلز، دخترانش، استلا و مری مک‌کارتنی، وودی هارلسون و اما استون، دو ستارۀ سرشناس هالیوودی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها مخاطبان را دعوت می‌کنند که تنها یک روز در هفته از خوردن محصولات تهیه شده از گوشت حیوانات صرف‌نظر کنند.

مک‌کارتنی که خود از سال ۱۹۷۵ تا کنون گیاه‌خوار است در این ویدئو می‌گوید: «یک راه مشخص و بسیار ساده برای کمک کردن به سیارۀ زمین و ساکنان آن وجود دارد که تنها با «یک روز در هفته» آغاز می‌شود. یک روز بدون استفاده از فرآورده‌های گوشتی می‌تواند تاثیر عمده‌ای در حفظ تعادلی که باعث حیات همۀ ماست داشته باشد.»

موسیقی این فیلم نیز از آثار مک‌کارتنی است. موسیقی متن قطعه‌ای است از آلبوم مک‌کارتنی به‌نام Standing Stone که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و همچنین قطعۀ منتشر نشدۀ Botswana نیز در این فیلم استفاده شده است.

مک‌کارتنی سال‌هاست که از فعالان حقوق حیوانات است. کمپانی «لیندا مک‌کارتنی فودز» که یک برند غذایی برای تولید محصولات جایگزین گوشت حیوانات است در سال ۱۹۹۱ توسط همسر سابق پل Bridge مک‌کارتنی تاسیس شد.

کمپین «دوشنبه‌های بدون گوشت» نیز توسط پل مک‌کارتنی و دخترانش، استلا و مری در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است. این کمپین تلاش می‌کند مردم را نسبت به اثرات مخرب تغذیه انسان از گوشت حیوانات اگاه کند.»

صنایع تولید گوشت و لبنیات تاثیرات عمده‌ای در تغییر وضعیت آب و هوایی دارند. گزارشی که توسط سازمان UN تهیه‌شده است نشان می‌دهد که محصولات دامی و لبنی مسبب ۱۴٫۵ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان هستند. بر اساس این تحقیقات ۲٫۳۵۰ لیتر آب تازه برای تولید یک برگر گوشت نیاز است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هواداران الهلال عربستان پس از شکست دو بر یک مقابل العین امارات در دیدار برگشت مقابل این تیم، در لیگ قهرمانان آسیا، به صفحه خواننده کویتی العفاسی حمله کردند، چرا که این خواننده عرب زبان، در صفحه شخصی خود در X (توییتر سابق) پیامی مبنی بر استفاده و دخالت الهلال از تصمیمات داوری در طول تاریخ منتشر کرد. 
میزان حملات به گونه‌ای بود که این خواننده کویتی، بلافاصله پیامش را پاک کرد و با انتشار پیامی دیگر از هواداران الهلال عذرخواهی کرد. 
وی با انتشار توییتی دیگر نوشت: من از جریان برگزاری بازی الهلال و العین هیچ اطلاعی نداشتم و از هواداران الهلال بابت ناراحتی به وجود آمده عذرخواهی می‌کنم. 

دیدار الهلال و العین با توجه به پرطرفدار بودن هر دو تیم در امارات و عربستان، برای هواداران فوتبالی جهان عرب یک دیدار خاص و مهم محسوب می‌شد که در نهایت با حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا خاتمه پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟