Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هرساله مبالغ مصوب انواع وام دانشجویی را اعلام می کند، براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مبالغ مصوب وام مسکن، ودیعه مسکن، ودیعه مسکن مجردی، ودیعه مسکن دانشجویان متأهلی غیرایرانی و وام مسکن دانش هسته ای به شرح زیر است :

 مبالغ وام مسکن دانشجویی مصوب سال تحصیلی ۹۶-۹۷

ردیف

نام وام

ضوابط پرداخت

مبلغ مصوب

۱

مسکن

مجرد (تهران) (ماهیانه)

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰۰.۰۰۰

مجرد (۵ شهر بزرگ) (ماهیانه)

۱.۲۵۰.۰۰۰

مجرد (سایر شهرها) (ماهیانه)

۱.۰۰۰.۰۰۰

متأهل (تهران) (ماهیانه)

۲.۵۰۰.۰۰۰

متأهل (۵ شهر بزرگ) (ماهیانه)

۲.۰۰۰.۰۰۰

متأهل (سایر شهرها) (ماهیانه)

۱.۷۰۰.۰۰۰

۲

ودیعه مسکن

تهران-کاردانی و کارشناسی

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تهران- تحصیلات تکمیلی

۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۵ شهر بزرگ-کاردانی و کارشناسی

۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۵ شهر بزرگ- تحصیلات تکمیلی

۸۰.۰۰۰.۰۰۰

سایر شهرها- کاردانی و کارشناسی

۳۰.۰۰۰.۰۰۰

سایر شهرها- تحصیلات تکمیلی

۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۳

ودیعه مسکن مجردی

تهران

۲۵.۰۰۰.۰۰۰

پنج شهر بزرگ

۲۰.۰۰۰.۰۰۰

سایر شهرها

۱۵.۰۰۰.۰۰۰


۵

مسکن  دانش هسته ای

مجرد (تهران) (ماهیانه)

 

۲.۲۵۰.۰۰۰

مجرد (۵ شهر بزرگ) (ماهیانه)

۱.۸۷۵.۰۰۰

مجرد (سایر شهرها) (ماهیانه)

۱.۵۰۰.۰۰۰

متأهل (تهران) (ماهیانه)

۳.۷۵۰.۰۰۰

متأهل (۵ شهر بزرگ) (ماهیانه)

۳.۰۰۰.۰۰۰

متأهل (سایر شهرها) (ماهیانه)

۲.۵۵۰.۰۰۰

 

ودیعه مسکن دانشجویان متأهلی غیرایرانی

کلیه مشمولان طبق قانون صندوق

۵۰.۰۰۰.۰۰۰

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وام مسکن برای دانشجویان مجرد تهرانی ماهانه ۱۵۰ هزارتومان، برای دانشجویان مجرد ۵ شهر بزرگ ماهانه ۱۲۵ هزارتومان، دانشجویان مجرد سایر شهرها ماهانه ۱۰۰ هزارتومان، دانشجویان متاهل تهرانی ماهانه ۲۵۰ هزارتومان، دانشجویان متاهل ۵ شهر بزرگ ماهانه ۲۰۰ هزارتومان و دانشجویان متاهل سایر شهرها، ۱۷۰ هزارتومان اختصاص داده شده است.

همچنین، وام ودیعه مسکن از ۳ تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که ۱۰ میلیون تومان به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تهران و سه میلیون تومان به دانشجویان کاردانی و کارشناسی سایر شهرها تعلق می گیرد.

ودیعه مسکن مجردی برای دانشجویان تهرانی ۲ و نیم میلیون تومان، برای دانشجویان پنج شهر بزرگ ۲ میلیون تومان، و سایر شهرها یک و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین ودیعه مسکن دانشجویان متاهلی غیرایرانی پنج میلیون تومان لحاظ شده است.

وام مسکن دانش هسته ای صندوق رفاه دانشجویان، برای دانشجویان مجرد تهرانی ماهانه ۲۲۵ هزارتومان، برای دانشجویان مجرد شهرهای بزرگ ماهانه ۱۸۷هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان مجرد سایر شهرها ماهانه ۱۵۰ هزار تومان، دانشجویان متاهل تهران ماهانه ۳۷۵ هزارتومان، دانشجویان متاهل پنج شهر بزرگ ماهانه ۳۰۰ هزارتومان و دانشجویان متاهل سایر شهرها ماهانه ۲۵۵ هزار تومان اختصاص داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: ۱۰۶۹ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها داریم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس شیراوژن؛ معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت از رشد 46 درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 800 واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به 1069 واحد رسیده و 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی گفت: این واحدها در حالی ساخته شده که تاکنون ریالی بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی دریافت نکرده‌ایم و این 269 آپارتمان نیز با بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به این که باید تا پایان این دولت دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی به عدد صفر برسد، افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی فاقد خوابگاه متاهلی تا پایان سال حداقل 40 واحد و دانشکده‌های فاقد خوابگاه متاهلی نیز تا پایان سال حداقل باید 20 واحد خوابگاه متاهلی با متراز 45 تا 70 متر مربع همراه با رعایت پیوست فرهنگی مربوطه، ساخته باشند.

افتتاح خوابگاه متأهلی برای 120 دانشجوی علوم پزشکی تهران

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خوابگاه متاهلی دارند هم باید تا پایان سال 20 درصد به تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی خود اضافه کنند.

شیراوژن همچنین از انعقاد تفاهمنامه با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی خبر داد.

در ادامه حمید رئیسی؛ معاون صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در 6ماهه نخست سال 1403(بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده است و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال 1403، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن دریافت خواهند کرد.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: شرایط دریافت ودیعه مسکن قبلا بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، اعلام شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند