Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:02:49 GMT

افزون بر 8 هزار تن سیب صنعتی در ارومیه خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۸۸۸۷

افزون بر 8 هزار تن سیب صنعتی در ارومیه خریداری شد

ارومیه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: افزون بر هشت هزار تن سیب صنعتی از باغداران ارومیه ای در راستای حمایت از آنان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اسکندر علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارومیه با داشتن بیش از 24 هزار و 800 هکتار باغ سیب یکی از قطب های تولید این محصول در استان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: سالانه در فصل پاییز، باغداران شروع به برداشت و فروش این محصول می کنند و با توجه به وجود مقدار 100 هزار تن سیب صنعتی در استان خرید تضمینی سیب درختی درجه سه به صورت نقدی انجام می شود تا از سوء استفاده دلالان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مراکز خرید فعالیت خود را از تاریخ 15 شهریور شروع کرده است، گفت: 18 مرکز برای خرید در مناطق مختلف ارومیه که دارای باغ های سیب درختی بوده، دایر شده است.
علیزاده افزود: اعلام آگهی خرید از طریق صدا و سیما و رسانه ها و همچنین نصب بنر در مناطق پر تردد صورت گرفته و کیسه های نایلونی به ظرفیت 20 کیلو از طریق اتحادیه به مراکز خرید تحویل شده است.
علیزاده اضافه کرد: ارائه معرفی نامه به کشاورزان از طریق مراکز جهاد کشاوررزی روستایی صورت می گیرد و مراکز خرید حق خرید سیب بدون معرفی نامه و از واسطه را ندارند.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 880 ریال است، گفت: میزان سیب صنعتی در استان به علت وزش باد در روزهای اخیر افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 120 هزار هکتار باغ است که از این میزان 40 تا 50 هزار هکتار باغ های سیب درختی است؛ این استان در تولید سیب درختی کشور دارای رتبه اول است.
برداشت سیب درختی تا اواخر آبان ماه در استان ادامه دارد و همزمان با برداشت سیب درختی خرید سیب صنعتی نیز ادامه می یابد.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بانک شهر یکی از مالکان جدید باشگاه پرسپولیس قصد داشت برای اولین حرکت برای حمایت از سرخپوشان بلیت های بازی پرسپولیس و سپاهان را خریداری کند و در نهایت هواداران با پرداخت دو هزار تومان بلیت ها را تهیه کنند و ما التفاوت رقم بلیت را بانک شهر بپردازد اما با این درخواست باشگاه پرسپولیس مخالفت کرد.

پیش از این هم سازمان لیگ اعلام کرده بود هیچ باشگاهی از این پس حق ندارد بلیت بازی های تیمش را خریداری کند. البته پرسپولیس مدعی است که قصد رایگان کردن بلیت را نداشته اما با این حال باز هم سازمان لیگ با این خواسته موافقت نکرده است.

بازی پرسپولیس و سپاهان از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان