Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: در مراسم دهه آخر صفر باید توجه جدی به رویکرد مردمی بودن خدمات داشته و از نهادی و دولتی شدن مراسم مذهبی و خدمات دهی به زائران پرهیز کنیم.

علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در جمع اعضای 'کارگروه زائران پیاده' خراسان رضوی افزود: برای حضور گسترده تر مردم باید ظرفیت سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نقطه کانونی کارهای فرهنگی دهه آخر ماه صفر، حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آستان قدس رضوی است اظهار کرد: محور فعالیت های فرهنگی و ارتقای فرهنگ رضوی باید با نگاه تقریبی که جزئی از تفکر انقلاب و نیاز امروز کشور است انجام شود.
وی با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: در دهه پایانی صفر برای زائران خارجی هم باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا بهتر از گذشته و بهترین خدمت رسانی به زائران را انجام دهیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: زائران پیاده به خاطر سختی مسیر و مشکلات بین راه نیازمند خدمات گسترده تر هستند و باید مشکلات موردی را با توجه به تجربیات گذشته و نیاز امروز برطرف کنیم.
وی اظهار کرد: رادیو زیارت هم می تواند در دهه پایانی صفر به عنوان خط ارتباطی نقش مهمی در خدمات رسانی از مبدا تا مبدا ایفا کند.
وی گفت: مسائل تغذیه و کیفیت آن، خدمات درمانی، مناسبت سازی و شهر آرایی برای دهه آخر صفر و دیگر امور شهری مرتبط با زائران با هماهنگی همه دست اندرکاران باید بهتر از سالهای گذشته انجام شود.

* آمادگی 403 مدرسه برای آخر صفر
فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: تاکنون 403 مدرسه برای اسکان زائران و خدمات دهی به آنان در نظر گرفته شده و در مدت باقی مانده مدارس بیشتری به این تعداد افزوده خواهد شد.
محمد رحیم نوروزیان با بیان اینکه در جاده های ورودی به مشهد ۹۰ ایستگاه صلواتی برای زائران پیاده در نظر گرفته شده است افزود: با ۲۸ موسسه حمل و نقل هم برای جابجایی زائران هماهنگی لازم انجام شده است.
وی اظهار کرد: چهار میلیارد ریال برای احداث سرویس های بهداشتی در جاده سرخس به مشهد در نظر گرفته شد که تاکنون 50 درصد آن تخصیص یافته است.
وی گفت: شورای تامین استان هم تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت زائران حضرت امام رضا (ع) را انجام داده تا زائران بدون هیچ دغدغه و در کمال امنیت خاطر زیارت خود را انجام دهند.

* برنامه ریزی برای حضور 50 هزار دانش آموز در حرم مطهر رضوی
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی هم گفت: یکی از برنامه هایی که برای دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است حضور 50 هزار دانش آموز در روز چهارشنبه بیست و چهارم آبان (26 صفر) در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) است.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: نصب 40 هزار پرچم عزا بر سر در خانه های خدام این آستان مقدس و یک وعده غذای حضرت برای زائران پیاده ثامن الحجج (ع) از دیگر برنامه هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: روز جمعه دهه آخر صفر هم شهروندان مشهد از چهار مسیر با عنوان 'قرار زیارت' به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند و مراسم 'شکوه بدرقه' نیز با مشارکت بانوان مشهد در سالروز رحلت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
پیش بینی می شود امسال بیش از 330 هزار زائر پیاده طی دهه پایانی ماه صفر از سراسر کشور وارد شهر مشهد شوند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7507/ 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با کاشت ۸۵ هزار پیاز لاله در ضلع شمالی بوستان ملت و برگزاری جشنواره لاله دربیش از هزار مترمربع مساحت این فضا با استقبال و بازدید حداکثری زائران و مجاوران در مشهد روبه رو شد.

حسین مختاری افزود: ۱۵ هزار پیاز لاله  هم در باغ گل‌ها کاشته شد و این فضا نیز با استقبال گسترده‌ای روبه رو شد.

وی گفت: با توجه به استقبال از این جشنواره در نظر است در سال‌های آتی این جشنواره با توسعه و اقدامات بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با هدف ارتقاء هر چه بیشتر جشنواره‌های لاله مشهد از سه باغ گل‌های لاله در تهران و جشنواره‌های  آسارا،   چمران و باغ ایرانی در ونک بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد