Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@08:44:03 GMT

آزادی ۱۳۴ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۱۰۴۱

به گزارش خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از روابط عموی اداره زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان دیروز، 13 آبان در جلسه اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به طور عمده به خاطر ناتوانی مالی در پرداخت دیون خود وارد زندان می‌شوند که در واقع زندان محیط مناسبی برای حضور آنها نیست و متاسفانه حضور آنها در زندان بیشتر خانواده‌هایشان  را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی مقایسه‌ای از عملکرد این ستاد مردمی از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: در هفت ماهه نخست امسال 134 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از رشد 69 درصد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان به نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مردم نیک اندیش کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون با چشم پوشی از بیش از 36 میلیارد ریال از حق خود موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان را فراهم کرده‌اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 50درصد رشد از خود نشان می‌دهد.

وی اعطای وام را یکی دیگر از مواردی برشمرد که موجب آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود و عنوان کرد: اعطای وام های قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد یکی از راهکارهای کمک به آزادی آنان می باشد که در این راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از 11 میلیارد و 300 میلیون ریال وام به این دسته از زندانیان داده شده است.

ابراهیمی به مدت مشابه سال قبل نیز اشاره کرد و افزود:  این مبلغ در مقایسه با سال گذشته که چیزی حدود 6 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده است افزایشی 78 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان همچنین مبالغی را با عنوان کمک های بلاعوض به زندانیان جرائم غیرعمد و واجدالشرایط اعطا می کند، عنوان کرد: در سال جاری از سوی ستاد دیه استان بالغ بر 6 میلیارد و 300 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص داده است که که در مقایسه با مدت مشابه در سال 95، افزایشی 104درصدی را نشان می‌دهد.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان یادآور شد: تلاش می کنیم با برنامه ریزی‌هایی که از ابتدای سال انجام شده است، تمام زندانیان جرایم غیرعمد موجود در زندان‌ها تا پایان سال جاری با کمک خیرین، بانک‌ها، کمیته امداد، گذشت شکات و سایر نهادها مرتبط از زندان آزاد شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه