Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:06:52 GMT

کشف 180 قطعه پرنده از شکارچیان غیر مجاز در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۴۹۳۴۵

کشف 180 قطعه پرنده از شکارچیان غیر مجاز در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا - مدیر کل محیط زیست استان هرمزگان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مهرماه امسال 180 قطعه انواع پرنده از شکارچیان غیر مجاز در این استان کشف کردند.

مجید وفادار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پرندگان شامل هفت بهله شاهین ، 25 بهله دلیجه ، 60 قطعه قمری ، 40 قطعه بلبل خرما و 48 قطعه سایر پرندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در این راستا 17 متخلف شکار پرندگان دستگیر و 6 نفر نیز متواری شدند که پیگیری برای شناسایی این افراد ادامه دارد.
مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: در این مدت 78 کوخه (کمینگاه شکار پرندگان) پرندگان تخریب ، 89 رشته تور و طناب پرنده گیری و تعدادی قفس کشف و یک دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شد.
وی بیان داشت: هر ساله با آغاز فصل مهاجرت پرندگان به مناطق ساحلی استان ، شکارچیان متخلف اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری و تجارت غیر مجاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند که اداره کل محیط زیست با گشت های ویژه و کنترل مناطق مورد نظر از این اقدام جلوگیری می کند.
این مسئول اظهار کرد: گونه های پرنده کشف شده با هماهنگی با سازمان مرکزی پس از تیمار ، حلقه گذاری ، نمونه گیری و بیومتری نسبت به رها سازی آنها اقدام می گردد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شود.
جریمه شکار هر بهله شاهین 600 میلیون ریال ، هر بهله دلیجه 200 میلیون ریال و هر قطعه پرنده قمری و بلبل خرما 2 میلیون ریال است.
هر سال با شروع فصل سرما ، حدود 100 گونه پرنده مهاجر در قالب بیش از 70 هزار قطعه پرنده برای زمستان گذرانی به زیستگاه های آبی استان هرمزگان کوچ می کنند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک و با هدف ترویج فرهنگ محافظت از محیط زیست و منابع طبیعی، جشنواره زمین پاک در شهرستان آستارا با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، دانش آموزان، دبیران و جوامع محلی در محل خانه محیط زیست پناهگاه حیاط وحش این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 6090076

دیگر خبرها

  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست