Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان سهم این استان از بارش های پاییزه را ناچیز دانست و گفت: طبق روالی که طی چند سال اخیر ایجاد شده بیشتر بارش ها مربوط به زمستان و اوایل بهار است.

حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تغییرات محسوسی در دمای استان کرمان نداشته ایم، اظهار کرد: کمینه دما طی چند روز اخیر تقریبا ثابت بوده و بیشینه دما اندکی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای چند روز اخیر مقطعی بوده و ماندگار نیست، ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به زمستان انتظار این است که با گذشت زمان دمای هوا با شیب ملایم کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: اینکه از ابتدای پاییز امسال تاکنون در استان کرمان بارندگی نداشته ایم طبیعی است چرا که در سال های گذشته هم میزان بارندگی در این مقطع زمانی اندک بوده است.

وی اظهار کرد: براساس آمار موجود معمولا تا اواخر آبان و حتی آذر بارش های خیلی خوبی در استان کرمان نداریم و بر این اساس پاییز امسال هم بارندگی چندانی در این منطقه نخواهیم داشت.

حبیبی سهم بارش پاییزه استان کرمان طی چند سال اخیر بسیار ناچیز دانست و افزود: طبق روالی که طی چند سال اخیر ایجاد شده بیشتر بارش های کرمان مربوط به زمستان و اوایل بهار است.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود مانند سال های گذشته امسال هم اکثر بارش ها در زمستان و اوایل بهار رخ دهد.

وی عنوان کرد: براساس آمار و اطلاعات پیش بینی شده است که میزان بارش ها تا پایان بهمن حداقل در حد نرمال باشد؛ حد نرمال در واقع میانگین بارش های 30 سال گذشته است.

حبیبی با اشاره به وزش باد در شرق استان کرمان گفت: این پدیده شدت چندانی نداشته و شرایط بحرانی ایجاد نمی کند.

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طی چند روز آینده شرایط جوی استان کرمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و گرد و خاک است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات

استاندار کرمان گفت: در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن منطقه شرق استان، استاندار کرمان شامگاه _پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت_ از مناطق مختلف شهرستان‌های بم و نرماشیر بازدید و برای ساماندهی بهتر منطقه دستورات لازم را صادر کرد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر اظهار کرد: بارندگی در شرق استان به‌ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی، آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه دو روستا تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، تصریح کرد: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها شاهد چالش خاصی در استان نبودیم، گفت: به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها خسارت قابل توجهی در استان رخ نداده است.

فداکار تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و نیروهای مردمی وضعیت استان به خوبی کنترل شده است.

وی هم‌چنین پس از ورود به شهرستان بم، از محور بم-روداب بازدید کرد و از مسئولان محلی جویای وضعیت منطقه شد و در ادامه با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد؛ محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود که به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده بود.

استاندار کرمان در این بازدید شبانه ضمن شنیدن صحبت بخشدار و دهیار منطقه، دستور لازم جهت ساماندهی این روستا را صادر کرد.

کد خبر 748037

دیگر خبرها

  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند