Web Analytics Made Easy - Statcounter

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به راه اندازی نخستین واحد رنگرزی گیاهی در استان زنجان گفت: اگر تسهیلات مورد نظر ارائه این واحد برای نخستین بار در استان زنجان راه اندازی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیروزه حاج‌علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اگر این تسهیلات ارائه شود برای نخستین بار رنگرزی گیاهی در زنجان راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هند افغانستان، پاکستان و چین را از رقبای حوزه فرش استان عنوان کرد و گفت: این کشور‌های بازار فرش ایران را در بازار‌های بین‌المللی محدود کرده است.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با بیان اینکه ما برای اینکه بتوانیم بازار فرش را در دست خودمان نگه داریم باید سلیقه یابی کنیم بیان کرد: باید در این راستا در طرح فرش کاری کنیم تا در فروش فرش با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به فعالیت شرکتی به نام آریو برزن ایرانیان در حوزه رنگرزی در استان زنجان افزود: این مجموعه بحث رنگرزی را به صورت صنعتی انجام می‌دهد.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه در استان زنجان علاوه بر توسعه رنگرزی‌های صنعتی و افزایش کیفیت رنگرزی‌ها در سطح استان توسعه رنگرزی‌های سنتی نیز در دستور کار قرار دارد افزود: اقدامات لازم برای ارائه وام به واحد‌های رزنگرزی سنتی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی رنگرزی گیاهی برای نخستین بار در استان زنجان بیان کرد: راه اندازی این واحد می‌تواند در توسعه حوزه فرش موثر باشد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان به تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تشکیل کنسرسیوم در توسعه صادرات و گسترش بازار‌های بین‌المللی فرش بسیار موثر است.

وی ضمن اشاره به مراحل و دشواری‌های ثبت کنسرسیوم صادراتی خوشه فرش دستبافت تصریح کرد: این اتفاق مثبت  بی‌شک با حضور و عضویت فعالان حوزه فرش انتفاع بیشتری را حاصل خواهد آورد.

حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: از دیگر مزایای تشکیل این کنسرسیوم معرفی هر چه بهتر و گسترش بازارهای اقتصادی در این حوزه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم