Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:14:44 GMT

آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۲۶۲۱

آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت

ارومیه- ایرنا- راه یابی فیلم کوتاه شکلات به جشنواره بین المللی فیلم رشد، تبدیل یکهزار و 750 هکتار زمین شیب دار در آذربایجان غربی به باغ نوین، کشف 1.4 تن انواع مواد مخدر سنتی در استان، پرداخت روزانه 173 میلیون ریال صدقه در استان، ثبت‌ نام 16 هزار زائر از آذربایجان غربی برای پیاده ‌روی اربعین حسینی، خدمت رسانی 400 خادم آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین حسینی و نخستین حضور میری در مسابقات جهانی وزنه برداری از مهمترین رویدادهای آذربایجان غربی در هفته گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر آذربایجان غربی، بانوی کماندار ارومیه ای به دنبال نخستین افتخارآفرینی بین المللی، برگزاری اجلاسیه 79 شهید پیشمرگه کرد در مهاباد با حضور سرلشکر باقری، کسب درجه A داوری جهانی کاراته توسط بانوی ارومیه ای و اعلام آمادگی فائو برای همکاری با ستاد احیای دریاچه ارومیه از دیگر اخبار مهم استان در هفته گذشته بود.

** راه یابی فیلم کوتاه شکلات به جشنواره بین المللی فیلم رشد
فیلم کوتاه داستانی شکلات به نویسندگی و کارگردانی مهدی حیدری و از تولیدات حوزه هنری آذربایجان غربی به بخش رقابتی چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» که با هدف شناسایی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی برگزار می شود، راه پیدا کرد.

** یکهزار و 750 هکتار زمین شیب دار در آذربایجان غربی به باغ نوین تبدیل می شود
دولت با اجرای طرح توسعه باغ ها در اراضی شیب دار تلاش دارد فعالیت های بخش کشاورزی را توسعه داده و زمینه اشتغال، درآمد پایدار و حفظ اراضی را فراهم کند که در این راستا به گفته مدیر امور باغبانی آذربایجان غربی یک هزار و 758 هکتار زمین در استان شامل این طرح می شود.

** رشد 53 درصدی تسهیلات عشایر آذربایجان غربی
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: امسال برای عشایر این استان 90 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی جهت پایداری شغلی، تولید گوشت قرمز و علوفه مورد نیاز دام های آنان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته با رشد 53 درصدی روبرو شده است.

** کشف 1.4 تن انواع مواد مخدر سنتی در آذربایجان غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه امسال، یک هزار و 442 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی در این استان کشف و ضبط شده است.

** پرداخت روزانه 173 میلیون ریال صدقه در آذربایجان غربی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: مردم استان در هفت ماه امسال، روزانه به طور متوسط 173 میلیون ریال صدقه برای کمک به نیازمندان پرداخت کرده اند.

** بانوی کماندار ارومیه ای به دنبال نخستین افتخارآفرینی بین المللی
الهام غفاری قره باغ نخستین بانوی ارومیه ای عضو تیم ملی تیراندازی با کمان سنتی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ کشور به مسابقات تیراندازی با کمان سنتی بین المللی اعزام می شود و با تمرین های منظم، مدال طلای مسابقات بین المللی ترکیه را هدف گرفته است.

** برگزاری اجلاسیه 79 شهید پیشمرگه کرد در مهاباد با حضور سرلشکر باقری
فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه شهرستان مهاباد گفت: اجلاسیه 79 شهید پیشمرگه کرد و عشایر مسلمان فردا /چهارشنبه/ با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در تالار وحدت مهاباد برگزار می شود.

** بانوی ارومیه درجه A داوری جهانی کاراته را کسب کرد
رئیس هیات کاراته آذربایجان غربی گفت: المیرا گوزل زاده نخستین بانوی جمهوری اسلامی ایران است که توانست درجه A داوری جهانی را کسب کند.

** آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی نخستین استان کشور در کاهش تلفات راه های روستایی است.

** ثبت‌ نام 16 هزار زائر از آذربایجان غربی برای پیاده ‌روی اربعین حسینی
در حالی که تا روز دوشنبه/ 24 آبان سال جاری/ 6 هزارو 640 نفر از مردم استان برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده بودند این رقم در حال حاضر به 16 هزار و 200 نفر افزایش یافته است.

** خدمت رسانی 400 خادم آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین حسینی
خدمات موکب های آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین رایگان بوده و به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات این استان 400 خادم آذربایجان غربی در موکب های این استان خدمت رسانی می کنند.

** نخستین حضور میری در مسابقات جهانی وزنه برداری
علی میری جوان ارومیه ای عضو تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران که مقام سوم مسابقات وزنه برداری داخل سالن آسیا در ترکمنستان را به دست آورده بود، برای نخستین بار به مسابقات وزنه برداری جهانی در آمریکا اعزام می شود.

** نماینده فائو: آماده همکاری با ستاد احیای دریاچه ارومیه هستیم
نماینده فائو(سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) گفت: آماده همکاری با ستاد احیای دریاچه ارومیه هستیم و در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

8135/ 3214/3072
خبرنگار: شهین بیدادرس** تنظیم کننده: شاهین سپهراد** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم